TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilen nøkker nÃ¥r jeg slipper gassen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#114281  av TheStig

akkurat dette problemet har plaget meg i hjel i to år med nissan min også! Har hatt bilen inne til Nissan og da kjørte vi en tur med Consulten plugget i. Det viste seg at nykket kom akkurat da bensinkutt gikk av og på..
Det er faktisk til å dø av. I 1.gir er det så plagsomt at jeg til og med vegrer meg for å låne bort bilen til dama
De forsøkte å stille bort bensinkutt ved å øke volten på TPS men det ble ikke det helt store. I tillegg medførte det høyere tomgang da ecu til slutt trodde at det var konstant gass på....

Dette er vel bare noe man må leve med på eldre jappser som ikke helt kunne det der drev med akkurat på det området...

#114302  av Corally

Har en automatkasse liggende :wink:

#114489  av henningl

Ikke helt ukjent fenomen på 200sx dette. Det er gasspjeldsensoren som trengs å justeres (TPS som nevnt en gang her). Fikser biffen for oss ihvertfall.

#116580  av TheStig

jeg har fått TPS juster hos Nissan og det blir ikke noe bedre.. Dette er jo sæært siden bilen er eksemplarisk når tps er plugget ut......

#128203  av karl234

har funnet ut hva som kan gjøres. medfører litt mer bensinforbruk i nedoverbakker men ellers ikke noen forskjell. bensinkutten kan fjernes ved enkelt å nappe ut ledningen til føleren :)

#128209  av TheStig

og hvor er den føleren ?

#128210  av karl234

ledning som går innpå luftmengdemåleren (tror jeg) må sjekke mekanikerboka får å få det sikkert. men den er der, det er jeg sikker på

#128213  av TheStig

ja hvis du finner en sikker måte er det interesant

#209163  av Oternakn

hei gammel post men jeg lurer på om dere fant ut noe??? for jeg har dette problemet når jeg ligger på et turtal rundt 1800-2100, VELDIG iriterende.

#210325  av Nystad

vil også vite en måte å fikse dette på, har samme problemet på carlosen min. utrolig irriterende