TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra høyrestyrt 94-95

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #114186  av blixern

Lyst på en supra, men dem koster jo mye.
Men hva må man regne å betale for en høyrestyrt?
Lønner det seg å hente den selv?
Er det ting man må være obs på ? feil etc?
Åssen er en Supra å ha forsikret ? Skulle tro den var dyr...
 #114215  av Gjertsen

blixern skrev:Lyst på en supra, men dem koster jo mye.
Spørs jo om du skal ha NA eller Turbo!
Hente fra Japan selv? høh tviler jeg på:p
Forsikkringa er faktisk billig i mine øyne.
13 høvdinger på meg. er 20 år, 40%bonus, 8000km kjørelengde. fullkasko med 7000 egenandel trur jeg.
 #114279  av sindrejl

Gjertsen skrev:
blixern skrev:Lyst på en supra, men dem koster jo mye.
Spørs jo om du skal ha NA eller Turbo!
Hente fra Japan selv? høh tviler jeg på:p
Forsikkringa er faktisk billig i mine øyne.
13 høvdinger på meg. er 20 år, 40%bonus, 8000km kjørelengde. fullkasko med 7000 egenandel trur jeg.
eh ja.. fordobler seg nesten når du skal ha 20.000km :P

#114280  av sindrejl

ST182 skrev:tips: http://www.japanauto.no
synes dem er for dyr på N/A iallefall.. tar jo minst 40.000 mer for bilen enn hva dem koster i japseland

#114363  av TurboKnut

I de 40 lappene ligger sikkert også frakt fra selger til havna i Japan,
havneavgifter + lasting av bilene i kontainere i Japan,
frakt med båt til Norge,
havneavgifter + lossing av bilene i Norge,
25% moms,
tollkostnader i Norge (som du må betale for å få momset dette),

+ at om bilen står i Norge så har noen tatt "risikoen" på å legge ut penger for en bil som står på andre siden av jorda og du ikke har noen garanti for at du får eller at den er som beskrevet eller har blitt utsatt for pirater på veien...
Dessuten så er det vel sånn at de som tar hjem biler fra japan for salg i Norge har en plan å tjene noen kroner på dem og ikke gjøre det gratis.

Bare kjøp i Japan du....
Sist redigert av TurboKnut den 15 jun 2005 11:58, redigert 1 gang totalt.

#114496  av sindrejl

TurboKnut skrev:I de 40 lappene ligger sikkert også frakt fra selger til havna i Japan,
havneavgifter + lasting av bilene i kontainere i Japan,
frakt med båt til Norge,
havneavgifter + lossing av bilene i Norge,
25% moms,
tollkostnader i Norge (som du må betale for å få momset dette),

+ at om bilen står i Norge så har noen tatt "risikoen" på å legge ut penger for en bil som står på andre siden av jorda og du ikke har noen garanti for at du får eller at den er som beskrevet eller har blitt utsatt for pirater på veien...

Bare kjøp i Japan du....
neh.. har nok tenkt å kjøpe av en av disse som tar mye mer for bilene ja ;) have no choice there :P

#114556  av blixern

syntes prisene til japanauto ikke er dårlig jeg....¨
betaler gjerne 10-15k i fortjeneste til en som har henta bilen. (kansje mere, vil ikke vite uansett :D )
da det er ferdig arbeid...hehe---
men åssen er det å kjøre fort å aktiv på en svingete landevei å sitte på høyesiden ?

#114576  av TurboKnut

Ikke no problem.
Jeg kjører nesten daglig på feilsiden, men av og til må du "le'e" litt på deg.
Det går fint å kaste i kurven også, men når man skal få tilbake veksel så må man ut (eller rygge).
Men - for 50.000,- mindre i totalsum så er det bare de som er mest råtten som ikke orker å gå ut av bilen.

