TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Svindel pÃ¥ mobile.de?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #115075  av sindrejl

Dette må da være svindel når jeg spør om det er turbo eller N/A og får et sånnt svar, hørtes så merkelig ut alt det der med pengeoverføring:

Hello Mr./Ms.,
first of all let me thank you for your interest in my car... The car is originally from Japan, first it was registered in USA, i bought the car from a friend of mine and now i imported here, registered temporarily in England, and because is with the steering wheel on the LEFT side, I need to sell this car only in Europe. I have all the papers needed to register, i paid all the fees for import, this car is legally registered in Europe, so... it's not a big problem to transfer the title into your name. This Toyota Supra MKIV is a great piece of japan ingenuity, it has been built in 12/1995,
the sound of the engine is just like a big cat purring, the luxurious look is what drives people crazy about these great cars, the paintjob is scratchless and looks just great
on sunny days. The Supra has only 168.000 km's and it have notless then 320 Horse Power. maximum speed is around 260 Km/H. The black leather interior gives it a great look and feel, very comfortable and great for long distance travelling. For just 6.150,00 EUR (shipping taxes not included) you can get this great car and take it on a pleasure trip. It still has the fresh car smell even (i am a non-smoker). Also shipping the car to your city is possible, via Airplane it would cost 700,00 EUR and 250,00 EUR via truck. However, I will want to believe that you are honest enough and will not raise any misgiving with respect to this transaction. More importantly, you will keep this transaction very confidential so as not to jeopardise this once in a lifetime ambition. Likewise all modalities for the successful transfer of this money have been worked out with the Finance Ministry to facilitate the remittance of this money to a designated bank account. But in this moment I can't use my bank account because now it's confidential.
In case you change your mind after receiving the car and want to cancel the order you will ship it back and retrieve your money. We will use a wire transfer service, as a payment method.

I prefer this method because I can ship the car in the same day you make the payment. I know that the best deals are closed when the risk involved is minimum. You will arrange payment through Western Union (http://www.westernunion.com)
You'll proceed in this way:
- you will make the transfer to my location but not to my name (you will use your wife's name for example as receiver's name) so you can be sure that I will NOT pick up the money until you get the car, so you make a deposit at Western Union and you will give me the transfer's details so I can be able to verify if the deposit was made.
- only after you will receive the car and check it if it's OK you will have to change the receiver's name of the transfer to my name so I can collect my money.
I will give you 4-5 days to inspect the car and all the documents at a mechanic or wherever you want.
Finally if this business is of interest to you, then kindly contact me via e-mail address here in-"homulk13@yahoo.co.uk"
Your immediate response will be highly appreciated. My name and address are: Str: Lower Anchor Street 8
town: Chelmsford
county: Essex
zip: SS14 AE
country: Uk (United Kingdom)Thank you for your time and interest.
Beatrice Homulka...!

#115078  av Magnus;)

hørtes litt rart ut ja, så ikke noe svar på spørsmålet ditt jeg:P
skal du kjøpe deg supra?

#115084  av sindrejl

fant liksom ikke svar jeg heller.. bare en masse info om hvordan betale.. scam! :) Prøver nå å finne en supra N/A ja

#115086  av @lpher

Bare det faktum at han insisterer på å bruke Western Union er ett STORT varsellys! :D

EDIT: Til og med Mobile.de selv ber folk vise forsiktighet ved bruk av nevnte bank:
http://www.mobile.de/unternehmen/sicher ... &sprache=2
Sist redigert av @lpher den 18 jun 2005 12:13, redigert 1 gang totalt.

#115105  av kaimagne

Det koster jo ikke mer enn en tusenlapp for en flybillett over til øya. Bare si at du vil komme over og se en tur på bilen før du eventuelt kjøper den, og at betaling kan fikses når du er der over via telefon til din egen bank.

Hvis han får kalde føtter, så er det jo bare å trekke seg. Hvis ikke, LØP OG KJØP, for dette var billig!!

#115107  av Andreazz

Flyfrakt til 700euro?? Har ikke hørt at noen som importerer biler får de fraktet med fly.. isåfall så er det en billig flyfrakt!

#115110  av @lpher

PM meg detaljene om bilen..så skal jeg høre med Supra-mafian i England jeg :)

But im telling you this is a scam :D

Forklar meg selgerens motiv med å anbefale deg å holde kjøpet for deg sjøl da? :D Vil ikke selgeren ha flere kjøpere..slik at prisen kan hauses opp? :D

#115111  av @lpher

kaimagne skrev:Hvis ikke, LØP OG KJØP, for dette var billig!!
Nahh...er vel omtrent dette de ligger på i usa også vel? :)
 #115113  av @lpher

sindrejl skrev:Dette må da være svindel når jeg spør om det er turbo eller N/A og får et sånnt svar, hørtes så merkelig ut alt det der med pengeoverføring:
Ehh...så du har ikke fått svar på om det er en NA eller en TT engang?!! :D ...og istedet begynner "selgeren" å plapre om hvor sikker transaksjon dere skal gjennomføre er?!! WALK AWAY, Sindre!!! :D

#115119  av DannyBoy

Ehhhh...
More importantly, you will keep this transaction very confidential so as not to jeopardise this once in a lifetime ambition.
Noe av det latterligste jeg har hørt :lol:

Henger meg på, og tørr vedde a great deal of money på at detta er scam!

#115122  av kaimagne

@lpher skrev:
kaimagne skrev:Hvis ikke, LØP OG KJØP, for dette var billig!!
Nahh...er vel omtrent dette de ligger på i usa også vel? :)
He? Koster de ikke mer enn 6000 Euro?? Har ikke funnet noen i den prisklasse ennå jeg da... Og når det er i England, så har man muligheten for å dra dit og kikke på den, uten at det koster 7-8000 kroner...
 #115137  av 2000celica

sindrejl skrev: The Supra has only 168.000 km's and it have notless then 320 Horse Power.
Dette er da en turbo etter gampene å dømme?
:roll:
 #115165  av @lpher

2000celica skrev: Dette er da en turbo etter gampene å dømme?
:roll:
Good point...ENDA en grunn til å skygge banen gitt :D En TT til den prisen er enten totalvrak...eller...yepp you guessed it...A GREAT BIG SCAM! :D

#115180  av sindrejl

hehe joda etter gampene å si er det en turbo, men etter bildene er det definitivt en N/A.. så skjønnte tvert hvor landet lå da, men tenkte at det er greit flere er advart etter et sånnt svar :P

Bilen er faktisk fjernet fra mobile.de nå :)

#115181  av @lpher

kaimagne skrev: He? Koster de ikke mer enn 6000 Euro?? Har ikke funnet noen i den prisklasse ennå jeg da... Og når det er i England, så har man muligheten for å dra dit og kikke på den, uten at det koster 7-8000 kroner...
Er nok NA det itilfellet :) Jeg vet at Sindre er på jakt etter en NA..så derfor antok jeg at det var snakk om det...og overså...snodig nok...at det sto 320hk :)