TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HJELP!!!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #11554  av CelicaGT

HAr fåt ein knirkelyd i forstillinga. Høyrer den godt når eg køyrer. Høyrer den og visst eg gynger på bilen når den står i ro. ( har super strut oppheng) nokken som har vært borti dette???? KAn det være opphengskuler som er tørre?? HAr prøvd å sprøytt crc inn i mansjettane,men veit ikkje om eg har kommt til skikkelig..
Skal reise på ferie imårra, visst eg ikkje får dette iorden må eg køyre 1.8 Celica'en :( :( :(
Tar imot alle forslag.
Skal sjå om toyota forhandleren kan ta den inn idag..... :( :( :( :( :( :(

#11567  av kake

Kan være støtdempern som er ødelagt :(

#11580  av chris

Er det en knirke/pipe lyd som du får ved rykk eller dump? Det har jeg. Men jeg har ikke hatt tid til å sett på det ennå. Skal ta en runde og sjekke over foringer, som noen nevnte i en annen tråd.

#11622  av CelicaTurbo

Jeg ser det er mange ST205-eiere på den britiske yahoo-GT4-listen som har problemer med ulyder eller knirk der fremme, på mange av bilene skyldes dette "figure-of-eight link" (hva nå enn det er for noe) som er slitt og må byttes, men det er noen som bytter denne og mye annet uten at det hjelper overhodet.

Du får håpe at toyota finner ut noe fornuftig..

#11632  av CelicaGT

Toyota vakkje mykje villige til å ta bilen inn på så kort varsel. Dei sa og at dei ikkje hadde mykje erfaring med denne type oppheng.
Så da tok eg det sjøl :)

brukte crc og eit lite skrujern. Det kan virke som om det ei kule som var gått seg tørr.
Eg brukte skrujernet og vippa ut gummi mansjettane på kulen og sprøytte crc inn i mansjettane på alle kulen, så kjørte eg ut bilen og lot den stå i 2-3 timer, når eg kom ut igjenn og gynga på bilen var det stille :D :D :D

Det beste hadde vært å hatt ei vanlig sprøyte (doktortypen) og hatt olje på denne og sprøytt rett inn i gummimansjetten, men det eg gjorde funka og :D :D :D
Så ikveld stikker eg på ferie med 2.0GT istadenfor 1.8ST :D :D :D

Då eg prøvde først med berre crc kom crc'en sikkert ikkje inn i mansjettane.

#11649  av erling

Den CRC'en. er det 5-56? Den fordamper ganske fort, ihvertfall i friluft. Symaskinolje er bedre. :) Men du skal vel bytte kulen(e) etterhvert allikevel. :)