TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 10x18

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)

#116361  av Dr.Ling

whoops, postet x2
Sist redigert av Dr.Ling den 26 jun 2005 21:35, redigert 1 gang totalt.

#116362  av Dr.Ling

Neemi, har samme felgene, dvs 8x17 ET35 på alle 4. Disse er 0,4 mm utenfor skjermen fremme, og 12,35 mm innenfor skjermen bak, altså ser det litt merkelig ut ... breiere fremme. Med andre ord skal man ha en tomme bredere felger bak for at det skal se likt ut i forhold til skjermene, hvis innpress er det samme. Og så blir det jo et nytt valg når man skal sette dekkene på.... Må vel ha felgene >4mm innenfor skjermkanten om man vil senke ordentlig uten å valse.

En annen ting på MR2 mkII er at felgene ser en tomme mindre ut bak enn foran, pga karosseriformen. Derfor er det mange, ihvertfall i USA som kjører 18" bak og 17" foran... og det ser bra ut det synes jeg, men onkel biltilsyn synes sikkert ikke det samme.

Litt forvirrende når folk ikke oppgir innpress når de skriver om felgene sine......

10x18? Ikke sjans! Og 8,5 foran blir vel på håret. Bredeste foran er nok 8".

Bilen på bildet under har rimelig fet dimensjon: 8x18 +33 foran og 9x18 +39 bak (valset bak). 255/35-18 bak, vil tippe 225/35-18 foran...... hentet fra mr2oc
Vedlegg
5zr3.jpg
5zr3.jpg (61.31 kiB) Vist 1846 ganger

#116381  av lasse

Har hatt våte drømmer om 17" foran og 18" bak lenge jeg...
Mener jeg har sett en mk2 annonsert med 7,5" framme og 10" bak, men det var 16" da...
Og grunnen til at jeg ikke har skevet innpress er at jeg ikke husker det, men lurer på om det er 37...
Og til mr_2: du har ikke forskjellig innpress på felgene foran og bak da?

#116401  av Neemi

Dr.Ling skrev:Neemi, har samme felgene, dvs 8x17 ET35 på alle 4. Disse er 0,4 mm utenfor skjermen fremme, og 12,35 mm innenfor skjermen bak, altså ser det litt merkelig ut ... breiere fremme. Med andre ord skal man ha en tomme bredere felger bak for at det skal se likt ut i forhold til skjermene, hvis innpress er det samme. Og så blir det jo et nytt valg når man skal sette dekkene på.... Må vel ha felgene >4mm innenfor skjermkanten om man vil senke ordentlig uten å valse.

En annen ting på MR2 mkII er at felgene ser en tomme mindre ut bak enn foran, pga karosseriformen. Derfor er det mange, ihvertfall i USA som kjører 18" bak og 17" foran... og det ser bra ut det synes jeg, men onkel biltilsyn synes sikkert ikke det samme.

Litt forvirrende når folk ikke oppgir innpress når de skriver om felgene sine......

10x18? Ikke sjans! Og 8,5 foran blir vel på håret. Bredeste foran er nok 8".

Bilen på bildet under har rimelig fet dimensjon: 8x18 +33 foran og 9x18 +39 bak (valset bak). 255/35-18 bak, vil tippe 225/35-18 foran...... hentet fra mr2oc

En smule for trøtt til å prøve å sette meg inn i alt her nå, men for å prøve å svare.

Innpresset på mine 17" var 35, mine 18 har 42 :shock:
For å være helt ærlig så har jeg fortsatt ikke helt klart å sette meg inn i alt som gjelder innpress og hvilke forskjeller det utgjør.

Mine 17" var innenfor over det hele hvertfall, og har aldri subbet borti noe med de.
Bilen er også senket 30mm.

#116402  av Azrael

Bile min er senket 20mm, og jeg har på 8x17 Integral A2 rundt hele.
Foran kunne jeg sikkert hatt 7,5, men det går såvidt med 8 (syns jeg ihvertfall). Bak skal jeg ha spacere, for der syns jeg det er alt for god plass. Regner med det blir 25mm spacere. Men tror nok 9 bak er ganske greit.

#116431  av Dr.Ling

Ikke meningen å rakke ned på noen for at de ikke vet alt om innpress osv. Jeg har nettopp begynt å sette meg inn i disse tingene og er fortsatt forvirret, mye å lære på det amerikanske mr2-forumet.

Meget bra kalkulator: http://www.gordaen.com/mr2/mr2main.php?section=calc

#116485  av erling

Dalan skrev: 9" vil da stikke like langt ut med ET35
Det vil da si at 10" må ha ET50 og da blir det nok problemer andre veien med fjærbeinet.. :?
Ikke helt riktig, du må dele den økte felgbredden på 2. Dvs at 9" ET22,5, eller 10" ET35 bygger like langt ut som mine.

Vet det går med 10x18 og vals, men litt usikker på innpresset da, det kan vel enkelt måles.

Christian kjører vel på 8,5x18med 215/35-18 foran, tror det går på håret.

#116506  av Dalan

erling skrev: Ikke helt riktig, du må dele den økte felgbredden på 2.
Ja selvfølgelig, må ha vært litt omtåket i gjerningsøyeblikket :oops:
Det bygger jo begge veier

#116517  av sw20

her er eit med 7,5 17 med 2,5 h&r spacere bake
Vedlegg
DSCN2024.JPG
DSCN2024.JPG (72.95 kiB) Vist 1843 ganger

#117694  av BrennaRacing

Nais...

Har lyst på 18" ass.. Men jeg har lyst på felger med dypere kant bak enn foran. Var på Speedparts sammen med en kamerat i går, å da ble jeg helt forelsket i TSW Cataluya. Fete felger ass. http://www.felgimport.no/wip4/v2/produc ... 27&cat=768

Dr Ling: Den Mr2en du har bilde av der hadde perfekte felger :D

#117725  av Neemi

BrennaRacing skrev:Nais...

Har lyst på 18" ass.. Men jeg har lyst på felger med dypere kant bak enn foran. Var på Speedparts sammen med en kamerat i går, å da ble jeg helt forelsket i TSW Cataluya. Fete felger ass. http://www.felgimport.no/wip4/v2/produc ... 27&cat=768
De felgene jeg har det :D

Etter et lite uhell kan det se ut som om jeg må ut og handle to nye, så da blir det vel to stk 8x18 bak tenker jeg.
Og så ta de to hele jeg har nå og putte foran.

#117727  av Dalan

Skulle ønske jeg fikk tak i 2 stk. 9x17 av mine felger... :cry:

#117897  av BrennaRacing

Neemi skrev:
BrennaRacing skrev:Nais...

De felgene jeg har det :D

Etter et lite uhell kan det se ut som om jeg må ut og handle to nye, så da blir det vel to stk 8x18 bak tenker jeg.
Og så ta de to hele jeg har nå og putte foran.
Har du de??? Bilder?

#117908  av Neemi

Ja jeg trenger spacere :lol: :lol: :lol:
Vedlegg
IMG_0402.jpg
IMG_0402.jpg (361.33 kiB) Vist 1842 ganger

#118599  av Dr.Ling

Magne og Neemi: Fikk dere med TUV-papirer på 18-tommerne deres?