TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvem kan importere supra til meg?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #119748  av sindrejl

Hvem kan skaffe emg en feilstyrt mk4 FERDIG REGGET i norge raskest mulig? må være n/a og manuelt gir

#119787  av kaimagne

#119799  av sindrejl

dem regger ikke for meg

#119800  av kaimagne

Ikke? De ville gjøre det for meg tidligere i år...

#119825  av TurboKnut

Du kan få kjøpt den av meg ferdig registrert.... 8)

#119889  av 94CelicaGT

hørt Mye dritt om japanauto..må vel også være en grunn til at de ikke vil selge de ferdig regga :roll:

#119895  av @lpher

94CelicaGT skrev:hørt Mye dritt om japanauto..
Kjenner til endel fornøyde kunder av dem jeg ihvetfall :D
94CelicaGT skrev:
må vel også være en grunn til at de ikke vil selge de ferdig regga :roll:
Such as?

#119898  av kaimagne

94CelicaGT skrev:hørt Mye dritt om japanauto..må vel også være en grunn til at de ikke vil selge de ferdig regga :roll:
Foreslår at du gjør deg dine egne erfaringer med dem. Jeg har ikke noe negativt å si om han som driver businessen der i hvertfall. Men jeg har ikke kjøpt bil av han ennå da.

Skaff deg egne erfaringer, eller kom frem med fakta som bekrefter det du påstår, ellers, gi beng i å henge ut firmaer som useriøse hvis du ikke kan stå for det!

#119918  av TurboKnut

Jeg hobbyselger litt for Tom Ole uten at jeg har noe eieforhold i firmaet eller ønsker å gå inn i det om jeg hadde fått forespørsel om det.
Dette er et firma som "bare" formidler biler fra Japan - de selges som de er - og "ferdig med det"... Noen biler er dårlige, andre er bra.
Jeg tror en av grunnene til at bilene selges uregistrert er at det blir for mye "styr" å få til godkjenninger, ombygginger av lykter, seler, nye dekk, repareringer av sprukket styling, oppkobling av ekstra instrumenter som ikke virker et.c et.c
JapanAuto er bare en bi-gesjeft som gjøres på entusiastbasis, og ikke mer enn det, han som eier det har mer enn fulldagsjobb ellers.

Det er gode muligheter til å få en veldig fin bil fra bilstallen deres - men ikke forvent at det er flotte utstillingslokaler, mekanikere og folk som imøtekommer kundens ønsker om "alt annet" enn bare å kjøpe bilen.
Du kjøper bilen som den er - og resten får du ordne.

Dessuten så er nok prisene også knakende gode...
Vedlegg
190_9086.JPG
190_9086.JPG (56.47 kiB) Vist 2680 ganger

#119926  av sindrejl

fikk veldig god service av japan auto og har bare positivt og si, dem virket veldig ærlige og selger bilen som den er. problemet er at jeg tar opp en del lån fra banken, det vil si at bilen må være ferdig godkjennt og registrert for norske veier før jeg kan utbetale lånet :) Derfor lurer jeg på om noen vet om firmaer eller lignende som kan hjelpe meg med denne problemstillingen.

Turboknut, ferdig registrer du bilen før salg? Hadde isåfall vært ypperlig. Har et tak på 195.000 ferdig regget. Manuell gir, grei farge :P trenger ikke se helt herpa ut i lakken og styling er unødvendig, men kult om det er med. Vinterdekk hadde vært supert om det er med da sesongen snart kommer rullende på nytt. 95' er perfekt.. husk det skal være uten turbo og helst høyrestyrt da for prisen sin del :)

#119960  av TurboKnut

Nei jeg klarer ikke en 95 til den prisen.

#120551  av 94CelicaGT

kaimagne skrev:
94CelicaGT skrev:hørt Mye dritt om japanauto..må vel også være en grunn til at de ikke vil selge de ferdig regga :roll:
Foreslår at du gjør deg dine egne erfaringer med dem. Jeg har ikke noe negativt å si om han som driver businessen der i hvertfall. Men jeg har ikke kjøpt bil av han ennå da.

Skaff deg egne erfaringer, eller kom frem med fakta som bekrefter det du påstår, ellers, gi beng i å henge ut firmaer som useriøse hvis du ikke kan stå for det!
har en som har kjøpt en 93mod RX-7 av de her i Kristiansund.. fikk med papirer på at Alt var tipp topp stand og ingen problem og få regga.. ble stoppet i teknisk kontroll her og fikk beskjed om at denne bilen Aldri kom til og bli regget med norske skilt uten kostnader laaangt over det som ble lovet.. kjenner teknisk sjef på biltilsynet her som har vært bort i flere som har slitt med det samme etter og ha kjøpt av japanauto.. Skaffer sikkert mange fine biler men hva med og selge de ferdig regga eller hjelpe kjøperne til det..? skal ikke være Så vanskelig for et "seriøst" firma..

God nok "erfaring" for deg..?

#120627  av maxgets

94CelicaGT skrev:
kaimagne skrev:

har en som har kjøpt en 93mod RX-7 av de her i Kristiansund.. fikk med papirer på at Alt var tipp topp stand og ingen problem og få regga.. ble stoppet i teknisk kontroll her og fikk beskjed om at denne bilen Aldri kom til og bli regget med norske skilt uten kostnader laaangt over det som ble lovet.. kjenner teknisk sjef på biltilsynet her som har vært bort i flere som har slitt med det samme etter og ha kjøpt av japanauto.. Skaffer sikkert mange fine biler men hva med og selge de ferdig regga eller hjelpe kjøperne til det..? skal ikke være Så vanskelig for et "seriøst" firma..

God nok "erfaring" for deg..?
Ble prisen langt over det når han fikk regga den da?

Er mange kontrolører som ikke helt vet hva de prater om..
Og hva har de lovet som har vert problemet?

#120638  av 94CelicaGT

han skulle klage til japanauto for i følge kontrollen var det Mye mer som måtte fikses for og i det heletatt få skilt på den. Har ikke noe detaljert liste på hvor mye det var,men eier ville heve kjøpet med En Eneste gang etter han fikk vite/se feilene.. Den var visst i meget dårlig teknisk stand og var ikke "trygg" på veien.. men kan som sagt være en uheldig kjøper..men synes de bør sjekke opp litt bakgrunn på bilene de importerer istedet for og importere hundrevis av biler uten og helt vite hvilken stand de er i.. og aller viktigst så bør de være 100% ærlige til kjøper..noe de ikke har vært i dette tilfellet.. han får beskjed om at bilen lar seg lett registrere etter skifte av lys/lykter etc.. noe som etter en sjekk Overhodet ikke stemmer..dessverre..

#120700  av TurboKnut

Ang RX7'n så fikk vel han beskjed om at det var mer en banebil enn en bil som burde være på gata lenge før han kjøpte den????? -tror nå jeg da....

Hvem er de andre ???