TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• E-manage og spjeldvinkelfølerproblem

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #114906  av celica_st185

Noen her som har koplet opp e-manage på celica turbo, og som vet hvilken ledning som skal splittes for å justere luftmengdemålersignalet?

Og et lite problem til, hadde av spjeldhuset for å skifte dyser, etterpå har jeg bare fått måling på mellom 4.98 og 5.03 volt fra spjeldvinkelføler... Øelagt?
 #114956  av kennethx

celica_st185 skrev:Noen her som har koplet opp e-manage på celica turbo, og som vet hvilken ledning som skal splittes for å justere luftmengdemålersignalet?

Og et lite problem til, hadde av spjeldhuset for å skifte dyser, etterpå har jeg bare fått måling på mellom 4.98 og 5.03 volt fra spjeldvinkelføler... Øelagt?
Har jo gjort det der en gang ja.

TPS (trottle posisiton sensor) skal gi mellom 0 og 5 volt. Men du har mulighet til å kalibrere den i eManage softwaren.

legger ved de pinout diagrammene jeg hadde på pc'en min.
Vedlegg
(94 kiB) Lastet ned 88 ganger
ST185_ECU_wiring_diagram.gif
ST185_ECU_wiring_diagram.gif (19.01 kiB) Vist 1565 ganger

#115277  av celica_st185

Koplet du deg på VS (Air flow meter) eller PIM (Pressure sensor)?

#115623  av celica_st185

Har du vært i benk me an etter du monterte og prøvd hvordan det fungerer?

#115754  av kennethx

Ja, har vært i benk og tynnet ut litt, men det var bare grov justering. Må kjøpe meg breibandslamdra for å justere skikkelig.

Mer koblings info, tok bilder av koblingene mine, viser splitting av AFM signal
Vedlegg
IMG_1915.JPG
IMG_1915.JPG (287.54 kiB) Vist 1008 ganger
IMG_1914.JPG
IMG_1914.JPG (337.8 kiB) Vist 1009 ganger

#115755  av kennethx

Og så vidt jeg kan se så blir dette da "Middle connector" oppe, og VS (Air Flow Meter) signalet. Grå ledning med svart stripe.

#115827  av celica_st185

Tusen hjerteli :D Va sånn eg trudde... Men papiran ifrå greddy viste någe aent... Sendte mail t di for sikkerhets skyld å dei meide ennå på at eg konne bruga PIM signal, men sien eg ikkje fekk d t å stemma begynnte eg å lura.
Prøvde å kobla på vs, men fekk feilkode å styr, men d va någe me feil jumper setting. Någe hjelp å komma me der?

He ignition harness å injector harness + GReddy pressure sensor, å sien instruksen t både injector å ignition harness står på japsespråg bli d litt vanskeli.... :twisted:

Någen andre enn bjørnstad bil i trondheim som kan me e-manage mapping i norge?

#115829  av kennethx

du kan jo prøve å laste ned engelske bruksanvisninger fra greddy sin hjemme side :)

http://greddy.com/dir_tech.htm

jeg har ikke ignition harness selv. Har bare den til å justere AFM.