TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dyse bytte?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #117594  av Toyota4ever

Skal oppgradere dysene på celican min, har tenkt på 555 dyser?
Skal vel holde til ca75-100hk pr sylinder(correkt me if I am wrong) :roll:
Men har ikke tenk og ta ut så mye i første omgang og da kommer spørsmålet, har det noen bivirkninger og ha for store dyser :?:

Og hva er egentli org. på disse bilene(st185).

Og en ting til, når butter bensin pumpa????

#117624  av Morten

Bare vær obs på at hvis du bytter dyser MÅ du gjøre noe med motorstyringa også for at blandingsforholdene skal stemme. ST185 har 440cc dyser orginalt. Hvis du kun setter i 550cc dyser vil det føre til at motoren får ca. 25% mer bensin til enhver tid.... (også når du ikke gasser på)

Edit: så i profilen din at Greddy E-manage sto på listen, så da har du tenkt tanken allerede :wink:

Har du planer om å bytte turbo siden du oppgraderer?

#117659  av sleeper

550 holder til 100hk per cyl... hvis du skal ha disse vil jeg anbefalle deg og bytt den org pumpa! koster ikke all verdens! (ca 90usd +frakt!)

#117689  av Toyota4ever

Morten skrev:Bare vær obs på at hvis du bytter dyser MÅ du gjøre noe med motorstyringa også for at blandingsforholdene skal stemme. ST185 har 440cc dyser orginalt. Hvis du kun setter i 550cc dyser vil det føre til at motoren får ca. 25% mer bensin til enhver tid.... (også når du ikke gasser på)

Edit: så i profilen din at Greddy E-manage sto på listen, så da har du tenkt tanken allerede :wink:

Blir nok en e-manage til styring ja.
Skal oppgradere turboen ja, er litt usikker på hvilken turbo jeg skal velge.
Er jo så mye og velge i, erfaringer? External Wastegate er vel og anbefale?
Har tenk å lande på ca350hk+

#117691  av Toyota4ever

Morten skrev:Bare vær obs på at hvis du bytter dyser MÅ du gjøre noe med motorstyringa også for at blandingsforholdene skal stemme. ST185 har 440cc dyser orginalt. Hvis du kun setter i 550cc dyser vil det føre til at motoren får ca. 25% mer bensin til enhver tid.... (også når du ikke gasser på)

Blir nok en e-manage til styring ja.
Skal oppgradere turboen ja, er litt usikker på hvilken turbo jeg skal velge.
Er jo så mye og velge i, erfaringer? External Wastegate er vel og anbefale?
Har tenk å lande på ca350hk+