TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Varmeproblemer....?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #114557  av cameleon

Bildet forklarer alt. Vanligvis ligger jo denne midt på. Men nå har den i senere tid synket noen hakk. Dette er etter 1 times kjøring ca.

Noen som vet om dette er uberalvorlig? Hva feilen er? og evt må skiftes?
Vedlegg
DSCN0050.JPG
DSCN0050.JPG (66.51 kiB) Vist 1082 ganger

#114563  av erling

Den ligger litt høyere rett før termostaten åpner. På min kan jeg se på måleren når den åpner. :wink:

#114589  av cameleon

SÃ¥ da er det ingen krise med andre ord...eller..? :oops:

#114606  av erling

cameleon skrev:SÃ¥ da er det ingen krise med andre ord...eller..? :oops:
Hvis den ligger slik som på bildet eller på midten er alt i orden. :)

#114607  av cameleon

erling skrev:
cameleon skrev:SÃ¥ da er det ingen krise med andre ord...eller..? :oops:
Hvis den ligger slik som på bildet eller på midten er alt i orden. :)
Goodie :D
Takk for hjelpa erling :wink:

#114614  av sindrejl

ehm kim.. om du ser forskjellen der så er faktisk motoren hakket kaldere enn før.. det er bare positivt det :)

#114660  av Tor

sindrejl skrev:ehm kim.. om du ser forskjellen der så er faktisk motoren hakket kaldere enn før.. det er bare positivt det :)
det var også det jeg tenkte først, skjønner ikke hvorfor det skal være et problem?

#114692  av cameleon

Tor skrev:
sindrejl skrev:ehm kim.. om du ser forskjellen der så er faktisk motoren hakket kaldere enn før.. det er bare positivt det :)
det var også det jeg tenkte først, skjønner ikke hvorfor det skal være et problem?
Nei bare lurte på jeg. Men nå går vel bilen bedre da den står slik den skal stå. For om motoren skulle vært pisskald, så hadde den jo ikke gått i det heletatt :)

#114873  av sleeper

cameleon skrev:
Tor skrev:
Nei bare lurte på jeg. Men nå går vel bilen bedre da den står slik den skal stå. For om motoren skulle vært pisskald, så hadde den jo ikke gått i det heletatt :)
hm... har akkurat det ssamme problemet selv.... (celica gt4) stopper rett før midt på og blir der selv om tempen på motoren stiger. (leser av det på autronicen)
skjønner ikke helt hva problemet er... noen ideer??

har ikke du tec2 sprut da?? sjekk om tempen stiger selv om måleren ikke gjør det!?

#115218  av cameleon

sleeper skrev:
cameleon skrev:
Tor skrev: det var også det jeg tenkte først, skjønner ikke hvorfor det skal være et problem?
hm... har akkurat det ssamme problemet selv.... (celica gt4) stopper rett før midt på og blir der selv om tempen på motoren stiger. (leser av det på autronicen)
skjønner ikke helt hva problemet er... noen ideer??

har ikke du tec2 sprut da?? sjekk om tempen stiger selv om måleren ikke gjør det!?
Nå funker den slik som den skal igjen. Sånn helt plutselig så ble den bra igjen. Har en teori om at det kanskje er noen sensorer som begynner å fuske litt :wink:

#115282  av sleeper

hvis du har noen gode teorier eller svar så vil jeg gjerne vite om de.....