TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Smøre opp stempel i calipper, hjelp :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#120119  av CelicaTurbo

Den bør jo ikke skru seg ut om det også er en slik låsekopp som griper om mutteren og er festet med klipset, men det er ikke alle bilene som har dette. Ellers er det mulig at bolten har løsnet pga slark i hjullager, det var dette jeg tror skjedde på min bil etter banekjøring på Eikås i april ihvertfall ;)

#120132  av Kaizern

Hmmm, når jeg begynte å tenke meg om her.. Så var plutselig det senterboltdeksele på felgen borte her i forrige uke, trodde bare den hadde falt av. Menne nå begynner jeg å mistenke at noen har plukket av deksele for å så løse på senterbolt mutteren? Mulig teori? Eller er det bare tilfeldigheter? hehe :lol:

#120153  av Hobbes

Eller slark, hvor senterbolt har dyttet borti deksel????

#120180  av Kaizern

Hobbes skrev:Eller slark, hvor senterbolt har dyttet borti deksel????
Nei, er for god "klaring" mellom dekselet å selve bolten, så denne teorien er tvilsom.. heh :roll:

#120343  av CelicaTurbo

ble det varmt når bremsen hang på hjulet? Når jeg opplevde at min bremsekalipper hang stoppet jeg ikke før jeg vurderte det som direkte farlig å kjøre videre pga at jeg ikke kunne komme for sent til jobb, og da var bremseskiven helt rødglødende og senterkoppen på felgen var borte som en følge av varmen den og felgen var utsatt for.. kunne blitt solbrent av strålingsvarmen fra den bremseskiven der gitt :shock: Men, det er en mulig forklaring for deg også, og nå senterkopp får du gjerne tak i hos en felgforhandler.. det gjorde jeg ihvertfall, gratis ;)

#120367  av Kaizern

Nei, den hang ikke lenge... Var påtur til byen da jeg ble observang på lyden og at bilen begynte å dra til en side, så kjørte direkte til verksted der bilen ble tatt inn med en gang.....
Fikk tak i ny senterbolt deksel, 40kr.. heh..

Vel vel, da er nesten alt i orden igjen.. Trenger bare ny dynamoreim, 2 nye ytre drivledd mansjetter, så er bilen i ok stand igjen :roll:

Håper bare bibelen kommer snart, sånn at jeg får prøvd å bytte mansjette selv.....

Så må jeg innom verkstedet å si at jeg ikke skal ha den bremsecalippern som ligger å venter på meg der, heh.. hmmmm