TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilder av stereo i MR2

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#11819  av Mr2 Mk2

har ikke peiling på om de er gode men.Kosta 6 eller 4 tusen ny husker isje...

#11820  av chris

@lpher skrev:
bose skrev:ER det noen som vet om noen råere 6X9" enn de nye JBL Deacade? Skal nøye meg med 6x9 i dørene men de må være skikkeliog bra. SKal seff ha en god forsterker oxo.
De fleste 6x9 sett som koster mer en 1000-lappen spiller bedre enn JBL Decade, MEN...om de spiller like høyt er en annen sak :D

@lpher
Som ikke er spesielt imponert over JBL Decade lydegenskaper.
Enig.. er ikke spesielt imponert over lydegenskapene jeg heller. Men høyt, det spiller de :) og de tåler mye bank :P

#11826  av bose

Med andre ord: Helt ypperlig for meg. Driver med PA rigger stort sett jeg,så om høyttalerne spiller vakkert eller ikke, spiller liten rolle.Bare de har en ok lydgjengivelse og spiller høyt er jeg fornøyd!! :D

#11827  av chris

bose skrev:Med andre ord: Helt ypperlig for meg. Driver med PA rigger stort sett jeg,så om høyttalerne spiller vakkert eller ikke, spiller liten rolle.Bare de har en ok lydgjengivelse og spiller høyt er jeg fornøyd!! :D
Hehe, da funker Decade fett.. med en passe stor forsterker vel å merke :) De tåler utrolig mye. Prøv å få tak i jubileumsutgaven hvis du skal ha.

#11828  av bose

Jeg jobba på en stereoshappe i skoles-ammenheng. De ordner JBL Decade Limited til en bra pris. Brodern har oxo et sett vanlig Decade som han ikke bruker til noe.

#11829  av Mr2 Mk2

siden vi er inne på det.

@lpher:har jo bestemt meg for å gå til deg når jeg får bil(visst dette er ok)..Hvor mye må jeg ut med for en cd spiller (med litt artig display),2 høytalere 6x9(eller den str du anbefaler) og evt sub?Vet det blir vanskelig for deg å si siden jeg gir deg så lite info og slikt men bare si en cirka pris så jeg får en peilepinn.

#11830  av @lpher

jostein skrev:siden vi er inne på det.

@lpher:har jo bestemt meg for å gå til deg når jeg får bil(visst dette er ok)..Hvor mye må jeg ut med for en cd spiller (med litt artig display),2 høytalere 6x9(eller den str du anbefaler) og evt sub?Vet det blir vanskelig for deg å si siden jeg gir deg så lite info og slikt men bare si en cirka pris så jeg får en peilepinn.
Tja...si det :D

Er fremdeles i vacation-modus...så er med andre ord offline med priser etc....så jeg skal komme tlibake med et par forslag til deg....

I mellomtiden, kan du jo 'haie' Brodern til Bose for det settet han har?
Er prisen rett så...why not? :D

@lpher

#11831  av Mr2 Mk2

nah..Har jo igrunn de to 6x9 ene men vet ikke hvor gode de er da..Kan jo snuse litt rundt på siden,men dte er jo nesten et halvt åpr til så for all del ingen hast.. :wink:

#11832  av bose

Hvis han skal kvitte seg med dem,så er de mine. :D Han skal kanskje bruke dem i noen ekspodensialhorn som han skal bruke hjemme(sprø kar :D ).Det med sub dropper jeg.Det blir vel nok lyd med JBL Decade i dørene + en god forsterker?

#11850  av Amund

jostein skrev:forøvrig samme seter min bror har i sin mk1(den på bildet er også mk1).
Men nå får vil snart bilder av ditt opplegg Amund? 8)
Har sett det der før ja... syns ikke så velig mye om det, men men..

Subbene er komt i bilen, og så snart fattern er komt hjem fra ferie med datan og digitale kameraet, så kan jeg love bilder! 8) Ble bedre, men sliter litt med å få stilt det skikkelig inn...

En p åbilradiospesialisten mente jeg burde leke litt med fasen på høyttalerne, så vi får se..

har forøvrigt et macrom frontsett, 4" og 1". dls up 6 i dørene, og en boston pro 8,5 lf bak hvert sete.. (8,5 liters kasse). clarion spiller uten innebygd forsterker, og eq. OG en genesis compact eight forsterker helt bakerst... :roll: Litt mye selvskryt kanskje, men men... liker no å putle på littegranne med slikt... :roll: :wink:
 #39820  av Zalcin

Slik har jeg montert høytalere i MK1'en min....
Vedlegg
bilder 023.jpg
bilder 023.jpg (179.81 kiB) Vist 4175 ganger
 #39845  av @lpher

Zalcin skrev:Slik har jeg montert høytalere i MK1'en min....
Whoa! Det var en rimelig gammel tråd du ha har gravd frem dær! :)

Men..artig løsning du har lagd der....hvilke elemtner er det? 5,25"?
..og i hvor høyt/lavt spiller de?

@lpher

#39852  av spkstrp

har sett flere som har gjort liknende oppsett.. bla annet en rød mk1 tartga i tromsø... jeg vurderte en stund å plassere en 8" der! men problemet er jo seff at det knapt er plass til en 8" og langt mindre kasse.... :)

#39898  av TrustNo1

Joda, hadde gått fint med 8" om du hadde tverrstillt den og laget en liten båndpasskasse med en port opp eller frem :)

#39900  av spkstrp

LOL :lol: Sikkert blitt på mange liter den kassen :) de krever vell flere liter enn en lukket kasse også om jeg ikke tar helt feil.. men god ide', tenkte ikke på det jeg :)
EDIT : Hadde egentlig vært dritrått.. kanskje med en 6.5" woofer? :D