TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2en min skal bli sterio bil....

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#113149  av sw20

hmmm... noen som har eit kart over hvor det er best å strekke kablene i en mk2????

er ikkje så sugen på å hive ut heile teppet... men e kansje det som må til for å få det heilt usynlig under der...

men men.. har ikkje heilt troa på å begynne å sage i bilen... men får bare gjer dette med flid så det ikkje skjemmer bilen meir en det gjer den fin...

men uanz noen andre som har brukt det lille rommet bak damesetet til forsterker....??? blir noe ledninger her og der.. men får bare bruke litt tid og lage eit sjikkelig ledningsnett...

kor tynne kan ledningene til frontsettet vere???
vil ha dei tynne for å spare plass.. men ikkje så tynne at de går utover lyden...

håper noen kan hjelpe meg.. for e vil ikkje sette fra meg bilen der slik at dei kan gjer det... slipper ikkje andre til i bilen min.. så da funker det fet for meg å få låne verktøy der ute også gjer det sjøl med egne hender..

så får e heller prøve og feile til eg får det slik eg vill...

HÃ…PER NOEN VEIT SVAR PÃ… NOE AV DET EG MASER OM HER:::: :roll:

#113181  av Trial

Jeg har ikke spesielt tynne kabler i min bil,men har greid å få de skjult likevel.. Tok bare av lista somm ligger nede i døråpningen,og der var det ganske bra plass.. Å det jeg ikke fikk plass til der har jeg lagt under midtkonsollen helt bak,og derifra bak det teppet imot motor-rommet.. Funka fint,det! :)

#113234  av Goose

Nå vet ikke om det kan hjelpe men slik som jeg har i T23en så har jeg 2,5kv høyttaler kabler og trippelskjermet signalkabler.

Alle kablene ligger under gulvbelegget. Hadde dem ved lista førstegangen men jo mer kabler jeg putta in der jo dårligere plass det ble.

Du skla jo ha sponse bil så bør du gjøre ting sikkelig når du fårt gjør det og ikke bare "få til noe slik at det fungerer".

Jeg brukte 46timer på å legge all kabler inkludert demontering og montering av bilens interiør. Det var værdt det.

#113326  av sw20

ja det skal bli gjort sjikkelig.. det fikk eg klar besjed om.. hehe

grunnen til at e vil gjer det sjøl e at e trenge bilen før gatebil i september for å si det slik....

han har jo en hau med arbeid no siden dette eit nytt firma... så da sa e at e kan fikse det sjøl..

satt å funderte en del på kassa i går... noen som har erfaringer med å slipe til mdf biter for så å fuge dei fast med rutelim eller noe anna som tåler litt

det e meiner e å bruke den lille plassen som e der best bulig samtidig som at eg får det tett...

sliper altså til mdf biter åsså forsegler med plate på toppen som e sktur fast i dei bitane som står nede i "kassa" .. det vil da bli bunn og veggen mot motoren som ikkje blir i mdf...

og det vil jo bli tett når e fuger og skrur det fast...???

#113690  av sw20

sw20 skrev: satt å funderte en del på kassa i går... noen som har erfaringer med å slipe til mdf biter for så å fuge dei fast med rutelim eller noe anna som tåler litt

det e meiner e å bruke den lille plassen som e der best bulig samtidig som at eg får det tett...

sliper altså til mdf biter åsså forsegler med plate på toppen som e sktur fast i dei bitane som står nede i "kassa" .. det vil da bli bunn og veggen mot motoren som ikkje blir i mdf...

og det vil jo bli tett når e fuger og skrur det fast...???
ingen som veit dette??? begynner på kassa i mårra...

driver å ordner ts-ogn rabatt på dette merket no... foresten...

8" e genial i mr2..... tror e.. :roll: hehe

#118362  av Herr Knutsen

Ikke for å være ekkel, altså! Men, jeg må bare spørre... Swiss Audio?! Fulgte det med en Swiss Army knife og en redningshund på kjøpet?

Æ syns no det hørtes jalla ut :P

Men så er jeg fæl til å dømme før jeg har hørt noe. Beklager :)

#118496  av BrennaRacing

Herr Knutsen skrev:Ikke for å være ekkel, altså! Men, jeg må bare spørre... Swiss Audio?! Fulgte det med en Swiss Army knife og en redningshund på kjøpet?

Navnet skjemmer ingen er det noe som heter :D

Sw20: Ser ut som om dette kommer til å bli veldig bra. Men hva mente du egentlig med at du skulle felle inn 8" i luka bak setet...Skal du fjerne orginal bassen å sette inn en 8" der?? Med elementet opp?? Hvis det er plass til det, så er det jo helt genialt. Har lyst på bedre lyd i bilen min jeg å, men jeg vil heller ikke at det skal gå utover plassen til targataket :D

Veit du no pris på bassen eller??

#120563  av sw20

kan legge ut ei prisliste på alt i mårra...

dette er impirtert fra usa.. så det er billig og bra!

blei VELDIG mye bedre lyd en den orginale subben noe som ikkje skal så mye til.. men så har dette ikkje gått utover verken beinplass eller plassen til targataket....

subben ligger på fører siden og forsterkeren ligger nedfelt på pasasjer siden....

funker fett som bare... kjenner det slår godt i sete ryggen... 8)

#120564  av GT_rider

Ferdig med stereoen? Bilder av ferdige opplegget?

#120572  av teknikeren

Herr Knutsen skrev:Ikke for å være ekkel, altså! Men, jeg må bare spørre... Swiss Audio?! Fulgte det med en Swiss Army knife og en redningshund på kjøpet?

ser rimelig fett ut..

#121164  av sw20

nei har vert så mye ferie og drit no at det sjer lite... my stress på jobben også...

#122750  av pkgrette

hvorfor ikke glassfiber?det skal jeg hehe... 8) bar ejeg lærere litt mere om det..
:lol: