TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• cs-front=vektsparing

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #113124  av jostein_loenning

Nåken med cs-front som har tid til å ta litt bilder? Har bestilt meg ny front til eit intercooler-prosjekt, og skulle hatt bilder av korleis det ser ut bak fangaren.Av avstivaren/kollisjons "tingen" framme
Sist redigert av jostein_loenning den 09 jun 2005 14:29, redigert 1 gang totalt.

#113140  av Tor

Om du søker her inne si har GT4 CS tatt noen bilder av sin fanger bakfra osv ettersom jeg husker.

#113545  av jostein_loenning

Vel fekk idag den nye fangaren min med fester og all ting.Dette ser ut til å gi ein vekt-reduksjon på iallefall 15-20kg i forhold til den orginale fangaren. :shock: + det ser jo mykje bedre ut.

#113582  av CelicaTurbo

stemmer at den er noe lettere ja, også bakfangeren fra CS er lettere enn den fra vanlig Celica Turbo.. (tenker da så klart på stålfangeren som står innenfor plasten)

#113651  av CelicaTurbo

jeg vet ikke hva den er i, men på ordinær Celica Turbo er den vistnok vannvittig stor og tung, mye tyngre enn fangeren fremme.

#113684  av jostein_loenning

TYNGRE enn fangaren framme??????????? :shock: :shock: :shock: :shock: Måtte jo nesten ha truck for å få den av...,trur det blir ny bakfangar og eg no.. Men korleis er fleksen i karoseriet på cs i for hold viss den er så mykje mindre? :?

#113719  av CelicaTurbo

bilen har nok ikke så mye stivhet som følge av fangeren så det er nok liten forskjell der.. ellers angående bakfangeren så er ikke CS'en så alt for mye lettere, 6-7kg om jeg husker rett. Men selve fangeren er rimelig solid på begge bilene. Hvor tung den egentlig er aner jeg ikke, men det er tatt fra http://www.gt4oc.com hvor en som har lettet bilen sin mye uttalte at bakfangeren var tyngre enn frontfangeren. Han hadde like godt fjernet hele greien med den risikoen at om du blir påkjørt bakfra så vil bilen bli vrak selv etter en liten kollisjon..