TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dump ventil/pop-off

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #11541  av Christian
 
Om du kjenner noen som sveiser aluminium kunne du jo prøvd å lage en frontmontert ic av en lastebil ic...er det ikke bilsport som gjør det i billig prosjekta sine?
Går og funderer på å gjøre noe slikt i bagasjerommet mitt også, men jeg veit ikke helt ennå....

 #11542  av CelicaTurbo
 
med en 7a-fe motor er det vel en ST200 (AT200?) egentlig :)

men som intercooler fungerer det nok plenty bra om du finner en større brukt intercooler, mange som bruker cossie, saab og diverse diesel-intercoolere fra varebiler til slike prosjekter, finner du gjerne hos huggeren, eller eventuellt annen bruktdelhandel :)

 #11557  av ingenting
 
har tenkt litt på cossie cooler ja, eller fra en caravelle tdi(type4). en cossie 2wd cooler får man jo til under 1000 lappen nesten så...

 #11576  av chris
 
erling skrev: Hehe.. Den kom som bestillt. :D Jeg orka ikke selv igår. :D
:mrgreen:

 #11618  av CelicaTurbo
 
hehe :)

 #11662  av Erlend
 
Har hørt noe om at uoriginale dump-ventiler er litt feilaktige, greit at de skåner turboen, men mange har en tendens til å kvitte seg med for mye trykk. Og det liker vi vel ikke? :evil: Så pass dere for billige dumpventiler som gir fra seg MYE pssssssssssssssssssssch.... :lol:

 #11679  av CelicaTurbo
 
3S-GTE motoren bruker luftmasse-måler og motoren går feit i girskift om dumpventilen dumper for mye luft, det er egentlig ingen feil med ventilen, heller det at ventilen ikke passer for motoren. Men de fleste ventiler kan justeres til en viss grad, det som er viktigst er egentlig å kjøpe en dyrere stempelventil istedenfor billigste membranventil. Stempelventiler er mye mer holdbare og det skal mye mer til før de lekker turbotrykk ved full gass..