TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Til passing av greddy skjørter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #115503  av Grøndis

Fikk resten av stylinga mi nå på lørdag, å klarte jo selfølgelig ikke å vente så begynte med å montere det på bilen nesten med det samme.
Fronten ( som åsså er greddy ) passa veldig fint.
Men fikk et lite problem med skjørta oppved liste ved luftinntaket. Der fikk jeg en utbuling altså lista ligger ikke inntil bilen i det hele tatt et lite stykke ca. ved midten av luftinntaket.

Legger ved et bilde åsså er kansje ikke så lett å se men håper noen har no tips.
Vedlegg
3.jpg
3.jpg (390.01 kiB) Vist 851 ganger
2.jpg
2.jpg (155.58 kiB) Vist 844 ganger

#115504  av Grøndis

et bilde til hvor al styling er "prøve" montert...
Vedlegg
1.jpg
1.jpg (437.7 kiB) Vist 842 ganger

#115547  av mr_2

SWEET!! :shock:
Hva må du gi for den stylinga?Har siklet på den før ser du :lol:

#115604  av kake

Nice...

Er ikke det at du må pusse litt på kanten som går inn til gummien i luftinntaket der ?

#115608  av Grøndis

mr_2 skrev:SWEET!! :shock:
Hva må du gi for den stylinga?Har siklet på den før ser du :lol:
Takk takk 8)

Med kaminari bak fanger kom det på ca. 10.000 spenn.

#115612  av Grøndis

kake skrev:Nice...

Er ikke det at du må pusse litt på kanten som går inn til gummien i luftinntaket der ?
Ja det er mulig, men da må jeg nok pusse mye. Å da tror jeg at den kanten kan bli litt for tynn hvis du skjønner??

Ser at du har kaminari, åssån passa den a ??

#115621  av kake

Grøndis skrev: Ja det er mulig, men da må jeg nok pusse mye. Å da tror jeg at den kanten kan bli litt for tynn hvis du skjønner??
Lagde en ring på bildet. Det er den innvendig kanten som går inn mot gummien i luftinntaket hele veien rundt jeg mente. Gjør ikke noe om du pusser ned den, du må jo ha skjørtet inntil, hvis det er der det butter da.
Grøndis skrev: Ser at du har kaminari, åssån passa den a ??
Sideskjørta passa ikke :wink: Var ganske mange timers jobb på de...
Vedlegg
side.jpg
side.jpg (75.63 kiB) Vist 843 ganger

#115684  av Grøndis

ååh

Der nede ja, trodde du mente oppunder liste jeg.
Skal se på det etter på jeg, takka for tipset :)

#115691  av Grøndis

Tenkte jeg skulle ha ha sånn gitter ved luftinntakt , hva blir finest sort eller sølv?? noen som har no tips ang det el??? Å gjerne bilder 8)

#116129  av Ace

Jeg brukte Sort på mine ettersom det passer bedre med bilen. Tak lister er sorte, skiltholder = sort , gitter foran er sort etc

Syns det ville skrike for mye med sølv gitter ....

Bilde

Bilde

#117815  av Grøndis

Da var alle delene ferdig lakka :D

Har tenkt å montere front å bak fangerne i dag å side skjørta i morra, man har no spørsmål når det gjelder side skjørta.

Må jo limes litt på midten å hva slags lim er da det beste, hva som sitter best, lesttes å jobbe med osv.

Var innom bilXtra å der ble jeg anbefalt noe som heter EPOXY lim
men tenkte det sikreste var å høre her først om hva jeg bør bruke.

#117825  av egotrip

hva med sikaflex ?

#117826  av Neemi

Jeg brukte rutelim fra Wurth når jeg monterte mine og det funket veldig bra.
Vare greit å jobbe med og sitter godt i ettertid.

#117827  av blixern

Sikaflex eller noe som heter Tec7 er bra, litt dumt med tec7`en er at det sitter kansje FOR godt da!
Det som er bra med disse er at di er litt elasitsk, du slipper at limet slipper/sprekker osv.
Corradoen jeg hadde så spaklet vi sideskjørtene slik at det gikk i ett med bilen, så jævli bra ut , men det sprekker opp etter mye hardt kjør da karosseri å alt vrir seg jo litt...

#117842  av Grøndis

Var rutelim jeg egentlig var å så etter men ble anbefalt epoxy... noen som har brukt det før??