TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• til dere med CS eller st205! (innsugstemp)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #112764  av sleeper

Noen av dere som har temp måler på innsugslufta???
hva ligger tempen på ved vanlig kjøring på motorvei (ca 100km\t og vanlig vei i ca 60km\t ?

temp ved fullt pådrag?

#112792  av kennethx

Har ikke målt det, men over 100 grader etter turbo, men før IC, er ikke uvanlig med litt trykk :)

#112814  av sleeper

tenkte mer på etter ic.......

#112832  av Morten

På min ligger den på alt fra 30 til 40 grader... riktignok på en MR2 uten varmeskjold... :wink:

#113102  av sleeper

hvilken kjøler har du?
er dette på fullt pådrag eller ved venlig kjøring?

#113210  av Morten

sleeper skrev:hvilken kjøler har du?
er dette på fullt pådrag eller ved venlig kjøring?
En søt liten HKS ic. Er nok egentlig litt for liten, men så var det MR2 og plass da... Fikk på varmeskjold idag og det hjalp litt. Cruising i 100=29 grader. Ved 60 stiger den til et par og tredve. Fullt pådrag ca. 40 under pådraget, men når jeg slipper gassen stiger den fort opp noen grader. Var oppe på max 49 under en liten testrunde her i sted. :wink:

Hva er dine temperaturer?

#113232  av kennethx

Hva bruker du for å logge temperaturen, og hva sensor har du?

#113281  av Morten

Jeg bruker orginal innsugsmanifold-temp sensor. Er ikke sikker på om 2.gen 3SGTE har denne orginalt. Mener at kun MAP baserte bruker denne. Logger via Power FC'n/FC commander saken.

#113850  av sleeper

min ligger alt for høyt.... ligger på ca 42 på vanlig kjøring og 50 ved fullt pådrag!

men var ute og kjørte litt inspirert her en dag og da vår jeg oppe i 63grader etter 10 min med hard kjøring!

trur problemet mitt ligger i at filteret mitt er festet rett på turboen og dermed suger noe helt for J.... varm luft!
(kan nesten ikke ta på filteret etter litt hard kjøring!!!)