Alle menn er mestere på å demontere ting. Men der stopper også kunnskapen. Når det gjelder å sette ting sammen igjen så står man der bare som et stort spørsmålstegn. fikk fjerna resten av toppen og ledningsnettet så alt er helt demontert, tok ut de 2 siste stemplene også: De så forsåvidt helt greie ut. Ingen sprekker eller noe.
Må si jeg ble ganske fortvila over den spaghettien med ledninger som vi nøstet ut.. fant også en blå vakumklokke som lå løst nedi der.. gudene vet hva den har vært til? jeg har iallefall aldri sett den før.. mulig det er Toyota i Ålesund som har "glemt" å koble den på en av de utallige gangene bilen har vært der.. Gudene vet..
En ting er iallefall sikkert... Når jeg ga meg ut på dette var jeg ganske sikker på at jeg skulle få sammen igjen hendelset. Men nå må jeg si at jeg har mistet gnisten. Ser på alle delene som ligger hulter til bulter og tenker med meg selv at: aldri i livet om dette blir en motor igjen.. iallefall ikke ved hjelp av mine hender...
Og det er netopp det som er problemet. For om man skal få noen andres hender til å gjøre det så blir det fort dyrt. Veldig dyrt.
Så jeg begynner å helle veldig mot "ny motor" alternativet.. også heller selge unna turbo, blokk, manefold osv etter hvert...
tror det kan bli billigere også.. utrolig med styr å få overhalt toppen og styr og stell.. må kjøre deler til og fra hele tiden.. lange avstander, og jeg har jo ikke lappen lenger, så det blir så godt som umulig for meg dette her... jeg kommer meg kun til og fra verkstedet på andres "nåde". Må få de til å komme å hente meg, kjøre meg hjem etterpå osv. Det blir fort stress (nei det går ikke buss på den strekningen).
Alt i Alt.. tror ny motor er veien å gå... Vil bare få bilen istand til jeg får igjen lappen.. kan ikke se for meg hvor kjedelig det må være når dagen endelig kommer og jeg får igjen lappen, også sitter jeg der uten bil på toppen av alt... Førsteprioritet må bli å få bilen ferdig.. så kan jeg henner ta den motoren som et "prosjekt" eller noe når det gjelder å få den satt sammen igjen.. ikke vet jeg...
Men nå skal iallefall den bilen på veien igjen! og det snart! for nå er jeg lei..