TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Be4you har leid rudskogen 20 juli

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter

#118339  av GT4 CS

Min er og ferdig etter MYE tull, glemte selvfølgelig og borre opp manifolden til større bolter før jeg leverte den til plansliping, så med alle bolter i 12mm bortsett fra en på 14mm ble det mye slit da mitt største borr på 12,5mm er veldig sløvt og drimmelen fikk jobbe hardt og lenge, så er det jo den nye pakninga da som ikke er hard, men super hard hehe. Og da vi endelig var ferdig så måtte elbov og cat hus borres opp pga knekte bolter også. Må jammen si det var godt og starte bilen og høre at det var null eksoslekasje. Feiret dagen med noen fete sladder i lillestrømm ut av lyskryss osv, varm asfalt og falken dekk gjør nytta si hehe. Så når jeg får igjen bc fra grimfer på tirsdag blir det livsfarlig og ha meg på veien igjen. Sendt inn advarsel til romerike politikammer om at de bør holde seg vekke fra veiene en tid fremover og fikk til svar at det skulle de ikke gjøre :wink:
Kommer jammen meg nedover den 20nd selv. Så får vi se om jeg klarer og holde meg som tilskuer og kartleser eller om lysten tar overhand og jeg dreper atter et sett med sommerdekk :D
Og 2fastgt4 du vet at jeg trives meget godt i høyrestolen din :D :D :D

#118347  av kaimagne

Er vel ikke helt umulig at jeg også tar meg en tur... Det er vel bilmekaniker-kjøring den 22. også? Huff, de nye dekkene mine varer vel ikke lenge... Kanskje jeg skulle vente med å sette på dem til jeg har kjørt litt på bane i sommer...?
Hadde jeg bare hatt et ekstra sett med 18"-felger...

#118376  av CelicaTurbo

noen som husker prisene for disse to arrangementene da? :D

#118390  av mk1 black limited

Bilmekanikertreffet er 'avlyst', dvs. kun Bauda-ansatte, p.g.a. mye tull på forrige treff.

#118418  av GT4 CS

Ja hørte noen løse rykter om det. Folk som ikke klarte oppføre seg og gikk bananas med spoling osv. Latterlig om det er noen få enkelt personer som ødelegger for resten av oss. Liker godt de treffene, kort ventetid før man får kjøre og billig morro.

#118503  av CelicaTurbo

akk, det var synd for det var på det treffet jeg hadde størst håp om at jeg skulle ta meg noen turer utpå, pga at jeg hadde mest tro på at det treffet ville holde en seriøs profil med folk som ville kjøre effektivt på bane og ikke bare masse sladding og spoling i ren gatebil-stil :roll: (artig å se på men jeg har ikke lyst til å bli torpedert i siden av en ivrig bakhjulstrekker)

#118517  av mk1 black limited

Bilmekanikertreffene har vel aldri vært veldig opptatt av effektiv kjøring, såvidt jeg har fått med meg. :-)

#118576  av CelicaTurbo

hm, jaja, har nå ihvertfall mindre tro på be4you-arrangement :D

#118587  av 2fastgt4

hei Rune. du skulle ha ropt på meg tidligere,jeg har nemlig ett 14mm borr :)

var på Be4you treffet ifjor og det var bra det treffet :D
hvis jeg ikke husker feil var det der det var en pick upp som ødela litt for andre,men som sagt det var bare en og det er ingen krise :D
kunne vert så mye verre.

dessuten så kan jo flaggvaktene vere litt mere aktive med å svartflagge folk.da kjønner også folk hva som er lov og ikke lov.

på det ene bilmekaniker treffet var jeg ute av veien 3 ganger men ble aldri svartflagget.Og så lenge det bare betyr at du må stille deg i køen igjen så for jo du og bilen bare en mindre pause og litt tid til å tenke.

man er på treffene for å lære bilen å kjenne og sine egne og bilens begrensninger.
Derfor er det også mulig at noen vil havne utenfor banen.dette bør derfor ikke vere ett problem.

de fleste som kjører drifting har også forståelse for at det må "times" litt
for å drifte,det er fåtallet som virkelig er hensynsløse uansett drifting eller idioti kjøring.

men igjen så er det flaggvaktene sin jobb å svartflagge biler evt avise folk som ikke oppfører seg.

vet dette var litt off topic og kankje noen lot seg iritere ved å lese dette :D :D

#118591  av kaimagne

Bra skrevet, 2fastgt4!

Men prisen? Er det noen som vet hva det koster å være med?

#118593  av mk1 black limited

Enig i at arrangøren og flaggvaktene har et ansvar, men det har også førerne, naturlig nok. :-)

Min erfaring er at det er vanskelig å kombinere førere som vil drifte sammen med førere som vil kjøre effektivt. Vil tro det i tilfelle er bedre å arrangere separate heat for disse 2 gruppene. Personlig ville jeg ikke vært komfortabel sammen med andre som plutselig legger bilen ut i drift.

#118603  av Johnny_Bravo

kaimagne skrev:Bra skrevet, 2fastgt4!

Men prisen? Er det noen som vet hva det koster å være med?
det koster 500 for å være med :)

#118609  av kaimagne

Jaja, 500 skal man vel alltids klare. Det inkluderer også inngangspenger? Eller kommer det en liten hundrelapp i tillegg da?

#118613  av Johnny_Bravo

tror det er ink. inngangspenger