TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• CS tÃ¥ler en del. Tro det eller ei. Den er pÃ¥ veien igjen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#119244  av GT4 CS

Så takstmannen bare på bilen uten og sjekke noe mer?
Er mange forsikringselskaper som direkte nekter og rette opp sportsbiler, de går heller en liten stund i tap så de ikke risikerer utbetale erstatning på samme bil flere ganger.

#119270  av CelicaTurbo

hm, du får diskutere din sak og se hvor langt du kommer med det ihvertfall. :roll:

#119718  av cs2451

Jepp. men jeg gir meg ikke så fort.. Var å såg på delebil hos Amund nå i helga. så får håpe jeg får kjøpe den ut igjen.. ellers blir det vel kanskje en ny carlos eller en supra mk3 med turbo

#119721  av cs2451

Sånn ser bilen ut.. Ser vel egentlig værre ut på det bilde enn den er
Vedlegg
DSCF0165.JPG
DSCF0165.JPG (309.61 kiB) Vist 1515 ganger

#119745  av ST182

synd å si det men etter å ha sett det bildet så må jeg nok si at den der tror jeg enhver takstman ville ha kondemnert..

Har vært mye rundt på huggere både i norge og sverige og har sett veldig mange celicaer som har blitt kondemnert for laaangt mindre skader enn det der.

Men det er jo lov å håpe.. :wink:

#119828  av cs2451

ST182 skrev:synd å si det men etter å ha sett det bildet så må jeg nok si at den der tror jeg enhver takstman ville ha kondemnert..

Har vært mye rundt på huggere både i norge og sverige og har sett veldig mange celicaer som har blitt kondemnert for laaangt mindre skader enn det der.

Men det er jo lov å håpe.. :wink:
Den blir kondemnert ja. Det er greitt, men takstmannen skal gå igjennom bilen. Jeg har en kompis som er utretter og han sa det er fullt mulig å rette den opp igjen. Men jeg håper på å få kjøpt den ut igjen. Og bygge den opp igjen selv..

#119830  av GT4 CS

Om du hadde 100kmt rett i en murvegg må jeg jammen si bila våres tåler mer en jeg ante. Går det og åpne begge fremdører og bakluka uten motstand og eller? Får håpe du får kjøpt ut bilen din fra forsikringa da, eventuelt be han kompissen din som er oppretter gjøre det, sier han det er mulig og rette opp så hvorfor ikke? Du får jo uansett igjen penger fra fosikkringa så du ha endel og rutte med :)
Hold oss oppdatert

#119844  av cs2451

GT4 CS skrev:Om du hadde 100kmt rett i en murvegg må jeg jammen si bila våres tåler mer en jeg ante. Går det og åpne begge fremdører og bakluka uten motstand og eller? Får håpe du får kjøpt ut bilen din fra forsikringa da, eventuelt be han kompissen din som er oppretter gjøre det, sier han det er mulig og rette opp så hvorfor ikke? Du får jo uansett igjen penger fra fosikkringa så du ha endel og rutte med :)
Hold oss oppdatert
Traff vel veggen i nærmere 110 tror jeg.. hehe. De tåler masse ja.. Bilen er strøken fra dørene og bak.
Vedlegg
DSCF0164.JPG
DSCF0164.JPG (291 kiB) Vist 1492 ganger

#119854  av GT4 CS

Så høy fart ja, hva oppga du i skademeldinga da? Håper ikke de forsikringsfolka går inn her og ser da ;)
Da er det bare og bearbeide han kompissen din som er oppretter om og kjøpe tilbake bilen for deg da. Eventuelt ta opp et kortsiktig forbrukslån for og kjøpe den tilbake før du får igjen erstatninga :)

#119864  av cs2451

GT4 CS skrev:Så høy fart ja, hva oppga du i skademeldinga da? Håper ikke de forsikringsfolka går inn her og ser da ;)
Da er det bare og bearbeide han kompissen din som er oppretter om og kjøpe tilbake bilen for deg da. Eventuelt ta opp et kortsiktig forbrukslån for og kjøpe den tilbake før du får igjen erstatninga :)
Har en kompis av pappa som har tilbudt seg å kjøpe den ut for meg.. Men problemet er at det ikke er sikkert jeg får kjøpe den ut igjen. Det er liksom det jeg driver å stresser med.. Til politi oppgav jeg 80- 90km/t. Forsikringa skreiv jeg bare at det var 80 sone. får ikke håpe de ser her nei.. hehe. Får å kjøpe ut igjen bilen har jeg en pappa som kan legge ut tror jeg. :D

#119931  av CelicaTurbo

selv om du skriver her på forumet at farten var 110 er ikke det nødvendighvis korrekt.. er jo mulig du skryter på deg ekstra eller overdriver litt, og jeg tviler på at forsikringsselskapet kan bruke innholdet av en slik post og vektlegge det som en slags innrømmelse. Men, generellt bør man være forsiktig med slike uttalelser på forum da ;)

#119947  av cs2451

CelicaTurbo skrev:selv om du skriver her på forumet at farten var 110 er ikke det nødvendighvis korrekt.. er jo mulig du skryter på deg ekstra eller overdriver litt, og jeg tviler på at forsikringsselskapet kan bruke innholdet av en slik post og vektlegge det som en slags innrømmelse. Men, generellt bør man være forsiktig med slike uttalelser på forum da ;)
Nettopp..

#125427  av cs2451

Nå har det gått lang tid fra forsikringen sin side og nå begynner ting å skje.. Har sendt klage på takstmann opp i systemet. Det var tydeligvis en god ting å gjøre. For nå kan bilen bli fikset opp igjen. Så lenge taksten ikke blir mer enn bilens verdi. Så jeg får fikset opp igjen bilen for hele beløpet. Det er helt konge. men vet ikke helt sikkert enda. Jeg må og skaffe en del priser på ting og tang. Og de var og interissert i brukte deler. :D :D

#125695  av GT4 CS

Da er det bare og liste opp det du trenger priser på her, også ringer du rundt til toyota forhandlere og hoggere og ber de om ca priser med god margin, forklar de hvorfor du spørr, så skjønner de som regel ;)

#126546  av cs2451

Da var dommen klar. Får nå enten min bil fikset eller blir det chassisbytte. alt blir fikset av gjensidige..... :D :D :D :D