TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• StereospørsmÃ¥l Mr2 Mk2

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #117400  av BrennaRacing

Har litt problemer med å koble om anlegget i bilen min. Høytalerene i førerdøra funker ikke, så jeg har lagt opp ny kabel fra spillern (orginal spiller) men jeg finner ikke ut hvor i iso pluggen jeg skal koble ledningen. har spurt her på forumet før, men det var ingen som visste det, så da prøver jeg igjen :D

Også har jeg hørt rykter om at det er orginal basskasse i noen mr2er...Er det den boksen som er inne i det rommet bak førersetet??

Håper på raskt svar, for det er utrolig kjedelig å høre på musikk på to høytalere :(

#117439  av Trial

Hvis det er høyttaler-ledninga du lurer på,så er det jo bare å se på fargene på kablene bak spillern,og sammenligne dem med de kablene til høyttaleren som du har byttet ut,er det ikke?

#117488  av ADHD:-)))

Vei eg har nettopp bytta spiler og høytalere og ny forsterker de eg klipte 3 leldninger av den diin pluggen som var +batteri +signal -batteri å la opp pono kabler fr sillet til forsterker bak fører sete i den opprasjonen så fant eg u de att di kablene sog går ut fr spiller er jo bare signalledninger til orginal forsterkerene bak førersetet bak panelett med motorlukeåpneren!!! Så skall du legge opp nye høytaler kabler så må du nåkk jøre defra forsterkeren bak setet! og ikke far den orginalspilleren
viss du trenger og vite fargene så kann eg gå ut og finne de arket eg lagde til vor eg skreiv ned alle høytalerne kablene sine farger!!!
Men siden du skal legge opp ny kabel så ser du de ogaå
Eg håper dette hjelper deg på veien til beder lyd!!!:-)

#117549  av BrennaRacing

Trial skrev:Hvis det er høyttaler-ledninga du lurer på,så er det jo bare å se på fargene på kablene bak spillern,og sammenligne dem med de kablene til høyttaleren som du har byttet ut,er det ikke?
Nei, for jeg har prøvd å fulgt kabelene, men det virker som om de er skjøtet i sikringsboksen eller no, for det er ikke samme farger som kommer opp til spillern
ADHD:-))) skrev:Vei eg har nettopp bytta spiler og høytalere og ny forsterker de eg klipte 3 leldninger av den diin pluggen som var +batteri +signal -batteri å la opp pono kabler fr sillet til forsterker bak fører sete i den opprasjonen så fant eg u de att di kablene sog går ut fr spiller er jo bare signalledninger til orginal forsterkerene bak førersetet bak panelett med motorlukeåpneren!!! Så skall du legge opp nye høytaler kabler så må du nåkk jøre defra forsterkeren bak setet! og ikke far den orginalspilleren
viss du trenger og vite fargene så kann eg gå ut og finne de arket eg lagde til vor eg skreiv ned alle høytalerne kablene sine farger!!!
Men siden du skal legge opp ny kabel så ser du de ogaå
Eg håper dette hjelper deg på veien til beder lyd!!!:-)
Tror egentlig ikke det er sånn, fordi jeg har fulgt kabelene ut fra høytaleren, og jeg tror de ender opp inne i sikringsboksen (under rattet) Men jeg trenger egentlig bare å vite hvilken farge som går til hvilken høytaler på orginal iso kontakten bak på spillern. På ledningene mine står det absolutt ingen ting. Å jeg har ikke lyst til å prøve meg frem, ved å klippe å skjøte alle ledningene,

#117557  av ADHD:-)))

Vei eg veit jo ikke omm de er likee dan stereo opplegg på min 1993 GTI som de er din bil men de eg jore var og laste ned den eletrisk manualen ril MR2 bladde meg frem til stereo koblingssjema og der står de vor og vilken ledninger går til vilken høytaler som i min bil er de 8 høytalere vis de er noen som kan forklare meg vordan eg skal legge inn den sida med koblingssjemaet for stereoaleget så kan eg gjøre de sån kan du jo vere heilt sikker på vilken kabler du skal leite etter!!!!
eller du kan laste nod koblingssjemaet sel og fine de???

#117564  av Trial

Det du også kan gjøre er å sette balansen på cd-spilleren helt til venstre,og så prøve deg fram til hvor på iso-pluggen det er...

#117566  av BrennaRacing

Trial skrev:Det du også kan gjøre er å sette balansen på cd-spilleren helt til venstre,og så prøve deg fram til hvor på iso-pluggen det er...
Det hørtes ut som en god idè :D men skjønner ikke helt hva du mener??

#117567  av Trial

Det er venstre høyttaler du har byttet kabel på,right? Da setter du balansen over til venstre,sånn at spilleren bare gir signal til den rette utgangen på iso`en.. Så tar du høyttalerkablene,og prøver på de forskjellige utgangene på iso`en..

#117570  av BrennaRacing

aha...du er ikke så dum du :D så da bare dytter jeg kabelen inn i isopluggen sammen med den eksiterende kabelen

#117573  av Trial

Jeg er faktisk ganske smart hvis jeg bare vil... :wink: