TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Import av mr2 turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #11779  av Hitman

Var i kontakt med ein bilselgar fra trondheim som importerte bilar fra japan og bygde dei om til venstre ratt.

Er det noko spesielt ein bør passe på ved kjøp av ein sånn bil eller burde ein kankje la vera å kjøpa?

#11784  av chris

blir det ikke dyrt da? hvem er det som gjør dette? går med planer om å bytte bil selv skjønner du. noen nettsider til disse?

#11786  av Speeder

Hva med å kjøpe en med høyreratt, og kjøre med den sånn den er..?

Skulle vel ikke by på voldsomme problemer det?
er da andre biler med høyreratt på norske skilter, så er det noen grunn til at mr2 ikke kan bli godkjent...
Bilen burde vel bli endel billigere, hvis du kan akseptere å kjøre med rattet på "feil" side... Er en vanesak det egentlig, det er litt kjiipt at man må, ha hele bilen over i andre kjørebanen for og se noe hvist du skal forbi da men. Pytt sann

#11787  av chris

Speeder skrev:Hva med å kjøpe en med høyreratt, og kjøre med den sånn den er..?

Skulle vel ikke by på voldsomme problemer det?
er da andre biler med høyreratt på norske skilter, så er det noen grunn til at mr2 ikke kan bli godkjent...
Bilen burde vel bli endel billigere, hvis du kan akseptere å kjøre med rattet på "feil" side... Er en vanesak det egentlig, det er litt kjiipt at man må, ha hele bilen over i andre kjørebanen for og se noe hvist du skal forbi da men. Pytt sann
ellers får man leke med hvitstripa og se på den siden.. :D
høyreratt er vel bare en vanesak, vil jeg tro.. kanskje litt lett å feilberegne avstander til brukanter og sånn i starten.. men..

#11788  av Speeder

joa, litt leit og feilberegne til diverse midtrabbater o.l. i starten.... Nå har ikke jeg kjørt det så mange ganger men et par har det blitt, og du får fort feelingen, men i starten så var det, nære en midtrabatt før en rundkjøring bl.a. Tenkte liksom ikke på at bredden av bilen var på min venstre side :D

Men er det noen som hvet hvordan det er med godkjenning av Mr2, med høyreratt da? Gjerne st205 også, hvis noen har erfaring med dette.

#11791  av Hitman

Her har du web siden til han som eg snakka med.

http://www.thaulow.net

#11798  av jensi

FÃ¥r bra Mr2 turbo fra tyskland ferdig med allt for ca 140000.Why bother???????
Rekn ut og tenk.

#11800  av jensi

Kan ikke forstå at det kan bli billigere å bygge om bilen?
Må i tilfelle være noe garasje styr.

Krever sveising av nybunn under reservehjul.

MÃ¥ og ha ny styring /vidusmotor/dasj/ nytt ledningsnett/++.
Har vurdert det samme og sjekket.
For komplisert og dyrt.Import avgiften er ca 60000 på bilen.

#11804  av chris

jensi skrev:FÃ¥r bra Mr2 turbo fra tyskland ferdig med allt for ca 140000.Why bother???????
Rekn ut og tenk.
Prøvde å lete etter en fin mr2 turbo på den mobile.de.. men ikke så mange å velge i..

#11805  av chris

hvordan blir priser på importbiler fra japan med venstreratt da? uten å bygge om , mener jeg

#11821  av Erlend

Det her lurer jeg også på. Man kan jo sjekke engelske importfirmaer og så doble prisen, så har du noe lignende :) Prøv f.eks. Newera Imports - http://www.neweraimports.com/stock.htm Tror nesten det blir like greit å kjøpe ferdigimporterte til England enn å importere direkte fra Japan, eller hva? Hvis man unngår at de konverterer km/h til mph og slikt da såklart.

#11823  av jensi

Fikk pris fra en i England som importerte fra Japan.
Han hadde et fint eksemplar 91 mod lite kjørt til 3000 £.
Dette var uten frakt til Newcastle.
Husk på at i England er Mr2 en like dyr enten med eller uten turbo p.g.a. høg forsikring på turbo.

Jens

#11824  av chris

jensi skrev:Fikk pris fra en i England som importerte fra Japan.
Han hadde et fint eksemplar 91 mod lite kjørt til 3000 £.
Dette var uten frakt til Newcastle.
Husk på at i England er Mr2 en like dyr enten med eller uten turbo p.g.a. høg forsikring på turbo.

Jens
Får du til å sjekke etter om du finner noen fine Celica Turbo eller MR2 Turbo til en veldig fin pris? ;)

#11825  av chris

Erlend skrev:Det her lurer jeg også på. Man kan jo sjekke engelske importfirmaer og så doble prisen, så har du noe lignende :) Prøv f.eks. Newera Imports - http://www.neweraimports.com/stock.htm Tror nesten det blir like greit å kjøpe ferdigimporterte til England enn å importere direkte fra Japan, eller hva? Hvis man unngår at de konverterer km/h til mph og slikt da såklart.
FÃ¥r ta en titt ;)

-EDIT-

Var en MR2 der.. sette på felgene mine på den, da kunne jeg tenkt meg den ;) Men hørtes litt overdrevent ut med hestekreftene da.. rundt 280-300 stod det.. ellers virka den utrolig godt utstyrt, og pent ivaretatt..

#11837  av Erlend

3000 Yen er grei startpris vel :) De fleste sportsbilene fra Japan har blitt modifisert på en eller annen måte før de kommer til England leste jeg. Men det er jo masse å velge mellom der borte. Må være rene mekka å komme bort til en forhandler der og kikke... *sikle*

Den MR2en på Newera har mye godsaker ja Christian! 280 hk på en mk2 er litt overdrevet synes jeg og, han har vel ikke bytta turbo? Ny ECU, luftfilter og noen turbokontrollere bare...
Hvis du ikke vil ha Ray's - felgene, så kan jeg "oppbevare" dem for deg ;)