Og som alle sier - forbikjøring-forbikjøring-forbikjøring...
Ikke vanskelig i det hele tatt.
¨
Vedlegg
176_7679.JPG
176_7679.JPG (41.57 kiB) Vist 2001 ganger

#114616  av sindrejl

TurboKnut skrev:Ikke no problem.
Jeg kjører nesten daglig på feilsiden, men av og til må du "le'e" litt på deg.
Det går fint å kaste i kurven også, men når man skal få tilbake veksel så må man ut (eller rygge).
Men - for 50.000,- mindre i totalsum så er det bare de som er mest råtten som ikke orker å gå ut av bilen.

Og som alle sier - forbikjøring-forbikjøring-forbikjøring...
Ikke vanskelig i det hele tatt.
¨
hihi.. den bomgreia der er litt fin :P hehe.. forbikjøring er lett, bare se forbi bilen på andre sia :)

Turboknut, importerer du? Hva tar du for en "grei" 95' N/A? Registrerer du også? Taket mitt er 200.000 så ikke kom over.. japanauto kan ikke regge for meg og har kun en som må lakkes for tia :/

#114617  av sindrejl

blixern skrev:syntes prisene til japanauto ikke er dårlig jeg....¨
betaler gjerne 10-15k i fortjeneste til en som har henta bilen. (kansje mere, vil ikke vite uansett :D )
da det er ferdig arbeid...hehe---
men åssen er det å kjøre fort å aktiv på en svingete landevei å sitte på høyesiden ?
er bare jeg som liker å sutre ;)

#114762  av Ivar

sindrejl skrev:Turboknut, importerer du? Hva tar du for en "grei" 95' N/A? Registrerer du også? Taket mitt er 200.000 så ikke kom over.. japanauto kan ikke regge for meg og har kun en som må lakkes for tia :/
Jeg trodde Turboknut var japanauto? :)

#114765  av sindrejl

Ivar skrev:
sindrejl skrev:Turboknut, importerer du? Hva tar du for en "grei" 95' N/A? Registrerer du også? Taket mitt er 200.000 så ikke kom over.. japanauto kan ikke regge for meg og har kun en som må lakkes for tia :/
Jeg trodde Turboknut var japanauto? :)
Ã¥ja :) didn't know.. har mailet litt frem og tilbake med en som heter Tom der jeg da..

#114782  av TurboKnut

Nei - jeg er IKKE japanauto.

Jeg har derimot solgt litt for dem og kjenner Tom Ole godt, men har ingenting med eierforhold eller driften av det firmaet å gjøre.
Har drevet med import selv i eget firma, men har nå blitt "hyret" av Bergheim Autosalg (US-biler) det siste året, og importerer bare nå på hobbybasis, mest fra Europa.
Japan-bilene overlater jeg nå til JapanAuto eller andre firma å ta inn, selv om GTI-R'n i bomstasjonen samt noen andre Nissanbiler med RHD som jeg har solgt er tatt inn av meg.
Når det gjelder japanauto, så vil jeg vel enkelt si at det er en formidlings-sentral (med solid økonomi) som kjøper biler i Japan og selger dem vidre her i Norge. Det er biler som er helt som nye til biler som er ganske velbrukte, og de selges som "uregistrerte objekter" slik at kunden ofte kan forbedre dem selv. Jeg vil tro at Tom Ole vil konsentrere seg mest om Skyline og Supra (som han liker allerbest) i tiden fremover.
Jeg kan bare nevne her at i sommer så kommer det en SINNSYK Supra + en "ny" Skyline R34 GT-R V-Spec 2 med 7.000 km på speedo'n.
Jeg har skaffet godkjenningspapirer på en del av bilene hans via mitt nettverk, men har ikke klart å få tak i lovlige papirer på Skyline.

Om jeg skal anbefale en N/A Supra så se på den røde "nr 27". Det er en bra bil som burde komme ut med en sluttsum på under 200 laken.

#115103  av kaimagne

TurboKnut skrev:Om jeg skal anbefale en N/A Supra så se på den røde "nr 27". Det er en bra bil som burde komme ut med en sluttsum på under 200 laken.
Denne bilen har jeg sett på, og såvidt jeg husker, er det noen småskader på den...? Men uansett, for under 200.000 får du et bra potensiale, ingen tvil om det!