Master skrev:En ordentlig tunet Nemesis... vil ikke den kjøre motoren på en bedre luft/bensin blanding og gi mindre farlig avgassutslipp? Kan ikke se for meg at det skal bli noe problem på eukontroll... De har jo strengere avgasskrav i USA, spes i California...
Bare du ikke har fjerna alt som heter katalysator.
Støy? Det kommer vel an på hvilket effektanlegg du har?
Jeg har lest igjennom hele siden til nemesis ecuen nå, og det står at den er kun lovlig til bruk på bane, ikke lovlig på veien... Ifølge han som har peiling på dette så kommer dette av at Orginal ECU tar hensyn til miljøet osv.. og dermed går mye effekt bort pga unødvendige ting og tang som skal gjøre motoren mer miljøvennlig.
En Standalone ECU vil ikke ta hensyn til disse tingene, og vil tune motoren til å yte maximalt med hestekrefter fremfor å ta hensyn til miljøet.. dermed vil det nok bli litt problemer på EU kontroll vil jeg tro.. en slik ECU i seg selv vil nok gi noen HK ekstra bare ved å tune den.. men siden den er så propgramerbar burde det jo gå ann å programere inn et "eu-kontroll" program da? slik at eksosen blir så miljøvennelig som overhodet mulig, også kan man kjøre med det programmet på EU kontroll.. ?
skal jeg ha Nemesis så tror jeg at jeg må ha med det ekstra utstyret, boost control osv er jo et MUST, og launch control kan være kjekt å ha.. og bredbåndslambda MÅ jeg jo ha, sammen med det "autotune" styret som da følger med. blir vel rundt 13-14000 kr totalt da vil jeg tro... mye penger.. men sikkert mye morro og... har jo 7 måneder å spare på, så da burde det vel gå i orden innen jeg får igjen lappen..