TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Christians mr2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #118828  av Christian

Da er jeg i gang igjen :D

Bilen har jo hangla ei tid nå, men vendepunktet kom på lørdag 2 juli, siden motoren gikk føyken. Ikke skikkelig ras, men nok til at jeg ga f i å gjøre noe mer med den. Nok om det!

Ringte noen forskjellige folk rett før helga for å sjekke opp om noen kunne skaffe ett 3gen turbo clip, Toyparts var førstemann til å levere.

Annonserte mesteparten av delene til den forrige motoren for å skaffe penger til clip'et, og det gikk greit.

Den vannkjølte intercooleren ble byttet i en sidemontert HKS ic+ mellomlegg. Turbo, manifoild, wg og dyser ble solgt. Sprutet ble solgt. Setene ble solgt. Og jeg håper noen kunne tenke seg å kjøpe stereoen, blokka og toppen som står igjen :P

Nye proxy r888 i 205/50-15 ligger på verkstedet.
Nye racingseter ligger på verkstedet, billiggreier, men de duger. Var i alle fall mye bedre sidestøtte, samt ryggjustering.
Ny 3" dp er i posten fra USA. Billig kopi, men det duger sikkert. Om ikke har jeg en org 3gen dp med fjernet kat liggende.
Nye bremser er i posten, 92+ m/300mm skiver. Ikke kjemperått, men mye bedre enn de jeg hadde.
Foreløpig kommer jeg til å sette på den gamle 3" Feritta eksosen igjen, men den skal byttes mot singel eksos på litt sikt.

Og sist, men ikke minst, det nye clipet kommer torsdags morgen. Levert på døra av Erik :D
Sist redigert av Christian den 05 des 2006 22:43, redigert 3 ganger totalt.

#118848  av espenk

Heldiggrisen :D

#118851  av Amund

slett ikke verst! hehe. levert på døra, god service de 8)

Godt å se at du ikke har gitt opp alt håp!

#118860  av Christian

Jau, var vel mer ett frakt problem for hans del som gjør at den kommer på døra da. Så får han heller litt ekstra for leveringa.

#119053  av jumbo

Bytte eksos med en gang imo... så jeg kan kjøpe ferrita'en billig ;)

#119055  av Christian

Hvis du betaler såpass at jeg kan kjøpe meg ett nytt så :lol:
Må nok sette den på midlertidig, lommeboka er tom...

Erik var her i sted, 1stk halv bil på verkstedet :) Ser helt grei ut, tar en komp test i morgen før jeg skrur den ut.

#119063  av Turbotrille

Christian skrev:Hvis du betaler såpass at jeg kan kjøpe meg ett nytt så :lol:

Erik var her i sted, 1stk halv bil på verkstedet :) Ser helt grei ut, tar en komp test i morgen før jeg skrur den ut.
Godt å se at det arbeides hele døgnet. :D

Lykke til med jobben. :D

#119093  av Morten

Christian skrev:Hvis du betaler såpass at jeg kan kjøpe meg ett nytt så :lol:

*Bilder* :wink:

#119190  av Christian

Bilder i massevis, men kameraet ligger igjen på verkstedet.

Reiste på jobb tidlig i dag, gadd ikke legge meg igjen etter at Erik var innom, så arbeidsdagen begynte kl 05.00. Kom hjem og tok komp. testen, alle sylindre ga 140psi med kald motor, så ting er nok i orden. Pluggene var også strøkne :D

Plukket også ut motoren og div småting i kveld, så det går jo med grei fremdrift.
Artig å bære ut ett tomt rearcut, veier jo nesten ingenting :)

Den nye dp'n kom til gardemoen i dag, og den nye intercooleren blir forhåpentligvis sendt i morgen, så bilen er nok ikke i gang før neste uke en gang. Har nok å drive med likevel, bytte reg reim, hose from hell, clutch, bakstilling, nye bremser og div annet.

#119405  av Christian

Ble en lang kveld dette, men fikk da gjort endel :D

Demonterte bakstillingen og girkassa, fjernet orginal dp, tok av clutch for inspeksjon (helt fin), renset turboen som var innsausa i oljeslagg, byttet register reima, byttet til ny dynamo jeg hadde etter forrige motor, sjekka fordeleren, bytta "hose from hell" og drakk masse øl 8)

Hiver ut endel bilder for de som kan være interesserte...
Vedlegg
Chassiet etterlatt for dumping
Chassiet etterlatt for dumping
DSC00003.JPG (122.36 kiB) Vist 1568 ganger
De nye dekka, håper det funker greit.
De nye dekka, håper det funker greit.
DSC00007.JPG (88.14 kiB) Vist 1568 ganger
Ny motor ute av delebilen
Ny motor ute av delebilen
DSC00005.JPG (103.48 kiB) Vist 1557 ganger

#119406  av Christian

...
Vedlegg
Org dp tatt av.
Org dp tatt av.
DSC00015.JPG (97.85 kiB) Vist 1574 ganger
Trenger en kjapp runde med kluten...
Trenger en kjapp runde med kluten...
DSC00009.JPG (62.44 kiB) Vist 1558 ganger
Setet, som det viser seg at jeg foreløpig bare har ett av :/ Får vel spora opp ett til med tida.
Setet, som det viser seg at jeg foreløpig bare har ett av :/ Får vel spora opp ett til med tida.
DSC00008.JPG (101.04 kiB) Vist 1572 ganger

#119410  av Christian

...
Vedlegg
DSC00018.JPG
DSC00018.JPG (116.21 kiB) Vist 1554 ganger
Nyvasket og fin. Greit å få det nogenlunde reint før det settes sammen
Nyvasket og fin. Greit å få det nogenlunde reint før det settes sammen
DSC00017.JPG (120.93 kiB) Vist 1565 ganger
Ny reg reim montert.
Ny reg reim montert.
DSC00016.JPG (75.51 kiB) Vist 1580 ganger

#119411  av Christian

...
Vedlegg
Mesteparten her er deler som aldri skal brukes igjen, i tillegg ligger det ca like mye i garasjen :/ På tide å fylle opp søppelhengeren tror jeg.
Mesteparten her er deler som aldri skal brukes igjen, i tillegg ligger det ca like mye i garasjen :/ På tide å fylle opp søppelhengeren tror jeg.
DSC00020.JPG (86.01 kiB) Vist 1606 ganger
Pappa mener jeg tar så stor plass når jeg skrur :)
Pappa mener jeg tar så stor plass når jeg skrur :)
DSC00019.JPG (95.19 kiB) Vist 1594 ganger

#119434  av CelicaGT

Kjekt å sjå du har fått arbeidslysta tilbake :-)
Blir spennande å følge med.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12