TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Risting i ratt ved nedbremsning.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #121593  av Mr2Nyter'n;p

Har hatt dette problemet lenge, men nå som banekjøring osv nærmer seg vil jeg få en orden på det.. Rister ganske kraftig i rattet når jeg bremser.. Jo varmere bremsene er, jo mere rister det.. Vet jeg har et skikkelig kast i høyre skiva bak og bilen drar mot denne sida når jeg bremser hardt.. Hører også lyd derfra.. Pedalen pulserer synkront med denne lyden fra ene skiva bak.. Kan kast i skive bak gjøre at det rister i rattet? Rister jo MYE i hele bilen, kanskje derfor rattet rister? Irriterer meg ettersom denne skiva var ny i fjor pga kast i gamle skiva. Ble mye detta gitt... Takk for oppmerksomheten :wink:

#121597  av Ivar

Mange spørsmål her, men svaret er ja til omtrent alt.

#121604  av sexten

Siden det bare vibrerer når du bremser ned og ikke under generell kjøring så er det neppe kast i felgen, men det er nok ujevnhet i en av bremseskivene dine ja :)
Du må slutte å bremse så hardt :wink:
Dessutten skal det helst gå noen kilometer med nye skiver/klosser før du foretar harde nedbremsinger :)

#121628  av Mr2Nyter'n;p

Æsj.. Er nok kast i ene skiva da ja.. Takk for svar :) Btw er det ikke hard nedbremsning som er grunnen.. Calipperen som har hengt på skiva.. Æsj :wink: