TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er typiske feil pÃ¥ Celica. (har planer om Ã¥ kjøpe)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #116123  av Johnny_Bravo

Hei hei gutta krutt

Min søster har lyst på ny bil og jeg har anbefalt henne celica ettersom hun
vil ha en tøff bil men hun må også ha plass til hunden sin. Vi var å testet
en Celica I går ( http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=761460 )
denne virket ganske fin bortsett fra at armlene mellom setene og i dørene
så ut som huden til en 90år gammel dame. de var helt rugglete. bilen
virket som den var i teknisk god stand, ingen tegn til oljelekasje ellet
slitasje på motor, klutsjen var ikke den beste jeg har vært borti
(testet ved å sette bilen i 5 gir gi full gass opp til ca 4-5000 rpm for så å slippe klutchen, når jeg gjorde dette så bare sluret den. dette er jo ikke
helt bra)

jeg kunne ikke se noen tegn til rust noe sted bortsett fra en liten
steinsprut i den ene hjulbuen bak men denne rusten har ikke satt seg i
metallet ordentlig. tror nesten det går an å vaske det bort.

Men alle biler har noen svakheter, hva bør jeg være obs på når det
gjelder denne type bil?

#116124  av kaimagne

Jeg har hatt en slik en, som du sikkert vet, riktignok i en annen farge. Det eneste du må være påpasselig med, er at den ikke bruker mye olje. De 1,8-motorene der med 116 hester går og går og går, men kan begynne å bruke olje etterhvert. Jeg merka ikke noe på min selv om den hadde gått 180.000 da jeg solgte den, men det skal jo være rart om den ikke begynner å bruke litt etterhvert.

Ellers så er det jo greit å lete etter en som har alt av ekstratustyr da. Det eneste "fancy" som er standard på denne bilen, er el-justerbare speil og lykter. Aircondition, takluke, el-vinduer, skinnseter osv osv er ekstrautstyr som kan være verdt å ta med seg, hvis man har tid til å lete!
Pass på at du finner en som har vingen bak, denne bilen ser mye sprekere ut med vinge enn uten!

Når det gjelder fargen, så er dette den kjipeste fargen, etter min mening. Men det virker også som om det er den mest vanlige... *hoderiste*

Men alt i alt så er en MK6-Celica et veldig trygt kjøp hvis hun ønsker seg en bil med sprekt utseende og god driftssikkerhet!

Hvis dere finner en aktuell bil, så kan jeg sikkert hjelpe til med å se over den sammen med dere, siden jeg har hatt en sånn en i halvannet år!

(dessuten får jeg møtt søstra di) :mrgreen:

#116125  av Johnny_Bravo

kaimagne skrev:(dessuten får jeg møtt søstra di) :mrgreen:

He he, Yeah right :lol:

#116136  av teknikeren

Skal du ha en celica i god stand så vurder min, for den må jeg kanskje selge pga leilighets kjøp...(dere vill ikke tro prisene her i området..) *snufs*

#116138  av Johnny_Bravo

teknikeren skrev:Skal du ha en celica i god stand så vurder min, for den må jeg kanskje selge pga leilighets kjøp...(dere vill ikke tro prisene her i området..) *snufs*

Hvor mye skal du ha for den da?

og du bor hvor i landet?

#116140  av Zepticon

Johnny_Bravo skrev:
kaimagne skrev:(dessuten får jeg møtt søstra di) :mrgreen:

He he, Yeah right :lol:
Får gjøre som sw20 og invitere oss på egg og bacon en morgen.... 8)

#116143  av teknikeren

Johnny_Bravo skrev:
teknikeren skrev:Skal du ha en celica i god stand så vurder min, for den må jeg kanskje selge pga leilighets kjøp...(dere vill ikke tro prisene her i området..) *snufs*

Hvor mye skal du ha for den da?

og du bor hvor i landet?
Hvor mye har jeg ikke tenkt på, men bor i trondheim (eller litt utenfor, men alle vet hvor trondheim er hen :))
Bilen har gått 153k og reh reim osv dvs stor service er utført på 149k