TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt "ny" celica mk6. (bulker,styling og lakk)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #119128  av richeros

ok, da er planene klare.
Jeg var helt sikker på at det var dette jeg ville helt til jeg fikk stylingen.
12000 i glassfiber å plastikk som bare lå der. begynte å tenke på vinter og den "nye brøytebilen min" uff :(

Men nå er det bare utforbakke.
Har erebuni sitt 404 kit og en 291 supra"wannabe"-vinge liggende.
(http://www.erebunicorp.com)
Dette kom gjenom "re:style" som var klart billigst utav de norske sjappene jeg spurte, og service var det og.

Jeg har tre bulker på bilen pluss en dårlig hjulbue bak (vært skadet i lengre tid) samt divere shopping sentre småbulker og seff noe steinsprut.
(alt ifra den tidligere eier)

Planen nå er å :
* få rettet alt av bulker og få fikset den ene hjulbuen.
(håper å få endel hjelp til dette av far og en kompis. har litt erfaring fra min gammle bil (88 bluebird) hehe)

* Tilpasset stylingen.
(hadde vært kult å få litt hjelp her og. har litt erfaring glassfiber samt en kopis som har litt erfaring. ingen som har gjort dette på bil før)

*Sende bilen til understellsbehandling

* SÃ¥ videre til lakkerer for hellakkering.

Denne posten vil bli oppdatert løpende!
Vedlegg
erebuni_celica_mk6.png
erebuni_celica_mk6.png (661.64 kiB) Vist 1079 ganger
Sist redigert av richeros den 13 nov 2005 21:55, redigert 3 ganger totalt.

#119141  av Zepticon

Høres ut som et kjempebra prosjekt!
Kan du forklare og ta bilder av det arbeidet som blir gjort?
Planlegger akkurat det samme som deg, og er SVÆRT intresert i å vite hvordan du går frem, erfaringer osv.
Hater å gjøre noe som jeg ikke har planlagt først når det gjelder såppas kostbare (og kjære) eiendeler som bilen :)
Spesielt retting av disse små kjøpesenter bulkene lurer jeg på hvordan man skal få gjort ordentlig.

Lykke til! :D

#119695  av sw20

er ikkje ut som den vanskeligste stylingn og tilpasse det der men skal aldri si aldri.....

bare å sende pm om det e noe du lurer på ! s¨å skal e svare så godt e kan ivertfall

#142119  av richeros

Da har jeg endelig fått fast plass i garasjen å bilen er på plass. Har begynt demontering å så smått fått sett litt på bulkene og den hjulbuen som irriterer meg.
Har tatt ut bakruten for jeg hadde store problemer med lekkasje. Det hele var ihvertfall en grei og kort prosess, gikk lett som en lek. Grunnen til det kan være at ruten har vært skiftet før og ikke hang i overkant og underkant av luken. På bilde kan man se at ruten ikke har vært i kontakt med limet.
Ellers har jeg tenkt å beholde fargen på bilen svart, men så svart som overhode muligt.
Vedlegg
celicaigarasje.jpg
celicaigarasje.jpg (51.81 kiB) Vist 1081 ganger
bakrute_lim.jpg
bakrute_lim.jpg (28.3 kiB) Vist 1714 ganger

#142430  av einstein

Kult prosjekt! Bare å kjøre på med bilder og informasjon her!