TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor mye strøm/effekt trekker en MR2 (MK2)?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#114876  av AndreasH

Ikke vet jeg, men jeg kjører med et Biltema motorsykkelbatteri på 24Ah som veier 8 kg. 8)
- Har hatt det i over 3 måneder nå uten problemer.

#115041  av BrennaRacing

24Ah??? :shock: seriøst?? Hva er grunnen til at du ikke har no kraftigere saker?? Vekt??

#115132  av AndreasH

p.g.a vekt ja. :) Jeg har fjerna følgende:
Reservehjul : 18.0kg
Verktøy&jekk : 3.5kg
kledning+ramme : 2.0kg
kledning bak : 3.0kg
Originalt batteri : 16.0kg
Svinghjul&clutch : 2.5kg (+vesentlig redusert rotasjons masse)
Skum : -0.5kg
24Ah batteri : -8.0kg
-------------------------------
36.5kg

Vektmessig gir det 7.3s fra 0-100 mot 7.5 originalt,
men også kvikkere turn-in (og fare for overstyring) :P .
Svinghjulet sparer også et par tideler, 98 oktan og tidligere tenning sparte 3-4 tideler. Alle monner drar.. :wink:

#115138  av BrennaRacing

såpass ja...Men tror nok ikke de 0,2 sekundene er verdt det når du står med punktert dekk på en øde landevei :D

Kjøp deg magnesium felger også da...det sparer du mye vekt på

#115198  av AndreasH

Vel- der er jo lappesaker på boks (skum), men kanskje jeg burde erstatte verktøysettet med lang lyshåret parykk (-300g) :mrgreen: .

Magnesium ja, = dyrt. Volk TE37 og CE28N av smidd alu veier såvidt 4 kg som 15 tommere da. :?
Det er ca. 5.5 kg lettere enn original felgene - altså 22 kg tilsammen.
Tar man med rotasjons vekten blir opplevd besparelse ca. 1.7 * 22 = 37 kg, altså et par tideler til..
Racing stoler kan også gi ganske bra vekt-reduksjon ~20kg.
Gjør man disse grepene er man glatt nede i 6.5s før effekt økning.. :P

TomR: Før vi snakker oss helt vekk her, så skal det nevnes at med 24Ah batteri, så ser jeg at voltmeter viseren dropper noen volt når jeg åpner et vindu, litt hver gang vindusviskeren slår og når jeg vrir brått på rattet... :lol: Men disse hendelsene utgjør ganske få prosent i tid. Jeg passer heller på å ikke ha vifta på full guffe - den trekker en hel del strøm kontinuerlig. Det hadde vært interessant å hatt en ampere måler i tillegg gitt. :wink:

#115206  av TheStig

enig med dine prioriteringer. Om man har skumboks sparer man jo reservehjul PLUSS verktøysettet! det utgjør endel...