TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av senke-fjærer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #118949  av Trial

Jeg holder på å bytte fjærer på bilen min,men plages med å få av den skåla på toppen av demperen framme,så jeg får ikke tatt av den gamle fjæra.. Noen som har noen tips? Den sitter som f"¤#.... :evil:

#118955  av kaimagne

Latmanns-arm på muttra på toppen, og stor rørleggertang på selve demperstaven. Husk et tynt håndkle eller lignende når du drar til med tanga på demperstaven, så du ikke lager merker...

Det skulle funke rimelig bra...

#118962  av Dalan

Løsnet du mutteren som sitter på toppen av demperen før du løsnet fjærbeinet?
Det er et meget godt tips som gjør det lettere å få fra hverandre driten når du har tatt det av bilen.. ;)

#118982  av sindrejl

bruker å ta ut hele dritten jeg, så klemme sammen fjæra, skru av mutteren på toppen med kompressorsak, skifte, sette sammen og skru skitn på bilen.. utrolig enkelt og tar 15min ca pr hjul :)

#119018  av Trial

Løsnet ikke mutteren først,nei,men blir nok å gjøre det på andre siden... Skal prøve mer imorgen,så får vi se.. Har vært uten bil EN dag,og begynner å bli desperat allerede! :wink:

#119234  av Trial

Da var fjærene framme på... Synes bilen ble mye bedre å kjøre,og det blir nok enda bedre når fjærene bak kommer også.. :wink: Skal se om jeg får tid til dette imorgen.. Synes det ble VELDIG mye bedre utseende-messig å.. :)

#119260  av Johnny_Bravo

legg inn noen bilder så vi får se da :)