TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TS-OGN treff pÃ¥ EikÃ¥s i Bergen Søndag 26.06.05 (Banekjøring)

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter

#116379  av kennethx

ADHD:-))) skrev:Mun eg må bare spørre vor er de dere skal kjøre henne???
eg har ikke peiling på vor den banen er!!!
viss de går en tidelig båt far LØFALLSTRANDså kommer eg ågså men håper noen av dere kan hjelpe meg me litt forklaring på vor denne banen er???
har du lest topic? :)
TS-OGN treff på Eikås i Bergen Søndag 26.06.05 (Banekjøring)

#116383  av kennethx

Hei alle sammen.

Har litt good news, og litt bad news, starter med the good stuff.. :)

Det var jo alt i alt en bra dag.

Skal poste alle rundetidene som er registrert senere.

Top 5 ble som følger:
1. Kenneth Celica GT4 CS
2. Kjell Inge Celica GT4 CS
3. Tor Petter Opel
4. Richard Celica ST202
5. Snurre MR2 MK1 (3S-GTE)

De 3 raskeste ble premiert.

SÃ¥ vil jeg rette noen takker.

Lars (Mani@c på forumet), som prøvde få tidtakning med gocart systemet til å funke. Det viste seg desverre å ikke være like egnet til bil, trolig fordi transponderen kommer for langt opp fra bakken. Takker også Lars for å ta hånd om premie utdelingne (Så ut som han hadde gjort det før :))

Vi gikk over til pen, papir og stoppeklokke. Her må vi takke Helge (Wilman på forumet) og damen til Mani@c for en glimrende innsats.
En takk skal også Amund ha for å hjelpe til med å legge sammen rundetider og kåre vinnerene (Det gikk mye fortere med 2).

Så en takk til de som faktisk tok turen og meldte seg på, og eller andre som bidro med noe.

SÃ¥ over til the bad stuff.

Treffet ble annonsert en uke i forveien (her på essokickers.com og evo.no), og jeg fikk hele *TRE* forhånds betalte. Synes dette var i underkant av hva jeg hadde forventet.
Det var en del som møtte opp før 12, når vi hadde planlagt å starte tidtaknings kjøring. Men det var desverre ikke så veldig mangen. På dette tidspunktet var jeg i minus av egen lomme. Så sent som i to tiden dukket det opp folk som ville kjøre. Eneste grunnen til at de fikk det var at jeg helst ikke ville gå i minus av egen lomme. Det er ikke så lett å arrangere slike ting når folk kommer sigende midt i kjøringen. Det gikk til slutt i null for meg økonomisk, men må altså si meg noe skuffet med oppmøtet.

En annen kjedelig ting er at det var alt for mye traktor kjøring. Da tenker jeg ikke på at traktorer går sakte, men at de ofte er å finne på jorder, der blier ikke hører hjemme. Bilene skal kjøre på asfalten. Det var en kjempe jobb med å koste banen og legge på plass gress som var pløyd utover området i nesten hver eneste sving. Der var faktisk så gale at det var på grensen til at vi får låne banen igjen, og det forstår jeg godt, for det så serdeles IKKE bra ut.

#116393  av wilman

Takk for innlegget Kenneth, jeg forstår deg godt at du er både frustret og irritert over holdning og kjøring. eg holder med deg hele veien.
men må si et eg gleder meg allerde til neste gang alikevell, håper det blir bedre oppsluttning av TS-OGN medlemmer også da. Håper alle har bilene klare også, (gjelder meg også) fikk melding fra Markus i dag at Drivaklsel ledd kommer fra DK i dag, skal si eg gleder meg til det. Gleder meg til Video snutter :-)

#116397  av wilman

Eg kan med stor sikkerhet avkrefte at Tor med opel ikke skal være på 3.plass men at Richard med St202 celica skal være der, Tor lå med ca6-7 sekunder dårliger rundetider i snitt totalt enn St 202, så der MÅ det være en feil.. garantert.. :-)

#116423  av kennethx

wilman skrev:Eg kan med stor sikkerhet avkrefte at Tor med opel ikke skal være på 3.plass men at Richard med St202 celica skal være der, Tor lå med ca6-7 sekunder dårliger rundetider i snitt totalt enn St 202, så der MÅ det være en feil.. garantert.. :-)
Da har dere skrevet feil i boken =P

EDIT: Og for å ta grunnlag for plasseringene.

Det er ikke din ene beste rundetid som gjelder.

Det ble for de fleste kjørt 3 heat á 2 runder.

Tiden for disse 2 rundene ble lagt sammen.

Den dårligste tiden ble strøket.

Det ble tatt gjennomsnitt av de to beste heat tidene.

Men det var close mellom richard og tor-petter, Men tor-petter var gjevnere og vant på det :)

Tror kanskje du blander med sierra tidene nå, som var en 5-6 sek tregere ja.

