TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Brokobling pÃ¥ en headunit`s forsterker?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #119671  av teknikeren

Sitter her å lurer på om det kan være mulig å brokoble den interne forsterkeren i en slik Pioneer DEH-P7700MP?
Grunnen er at jeg har rf forsterker som driver en 12" sub og et komponent sett og den forsterkeren er en 4 kanaler. Så da må jeg jo ha en forsterker til for å drive en 8" som jeg tenkte å bruke til midd bass eller mellomtone som det heter.
Ellers har jeg en ekstra forsterker som ikke virker helt.... repparere kanskje?
 #119690  av @lpher

teknikeren skrev: Sitter her å lurer på om det kan være mulig å brokoble den interne forsterkeren i en slik Pioneer DEH-P7700MP?
DEHP7700 har "Direct Sub Drive" den ja...som er den funksjonen du tenker på :) obs obs....IKKE!!! gjør dette på andre spillere som (mest sannsynligvis) ikke har denne funksjonen!! :D
teknikeren skrev: Grunnen er at jeg har rf forsterker som driver en 12" sub og et komponent sett og den forsterkeren er en 4 kanaler.
Good :)
teknikeren skrev: Så da må jeg jo ha en forsterker til for å drive en 8" som jeg tenkte å bruke til midd bass eller mellomtone som det heter.
Nahh....i mellombass og midbass er det mildt xsagt mye stereoeffekter...og jeg vil nok ikke ha benyttet 1 stk 8" til dette :)

Foresten....Hang on a minute...hvor skal du montere 8" høytalerne foresten? :)
teknikeren skrev: Ellers har jeg en ekstra forsterker som ikke virker helt.... repparere kanskje?
Fiks...fikse :)
 #119696  av teknikeren

@lpher skrev:
teknikeren skrev: Sitter her å lurer på om det kan være mulig å brokoble den interne forsterkeren i en slik Pioneer DEH-P7700MP?
DEHP7700 har "Direct Sub Drive" den ja...som er den funksjonen du tenker på :) obs obs....IKKE!!! gjør dette på andre spillere som (mest sannsynligvis) ikke har denne funksjonen!! :D
Konge! ser muligheter her jeg...
teknikeren skrev: Grunnen er at jeg har rf forsterker som driver en 12" sub og et komponent sett og den forsterkeren er en 4 kanaler.
Good :)
Du som solgte og anbefalte dette :)
teknikeren skrev: Så da må jeg jo ha en forsterker til for å drive en 8" som jeg tenkte å bruke til midd bass eller mellomtone som det heter.
Nahh....i mellombass og midbass er det mildt xsagt mye stereoeffekter...og jeg vil nok ikke ha benyttet 1 stk 8" til dette :)

Foresten....Hang on a minute...hvor skal du montere 8" høytalerne foresten? :)
Noen gode forslag? Alle forslag tas i mot med takk :)
teknikeren skrev: Ellers har jeg en ekstra forsterker som ikke virker helt.... repparere kanskje?
Fiks...fikse :)
Får vel lever den inn hos dere da, de oppe på lofte er det ikke det?
 #119738  av @lpher

teknikeren skrev: Får vel lever den inn hos dere da, de oppe på lofte er det ikke det?
Det er jo en mulighet da :) Men hva er det som plager den da? Symptomer? :)
 #119776  av teknikeren

@lpher skrev:
teknikeren skrev: Får vel lever den inn hos dere da, de oppe på lofte er det ikke det?
Det er jo en mulighet da :) Men hva er det som plager den da? Symptomer? :)
Det kommer ikke lyd ut av den når den får strøm og signal men lampa som skal lyse, lyser men nada reaksjon på høyttaler utgangene, skikkelig kjipt. En gammel phoenix gold forsterker og sub (banne i kirk) he he he.
Snakket med en hos dere og spilleren kommer inn nå til uka så jeg gleder meg villt nå.