TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva slags del er detta (i motorrommet)?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #120941  av Fredrik

Lurer på hva slags del det er ringet rundt på bildet under...
Vedlegg
hva er detta.jpg
hva er detta.jpg (7 kiB) Vist 1273 ganger
 #120943  av ADHD:-)))

Fredrik skrev:Lurer på hva slags del det er ringet rundt på bildet under...
Hei viss de er de samme som er på min AUDI så er de en bensin damp/sass koleter som samler damp og gasser når motoren er stoppet! (er der for sikkerhet og att de ikke skal lokte bensin) og så slipper den de in i motoren år den er starta!
Eg håper dette er korekt! viss ikke så siifar!!!
Sist redigert av ADHD:-))) den 26 jul 2005 22:09, redigert 1 gang totalt.

#120969  av Master

Jepp det er en Charicol Cannistor eller no sånt... brukes til å samle opp bensindunster osv når bilen stanses. Dette sprøytes rett inn i motoren når du starter den igjen.

#120970  av Fredrik

Takker for svara!

Ett lite spørsmål til;
Den ser jo litt rusten ut, har det no å si? Er vel kanskje ikke så dyre delen?

#120971  av Master

Lakk den. Den er sikkert spesial.. og dyr.

#120972  av ADHD:-)))

Hei! er de overflate rust eller ijenomrusta???
Vis den er ijenomrusta så skal de vel lokte bensin etter du ha ståpa motoren (ikke momentant men etter noen minutter avhengi på vor varmt de er)

#120973  av Fredrik

ADHD:-))) skrev:Hei! er de overflate rust eller ijenomrusta???
Vis den er ijenomrusta så skal de vel lokte bensin etter du ha ståpa motoren (ikke momentant men etter noen minutter avhengi på vor varmt de er)
Detta er en bil jeg muligens skal kjøpe.. Er derfor jeg spør.. Om den tåler litt rust eller ei..
Alt sånt kan man bruke for å prute litt i pris ;)

#120974  av ADHD:-)))

Vel da eg tok vekk den orgonale luftfilter boksen og monterte ett rør med dobelt kona luftfilter på min MR2 MK2 da kladda eg og donka borti den tingen du refererer til! den viirka som om da var litt tykkelse i den!!!
Men som Master skriver så kåster den dingsen sikkert SJORTA! for den er ein heil ting som ikke gåran og demontere!!! (de er noe kålfilter og noe greier inni) DYR!!!
Ja eg ville brukt de som ett prute argument!!! (Men da for meg burde de se ganske FÆLT ut med rust på den)

#121076  av BrennaRacing

Har gått en stund å lurt på hva det der var jeg å (har glemt å spørre :D )

Men fra min så kommer det sånne knitrelyder noen ganger...Den kommer også lenge etter at jeg har stoppet motoren....Noen som har peil på hva det kan være??

#121099  av Master

Det er normalt. Det er disse bensindunstene o.l. som driver og godgjør seg inni der ettersom jeg har forstått :)

Edit: Og for de som fyller bensin HELT opp til åpninga (fyller tanken full og røret helt fullt) så kan dette føre til at denne beholderen fylles med bensin, og det er ikke bra. Var bare noe jeg leste på mr2oc.

#121101  av BrennaRacing

Okay...Det er bra...Hater å høre lyder som jeg ikke veit hva er :D

#121104  av Dalan

Er det DER disse lydene kommer fra ja, har skremt både gud og hvermann i bygda her de lydene :D

#121126  av Foe

fint å få avklart den lyden ja!
ble litt skeptisk da jeg stoppa motoren, så hørte jeg den boblelyden, samt at det var sikkert 999grader i nedi motorrommet!

#121161  av sw20

HVA SJER OM JEG KOBLER DEN FRA....????

min er blit kvit etter en motor vask.... lurer på å lakke den sølv eller rød som bilen??? :D