#116432  av Mani@c

Jadda, dette var som vanlig kjempemorsomt... Men som Kenneth her sier, så var det en stor jobb å "fikse" banen etterpå. Syntes det manglet litt deltagelse på kostingen, for de som sto igjen var faktisk (med unntak av Kenneth sin lille *host* justering av bakskjerm) de som ikke var ute å pløyde jorde... Håper at de det gjelder kan ta litt mer ansvar neste gang. Slik at vi ikke blir bannlyst der ute.

Ellers har jeg bare gode ord å si om gjengen som møter opp der ute, og kanskje vi skal kjøre på med litt grillings og sosialt samvær neste gang? Det er også genialt at så mange forskjellige biler fra forskjellige forum går så godt overens med hverandre. Håper det kommer enda flere neste gang.

Until next time... see ya... :)

#116433  av wilman

kennethx skrev:
wilman skrev:Eg kan med stor sikkerhet avkrefte at Tor med opel ikke skal være på 3.plass men at Richard med St202 celica skal være der, Tor lå med ca6-7 sekunder dårliger rundetider i snitt totalt enn St 202, så der MÅ det være en feil.. garantert.. :-)
Da har dere skrevet feil i boken =P

EDIT: Og for å ta grunnlag for plasseringene.

Det er ikke din ene beste rundetid som gjelder.

Det ble for de fleste kjørt 3 heat á 2 runder.

Tiden for disse 2 rundene ble lagt sammen.

Den dårligste tiden ble strøket.

Det ble tatt gjennomsnitt av de to beste heat tidene.

Men det var close mellom richard og tor-petter, Men tor-petter var gjevnere og vant på det :)

Tror kanskje du blander med sierra tidene nå, som var en 5-6 sek tregere ja.
Ehh kan være eg blander de bilene ja... sorry.. men det er jo nesten helt like biler da.. hehehe
Sånn e det å være senil.. :oops:

#116483  av spkstrp

hm fikk faktisk ikke med meg at det var kjøring engang, har hatt det så travelt med eksamener, husvask og svigers :D Ellers hadde jeg vell tatt turen som tilskuer i hvertfall :)

#116512  av richeros

hvordan i hæl#/%" går det ann å forveksle en sierra med en celica!? snakk om å fornærme!! :shock:

Jeg må si meg enig i traktor politikken, det tok jo helt av på slutten. synes personlig det ble litt for mye av det gode. Og det at jeg gikk derfra med samvittigheten i behold uten å koste gjør meg fremdeles ingenting. Hjalp jo til med kenneth sin lille *host -"rettelse"*.

Ellers må jeg si meg enormt fornøyd! Det var helt kanon. Ble litt paff da det var hele 3stk der klokken 09:30, men det utviklet jo seg helt enormt utover dagen. Men uansett, kult at folka gir alt når man først er på plass. Show må man ha!
Toppers!

Du må poste alle tidene kenneth så man kan sammenligne litt selv kenneth.

Du burde jo ligge godt i svingene med ca. 9 hjul på kjerra jostein ;)

Gleder meg til video! HÃ¥per det finnes en liten snutt av meg denne gangen...

Takker for treff!

#116521  av Speeder

richeros skrev:hvordan i hæl#/%" går det ann å forveksle en sierra med en celica!? snakk om å fornærme!! :shock:

Jeg må si meg enig i traktor politikken, det tok jo helt av på slutten. synes personlig det ble litt for mye av det gode. Og det at jeg gikk derfra med samvittigheten i behold uten å koste gjør meg fremdeles ingenting. Hjalp jo til med kenneth sin lille *host -"rettelse"*.

Ellers må jeg si meg enormt fornøyd! Det var helt kanon. Ble litt paff da det var hele 3stk der klokken 09:30, men det utviklet jo seg helt enormt utover dagen. Men uansett, kult at folka gir alt når man først er på plass. Show må man ha!
Toppers!

Du må poste alle tidene kenneth så man kan sammenligne litt selv kenneth.

Du burde jo ligge godt i svingene med ca. 9 hjul på kjerra jostein ;)

Gleder meg til video! HÃ¥per det finnes en liten snutt av meg denne gangen...

Takker for treff!
Wilman forvekslet opelen og sierraen :wink:

Bra plassering da. Hvilke mods har du på din bil?

