TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Carina E GLI

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #112249  av Tor

Siden min bil er solgt og blir sendt avgårde på Tirsdag må jeg ha noe nytt og litt billigere nå.

Har vært og sett på denne Carinaen http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... ila_tromso

"Selgers beskrivelse av bil
Bilen selges for kunde.
Tidligere eier er mekaniker som jobber hos oss i Tromsø. I mangel på "kjerring" så har bilen fått all oppmerksomhet."

Er stor stereo i bilen til ca 30.000 ,- alarm, defa +++

Kan noen fortelle meg hva slags motor som står i denne. Vet at det er 2.0L på 135 HK? Noe mere, er dette slitesterke motorer? Modellbetegnelsen på motoren? Skal og prøvekjøre bilen på Mandag som kommer tror jeg.

Mvh Tor

#112383  av Tor

Ikke noen som orker og svare?

#112389  av CelicaGT

Har testa ein Carina med denne motoren. Den gikk greit. Motoren passer bilen bra. Er vel ca 135 hk i den ja. Husker ikkje betegnelsen på den. Er en 2 liter så du vil merke endel forskjell i bunndraget kontra 1.6 og 1.8 som er vanlig i Carina. Motoren er vel som vanlig skuddsikker :-)

Lykke til
 #112471  av 2fast4u

Tor skrev:
Kan noen fortelle meg hva slags motor som står i denne. Vet at det er 2.0L på 135 HK? Noe mere, er dette slitesterke motorer? Modellbetegnelsen på motoren? Skal og prøvekjøre bilen på Mandag som kommer tror jeg.

Mvh Tor
Motoren i denne er en 3S-FE på 98Kw, gode slitesterke motorer som vanlig.
Hadde en Avensis Sol LB fra 1998 til 2000 med samme motor og dette funket greit.
LB utgaven er det fineste karosseriet av denne modellen.

Lykke til med bilkjøp.

:wink:

#114235  av FireFox

Hvis jeg ikke husker helt feil, så hadde toyota mye feil med de første carina e som kom ut.. husker ikke årsmodelle(ne).
 #116118  av summitX

2fast4u skrev:
Tor skrev:

Mvh Tor

Hadde en Avensis Sol LB fra 1998 til 2000 med samme motor og dette funket greit.

Men i Avensisen hadde de tatt ut 15hk mer???

#116131  av Zepticon

Var en sånn jeg ville ha =P
Men det ble det altså ikke noe utav... Ingen til salgs her i området når jeg trengte ny bil...
Gode muligheter for å få en utrolig tøff bil om man koster penger påd en da... Er jo greit med krefter i den i forhold til 1,6 og 1,8 da.
Lykke till meg nygammelbil da =D
 #116171  av lasserj

summitX skrev:
2fast4u skrev:
Tor skrev:

Mvh Tor

Men i Avensisen hadde de tatt ut 15hk mer???
avensis 2,0 sol kom fra 2000 me 150hk og facelift

#116172  av lasserj

Zepticon skrev:Var en sånn jeg ville ha =P
Men det ble det altså ikke noe utav... Ingen til salgs her i området når jeg trengte ny bil...
Gode muligheter for å få en utrolig tøff bil om man koster penger påd en da... Er jo greit med krefter i den i forhold til 1,6 og 1,8 da.
1,6en gikk ikke så dårlig, men det gjorde 1,8en :)

#116251  av lexusmann

lasserj skrev:
Zepticon skrev:Var en sånn jeg ville ha =P
1,6en gikk ikke så dårlig, men det gjorde 1,8en :)
Hvorfor det egentlig??er den tyngre?