TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bensinforbruk pÃ¥ Celica 94-modell GT4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #121120  av Hyperion

Jeg lurer bare på om jeg skal bekymre meg over at "jinta" mi bruker 1.4-1.5 l bensin på mila? Dette er da ved bykjøring og selvsagt noen raske akselrasjoner... Synes selv det virker litt i overkant, men har ingen erfaring med denne type motor. Bilen er som nevnt en GT4 1994-modell som har gått 140k km (St205)

#121130  av lexusmann

Nå har jeg aldri hatt noe annet enn den trøtte 1,8'n, men syns det var en del i overkant....

#121152  av CelicaTurbo

er nok ganske i overkant med tanke på at min st185 bruker 1.1 på småkjøring med enkelte små spurter.. det er mulig lambdasonden din bør byttes, er ihvertfall den jeg umiddelbart tenker på. Mulig du kan få opp en interessant feilkode om du kjører en diagnosetest som beskrevet her: http://www.ts-ogn.no/modules.php?op=mod ... lstories=1

#121162  av kaimagne

Men har ikke du nettopp fått bilen da? Er vel ikke så unormalt å bli litt ekstra tung på gassen da, og at man kjører litt offensivt. Og da vil jeg tro at 1,4 - 1,5 ikke er veldig uoppnåelig... ;)

#121168  av urq26

Ikke tenk på det, NÅR DET ER TOMT ER DET BARE Å REISE Å FYLLE, he he.

Kjører ST185, får den ikke under 2.0 på småkjøring. 1.5 på langkjøring. Har riktignok litt høyt ladetrykk.

Du kan evt. prøve en dyserens (får det mekonomen bla.) Og fylle 98 okt noen tanker, pleier og hjelpe. Hvis du hadde hatt defekt lambda ville du vel hatt feilkode allerede.

#121191  av Hyperion

Er nok litt ivrig på gassen ja :) Skal fylle tanken et par turer til og følge med, så får jeg se det an. Takk for tilbakemeldinger så langt!

#121201  av TurboKnut

Jeg brukte 1.6 på mila på langkjøring med en CS (fra Tyskland og hjem) så jeg tror nok ikke GT-Four'n er noe spesielt billigere.

Har i grunnen aldri vært opptatt av forbruk men vil vel tro at du burde kunne kjøre rundt liter'n på langkjøring og 1,2 - 1,3 på pen by/blanda kjøring.

#121205  av CelicaTurbo

mitt beste tall for langkjøring er 0.82 så det er absolutt mulig ;)

#121583  av 2fastgt4

pleier å ligge på 1,1 - 1,2 med litt aktiv kjøring.klarer å få det ned til 0,8 men det er ikke akkurat ett mål når jeg kjører den bilen.

når jeg kjører fra enebakk til og på rudskogen og til nermeste bstasjon
pleier jeg å ligge på 1,7-2,8 ettersom hvor mye jeg kjører på banen.dette var da snittet på hele turen.

jeg bruker vel da ca 3-6 liter på banen pr mil.