#116550  av Mr2 Mk2

bildene og videoene mine ble ikke så bra,men legger ut noen få.
Vedlegg
Mr2 Mk1,3SGTE
Mr2 Mk1,3SGTE
eikås 028.jpg (49.28 kiB) Vist 1574 ganger
Mr2 Mk1,4agze med TURBO
Mr2 Mk1,4agze med TURBO
eikås 022.jpg (58.89 kiB) Vist 1577 ganger
Toyparts i den nye "gyngehesten" sin
Toyparts i den nye "gyngehesten" sin
eikås 021.jpg (46.76 kiB) Vist 1577 ganger
Slik ser da banen ut
Slik ser da banen ut
eikås 007.jpg (36.51 kiB) Vist 1573 ganger
eikås 005.jpg
eikås 005.jpg (60.12 kiB) Vist 1580 ganger

#116610  av kennethx

Har laget ett excel regne ark med rundetidene. Ikke alle har fått registrert 3 heat, om det var fordi de kjørte før/etter tidtakningen, eller rett og slett ikke fullførte rundene på en godkjent måte (uten å feie ned sjegler og pløye åker) vet jeg ikke. Men resultatene er i allefall som foreligger.

Kort versjonen:

1. Kenneth (Celica CS)
2. Kjell Inge (Celica CS)
3. Tor Petter (Opel)
4. Richard (Celica St202)
5. Snurre (Mr2 MK1 3S-GTE)
6. Toyparts (Celica Supra)
7. Mercedes/Quatro
8. Jon Christer (Civic)
9. Stian (Civic)
10. Sierra
Vedlegg
(19 kiB) Lastet ned 132 ganger

#116697  av richeros

hmm... det er ihvertfall noe som ikke stemmer med den listen.
Jeg kjørte alle tre heatene og var borte hos villmann og hun østlands dama etter hvert heat. I det siste heatet hadde jeg beste rundetid på 48.02 og det er jeg sikker på! Jeg sa til og med at "faen og, hadde håpet å se 47 tallet denne gangen" Etter det var jeg nede og spurte han som kjørte den hvite civicen om ikke vi skulle gi oss på tre heat fordi jeg hadde kjørt alle og trodde han var igang med sin fjerde.

Hva som har skjedd vet ikke jeg men alle mine tre heat ble oppført i boken ihvertfall.

EDIT:
Formulerte meg kansje litt dårligt.
Jeg stilte ikke spørsmål ved top5 plaseringene. jeg stillte spørsmål angående exel-filen som kenneth har laget. Der er jeg oppført med to heat, mens jeg vet at jeg ble oppført med tre heat i boken. Jeg var oppe å såg etter hvert heat. Jeg ble glad at jeg hadde kjørt 48:02 men litt deppa at jeg ikke klarte å få fram 47-tallet fordi jeg ga alt det siste heatet. Derfor var jo det skipt at jeg ikke fikk se hva jeg klarte, var jo dønn seriøs! :(
Sist redigert av richeros den 28 jun 2005 22:00, redigert 1 gang totalt.

#116723  av Amund

kan skrive under på at dersom lista var ført korrekt, stemmer resten. og tor petter i ascona kjørte meget bra. men husk at de er snitt tidene som gjelder her, og tor petter kjørte meeeget jevnt.
nok om det. dere får rett og slett stille sterkere neste gang, slik at ikke en ascona sniker seg på pallen :roll:

#116744  av wilman

richeros skrev:hmm... det er ihvertfall noe som ikke stemmer med den listen.
Jeg kjørte alle tre heatene og var borte hos villmann og hun østlands dama etter hvert heat. I det siste heatet hadde jeg beste rundetid på 48.02 og det er jeg sikker på! Jeg sa til og med at "faen og, hadde håpet å se 47 tallet denne gangen" Etter det var jeg nede og spurte han som kjørte den hvite civicen om ikke vi skulle gi oss på tre heat fordi jeg hadde kjørt alle og trodde han var igang med sin fjerde.

Hva som har skjedd vet ikke jeg men alle mine tre heat ble oppført i boken ihvertfall.

EDIT:
Formulerte meg kansje litt dårligt.
Jeg stilte ikke spørsmål ved top5 plaseringene. jeg stillte spørsmål angående exel-filen som kenneth har laget. Der er jeg oppført med to heat, mens jeg vet at jeg ble oppført med tre heat i boken. Jeg var oppe å såg etter hvert heat. Jeg ble glad at jeg hadde kjørt 48:02 men litt deppa at jeg ikke klarte å få fram 47-tallet fordi jeg ga alt det siste heatet. Derfor var jo det skipt at jeg ikke fikk se hva jeg klarte, var jo dønn seriøs! :(

Eg var meget overasket at du kjørte så fort med en standard Celica, synes du skal være fornøyd :-) din beste runde var bare 0,8 sek senere enn Kjellik mener eg eller mindre, tror du hadde 3 beste rundetid... eller stemmer ikke det Kenneth? I hvertfall meget fin kjøring, og ja det var riktig at eg forvekslet en Sierra med en Opel, Beklager det også, men jeg forveksler aldri en Celica med en Tysker :-) spesielt når det er nesten en sånn bil som eg drømmer om selv (ST202 GT4) litt like er de jo :-)