TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pioneer vs Clarion

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #116242  av arntkjetil

Hvilke erfaringer har folket med disse to merkene?
Er den jam gode eller er det store forskjeller?
Jeg skal bruke spilleren til et middels stort bilanlegg,
og lurte da litt på hvilket merke jeg skal velge.

#116271  av @lpher

Kommer litt ann hvilken prisklasse vi snakker om...og kravene dine..og ikke minst smak og behag :D

Eraringsmessig så kan man vel si at Pioneer er flinkest på forsterkersiden i de lavere risklassene:) MEN...om man snur på flisa så er Clarion flinkere på radio...ganske mye også..på hele modelrangen :D

Design...er selvfølgelig KUN smak og behag...men det skal sies at Pioneer har vært flinkere til å få til innertiere de siste åra :) Mens Clarion har vært litt vel konservativ på designfronten :) Skal ikke glemme at det displayet (med delfiner og formel 1 and what not) som vi forbinder med Pioneer i dag...var det Clarion som "fant opp" for ganske mange år sia :D

Byggekvalitet/feilfrekvens vil jeg vel kalle en delt 1 plass faktisk....veldig lite feil på begge disse merkene...MEN...linjeutgangene på Pioneer's spillere er MEGET utsatte for dårlig monterte eksterne forsterkere...noe som igjen har skadet ryktet deres en del år nå...og som de ikke direkte kan klandres for :)

Likeledes så benyttet Clarion MacIntosh værsting-cd-drivverk i toppmodellene sine for noen år tilbake..og der var det litt bob-bob i begynnelsen...som tradisjon tro med japanerne..ble fikset meget kjapt :)

SÃ¥..summa sumarum....hvilket merke man velger avhenger av hva du verdsetter :)

Kan vel legge til at...om man snakker BRA spillere....DEH-P7700MP og oppover for Pioneer...og DXZ758 og oppover for Clarion så benytter faktisk Clarion mer rent/pentspillende DAC'er (Digital Analog Converter)(Den som i bunn og grunn bestermmer hvor fin lyden skal være) enn Pioneer...som igjen har sitt lydbilde fargelagt bittelittegranne i bunn og i topp :) ...og tørr nesten påstå at det er nettopp dette som har gjort Pioneer så store på bra spillere de siste årene...rett og slett fordi at med litt fargelegging vil "enklere" høytalere rett og slett høres bedre ut :)

#116616  av sw20

jeg har aldr hatt noe anna en pioneer....

skal montere denne i bilen min no!http://www.pioneer.no/no/product_detail ... id=430-458

skal bytte den ut med en pioneer deh 7600 som e har solgt!

HAR ALDRI HATT EIT PROBLEM MED PIONEER SPILLERENE SOM E HAR HATT I MIN BIL!

så det vil e anbefale på det varmeste! enkle og greie menyer er det ogsÅ

kompis avmeg som kjøpte spilleren min hadde planer om nye 6x9 baki og nye 5,5 framme pluss ny subb for med den sony spilleren han hadde varn det sjikkelig fårlig... lite muligheter i equalizer delen av spilleren og få utganger... bare en...

men med pioneer spilleren kunne han dra høytalerene med spilleren 4x50w og subben fikk egen sub utgang fra spilleren... 50 80 eller 120hz

blei en heilt anna sterio.. og i tilleg kunne han ha kobla til en 4 kanals forsterker og brukt dei to siste utgangane til front systemet og hattehylle høytalerene...

kjøp deg en pioneer spiller fra 7ooo serien eller oppover så skal e garantere at du blir fornøyd!!!!!!!
Vedlegg
1118151273538dehp70bt_detailpage.jpg
1118151273538dehp70bt_detailpage.jpg (14.36 kiB) Vist 2388 ganger

#116805  av arntkjetil

Hva måttå du gi for spilleren da?
har hatt Pioneer selv og er veldig fornøyd,
satte inn en istede for Panasonic spilleren jeg hadde før og det ble som et nytt anlegg, mye justeringer å dilldall.
Men jeg så at @lpher brukte clarion i sin bil så jeg tenkte at det kan ikke være så verst nå han bruker det,har vel litt peil han.

#117080  av @lpher

arntkjetil skrev: Men jeg så at @lpher brukte clarion i sin bil så jeg tenkte at det kan ikke være så verst nå han bruker det,har vel litt peil han.
LOL :D Joda, jeg er nok litt kresen på lyden min ja :D MEN...vi snakker om smak og behag her...så det som kanskje er innertier hos meg...ikke nødvendigvis er det hos deg? :)

Clarion er meget gode de...ihvertfall om du legger i litt :) Ditto med fks. Pioneer...Alpine.... :)

#117971  av TheStig

skulle ønsket jeg hadde peiling nok til å delta i denne diskusjonen men det har jeg ikke.. hmpr.. hmm, go Manchester United !

#118011  av lexusmann

eGtTurbo skrev:skulle ønsket jeg hadde peiling nok til å delta i denne diskusjonen men det har jeg ikke.. hmpr.. hmm, go Manchester United !
Kan jo få kunnskap her, da! :) Man lærer så lenge man lever.

#118165  av @lpher

eGtTurbo skrev: skulle ønsket jeg hadde peiling nok til å delta i denne diskusjonen men det har jeg ikke.. hmpr..
LOL :D Hver sin gang det vettu :D
eGtTurbo skrev: hmm, go Manchester United !
Pff....DÆR er ihvertfall jeg blank!! :D

#118166  av @lpher

lexusmann skrev:
Kan jo få kunnskap her, da! :) Man lærer så lenge man lever.
Visdomsord :)