TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nankang NS II - 225/35-18

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #118995  av kaimagne

Kjøpte nye Nankang NS II i 225/35-18 hos CI Service for under 5000 kr for alle fire dekkene. http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=9809
Fikk montert dem på felg i dag, og GUD bedre, for en forskjell! Merker godt at dekk er ferskvare ja! I tillegg er de mykere mot ujevnheter i veien, virker som ujevnhetene spises opp av dekket mye bedre.
Men nå har jeg bare kjørt ei mil med dem, så jeg må teste litt mer senere i kveld... :twisted:
Har ikke sjekka dekktrykket, men tror han la inn ca 38 psi. Vi må vel jekke opp det litt til tenker jeg, så det kan jo hende det blir litt hardere etter det.
Men førsteinntrykket er kjempegodt! Thumbs up!
Bilde

#119027  av mk1 black limited

38 psi høres jo...nok ut, da. :-)

#119062  av Mr2Nyter'n;p

Ikke for å ødelegge topicen din, Kai Magne men hvor mye skal man fylle i 205/50-15 dekka på en mr2 tro? Har 2.1bar foran og 2.2 bak nå, men alikevel virker det som at det er for lite luft i dekka.. Spess bak.

Og rett som du sier, Kai Magne.. Dekk er helt klart ferskvare.. Merka det sjøl i vår jeg.. Deilig følelse å rulle på ny gummi :D

#119064  av kaimagne

Oppdatering:
Dekkene funker som faen! For dere som er kjent i Rygge og innover mot flyplassen der, så vet dere at den veien er et sant helvete, med dårlig betong og sprekker og drit overalt. Perfekt vei for testkjøring av biler, absolutt ALLE ulyder kommer frem på den veien... :)
I morges når jeg kjørte innover veien, så merka jeg slettes ikke så mye til de sprekkene som med gamle-dekka. Helt kanonbra var det faktisk. Lite dekkstøy, NULL sporing (viktig!) og samtidig godt veigrep!

Men de dekka ryker noe helt avsindig mye når hjulene tilfeldigvis slipper i en sving pga brekk eller offensiv høyrefot... :roll:

Men alt i alt, gode dekk, veldig fornøyd!!

#119602  av TheStig

så grov dimensjon må ha iallefall 45 psi !

#119615  av kaimagne

Jeg kjører på 38 ennå, og det kjennes virkelig bra ut! Har ikke testa 45, men muligens gjør jeg det i løpet av ettermiddagen... :)

#119832  av TheStig

det er pga dekkslitasje og feeling du må ha mer trykk

#119897  av kaimagne

Har gått opp til 3,0 pund nå, som tilsvarer ca 42 bar vel? Funker fint som faen!

#119899  av Dalan

kaimagne skrev:42 bar
Hoho :shock: :P
Omvendt, ja ;)

#119963  av kaimagne

Eh, ja... Satt og tenkte på røykdykkerne på brannstasjonen, så da ble jaggu meg pund til bar...

Og forresten kjører jeg på 3,00 bar, som er knappe 44 pund (psi).

#121301  av lexusmann

Har dere noen erfaring med de Nankang dekkene?
Driver å vurderer noen Techno- felger med sånne dekk som jeg skulle få billig...

#131471  av bip

veldigt fine å bruke visst du liker å ligge bredt..er fornøyd med mine lissom.når det regner så er det som om du kjører på snø.(nesten ihvertfall)..

#131490  av kaimagne

Ja, nå har jeg hatt mine i 2 mnd, og de er nesten utslitte foran... Har selvsagt noe med kjørestil å gjøre, og det faktum at jeg har vært både på Rudskogen (2 ganger) og på Dagali... :twisted:
Dyr morro da!

Da de var ferske, var de kanongode, men nå merker jeg at de tydeligvis ikke likte å bli kjørt grisevarme, for de er blitt mye hardere og ikke fullt så bra på vått føre. Muligens pga mye mindre mønster i dekkene. Dessuten forsvant det stykker fra dekket etter siste Rudskogen-tur, uten at det degraderer dekket nevneverdig.

Men alt i alt funker de godt på våt asfalt etter min vurdering, men som sagt, ikke like bra som da de var nye.

#131545  av blixern

kjørte nankang i fjor på corradoen....slet dem FORT ut.....
holdt ca 5000km , ikke banekjøring...
var veldig ok når dem var ny.

#131556  av 2fast4u

Her må man vel snu tommelen ned for slike dekk, eller ....... :?:
En sliter ut dekk på 2 mnd og deler løsner,
en annen sliter ut dekka på 5000 km,
og en tredje beskriver kjøring på regnvåt asfalt som kjøring på nysnø :!:

Hmmmm.... Billig er og blir billig :lol:

:wink: