TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Chaser / Cresta / Mark II

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #112342  av VeilSide

Er meget usikker på hva jeg vil importere. Chaseren ser unektelig tøff ut men hva med disse 2 andre? Er det ikke nesten samme bilen med samme motor? Ligger ikke disse bilene på rundt samme prisklasse også? Jeg har oppfattet det slikt at Chaser ikke er typegodkjent men hva med disse 2 andre?

Cresta / Mark II er vel også 2.5TT med RWD og 280 bhp? Hva med Lexus eller Altezza? Kan se unektelig bra ut dem også men hvordan står det til motormessig med dem? Typegodkjenning? Anlegg som driftebil?

Blir nok iallefall Toyota på meg men hva er spørsmålet :D
 #112343  av Morten

VeilSide skrev:Er meget usikker på hva jeg vil importere. Chaseren ser unektelig tøff ut men hva med disse 2 andre? Er det ikke nesten samme bilen med samme motor? Ligger ikke disse bilene på rundt samme prisklasse også? Jeg har oppfattet det slikt at Chaser ikke er typegodkjent men hva med disse 2 andre?

Cresta / Mark II er vel også 2.5TT med RWD og 280 bhp? Hva med Lexus eller Altezza? Kan se unektelig bra ut dem også men hvordan står det til motormessig med dem? Typegodkjenning? Anlegg som driftebil?

Blir nok iallefall Toyota på meg men hva er spørsmålet :D
Eey! På tide du tok til fornuft og titter etter en Yota nå :D
Du tenker å hente rett fra riskokerlandet eller?

#112345  av VeilSide

Har vel egentligt lenge hatt litt lyst på Hoyota menne har aldri helt sett meg ut hva slags. Fare for at valget kanskje lander på en Chaser ... :oops:

Disse er litt vanskelige å finne sånnt i Skandinavia eller egentligt i Europa generellt så det blir nok direkteimport ja. Bilen skal brukest på bane og nok byggest deretter :wink:

#112346  av VeilSide

har jo også Soarer ... men vet ikke helt ..

Bilde

#112347  av Morten

Den Soareren var jo rimelig fet da :wink:

Titta kjapt på de andre:

ser jo forholdsvis like ut når du kommer opp i ca.97-99 modeller. Men så nå ut som om Chaser var lettest å finne med slikt utseende. (PS. mulig det var fluke på siden jeg titta på, men manuell kasse var heftig mye dyrere enn auto! :shock: )

Må innrømme at jeg ikke kjenner til disse bilene spesielt godt (faller ikke i min favorittgruppe: "liten og lett" :wink: ) Men er jo i familie ihvertfall når du ser chassiskoden: JZX100. -> JZ motor, X-familie chassis i generasjon 10.
Vedlegg
markII.jpg
markII.jpg (13.63 kiB) Vist 1854 ganger
chaser.jpg
chaser.jpg (12.37 kiB) Vist 1854 ganger

#112394  av Goose

Definitivt en soarer.
De andre ser for familieaktig ut :roll:
Hadde lenge lyst på en sånnen emd tanke på kun banekjøring men så vr det de penga da. Dem dropper ikek som regn :roll:

#112409  av VeilSide

Har fundert på Soarer .. men liker ikke helt den Integra-looken som den har :x

Men Chaser frister enda ...

Bilde
Bilde

Jeg vil heller ha dette "familiepreget" en å ha en form for "integra-look". Å drifte med 4 dører kan være like tøft så å drifte med 2 :D

#112431  av Morten

Hva med å photoshoppe vekk de to runde lyktene på Soareren da? Se hvordan den ser ut uten? :wink:

#112435  av VeilSide

Det gidder ikke jeg :P

Men har sett litt i Dragrace-boka. Har en forkjærlighet for både drifting og street legal. En Chaser har nok ikke lov til å kjøra street legal men jeg lurer på om den ikke fint greier å få lov til å kjøre i en klasse opp eller 2.

Men finner jeg en egnet Chaser så blir det nok handling.

Noen som forresten veit hvaslags potensiale det er i disse bilene/motorene?

#121489  av VeilSide

Jeg leter fremdeles etter Chaser .... Men trenger noen til importhjelpa. vist noen firmaer kommer med en 97+ mod Chaser til salgs så blir jeg gla :D

Akkuratt nå ser det ut som det blir en Mazda ...

#121495  av Elzin

mazda????? why?? kjøp deg en toyota din nøkk :)

#121507  av VeilSide

Joda .. skulle gjerne gått den rette veien men veien vil ikke vise seg. Ergo derfor tar jeg det som viser seg å være den "lette" vei å gå :P

Men om det blir Mazda denne gangen så blir det nok Toyota etter der ;)
(har også sett på en Opel men den er for dyr ... Vauxhall Monaro VRX :twisted: )
Vedlegg
pic08.jpg
pic08.jpg (37.44 kiB) Vist 1732 ganger
pic14.jpg
pic14.jpg (50.07 kiB) Vist 1732 ganger

#121567  av Morten

Skal du ha deg wankel dyr? :D

#121606  av VeilSide

Var planen .. men så blei det ikke alikevel. Men ja, valga står mellom Rx7 eller Chaser

#121609  av Zepticon

VeilSide skrev:Var planen .. men så blei det ikke alikevel. Men ja, valga står mellom Rx7 eller Chaser
Hehe... Om du går for en Rx7 så let me know... jobebr med å stable et Mazda forum på beina... har det vell online om noen uker...

Men skal du ha min ærlige mening så liker jeg Chasern bedre en Rx7.
Har en forkjærlighet for de "familiebil racerne"... Den ligner på Skyline i formen :D
Men det er jo gøy med "rotor motor"...