TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• turbotrykksmÃ¥lere

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#118476  av larsst185

Har fått kobla opp autogauge måleren nå.men ble litt usikker ang nøyaktigheten på den.På den forrige celicaen så lå undertrykket på ca -0,6 bar med motoren på tomgang.Jeg hadde da en HKS måler.På denne bilen ligger undertrykket på -0,8 til -0.85.Forskjellen mekanisk sett på denne bilen kontra den forrige er smidde stempler.Er bare litt bekymra hvis det skulle vise seg at målerern viser ca 0,2 bar mindre en hva det reelle trykket er.Hva ligger undertrykket på deres biler på ca,på tomgang?

#118505  av CelicaTurbo

tror mitt ligger på ca 0.8 et sted, er jo mange grunner til varierende undertrykk så det er ikke nødvendighvis noe feil med noen av målerne. Jeg har en Blitz BL mekanisk måler.

#118513  av larsst185

ja,sant det.litt mindre åpning på gass spjeldet kan jo feks føre til det.Sikkert ingenting å bekymre seg over..

#118571  av chris

Hmm.. ser ut som jeg har fått en grei pris hos MTTE på div utstyr.. og når det gjelder målerne ser det ut til å bli Omori mekanisk turbotrykksmåler og samme merke i elektrisk oljetemp. Noen som har hørt om merket? Er visst en del mer kjent på div utenlandske forum. De er mye i samme farge som resten av instrumentene.. svart bakgrunn, med svart "ramme", rød nål (som lyser rødt) og hvite tall som lyser grønt i mørket. (mulig man kunne velge bakgrunnsbelysning, men grønn blir uansett fargevalget mitt :))

Må man skjøte på slange til turbotrykksmåleren, eller hvordan blir det?

#118579  av CelicaTurbo

Det er bare å skjøte på med et t-stykke det, og dra slangen inn i kabinen.. litt ekstra prosjekt på en MR2 da men de fleste bruker nå mekaniske målere fordet ;)

#118580  av chris

CelicaTurbo skrev:Det er bare å skjøte på med et t-stykke det, og dra slangen inn i kabinen.. litt ekstra prosjekt på en MR2 da men de fleste bruker nå mekaniske målere fordet ;)
Hva slags slanger bruker man til sånt da?

#118611  av CelicaTurbo

har bare brukt helt vanlig svart vakumslange jeg, kjøpt hos bilrekvisita. Den er litt tykk og stiv så kanskje den er vanskelig å bruke for din del, men den tåler mye.. Kanskje en silikonslange hadde vært noe for deg, men de blir veldig lett klemt flate om de må gjennom et trangt sted og det er nok ikke spesiellt heldig.

#118643  av chris

CelicaTurbo skrev:har bare brukt helt vanlig svart vakumslange jeg, kjøpt hos bilrekvisita. Den er litt tykk og stiv så kanskje den er vanskelig å bruke for din del, men den tåler mye.. Kanskje en silikonslange hadde vært noe for deg, men de blir veldig lett klemt flate om de må gjennom et trangt sted og det er nok ikke spesiellt heldig.
vakumslange funker sikkert. noen spesiell tykkelse? :)

#118663  av jumbo

Bilder Chris, bilder ;)

Trenger fremdeles målere jeg og :roll:

#118698  av CelicaTurbo

finn en tykkelse som er tilnærmet de slangene som er i motorrommet, da ser det greit ut og det blir ikke noe problemer med ulik tykkelse i forbindelse med t-stykket ;)

#118716  av larsst185

Ser nå at autogauge utgår hos restyle pga dårlig kvalitet.Så smart jeg er som leser sånt ETTER at jeg har kjøpt turbotrykksmåler og bestilt de to andre. :x

#118737  av chris

MTTE anbefalte Omori på det sterkeste.. og så likte jeg at de var veldig like de originale instrumentene i mr2.. kjedelig mener vel noen, men jeg liker en helhetlig "stil" :)

Svart bakgrunn, svart "ramme", rød nål, og hvite tall som lyser grønt i mørket.

-edit-
har sett de til salgs på div nettbutikker i det store utland.. de ligger på over 200 dollar per stk.

#120923  av TheStig

hva kostet de to målerene deg da totalt?

#120988  av Christian

Har Autometer turbotrykk, men kommer til å fjerne denne da jeg kun kikker på Greddy profec'en på rattstamme dekselet likevel. Den ses hele tiden likevel, det gjør ikke målerene i a stolpen :)

#121025  av Biggen

Christian skrev:Har Autometer turbotrykk, men kommer til å fjerne denne da jeg kun kikker på Greddy profec'en på rattstamme dekselet likevel. Den ses hele tiden likevel, det gjør ikke målerene i a stolpen :)
Var det så å forstå at du snart skal kvitte deg med en turbotrykks måler....??? :lol: :lol:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=10261