TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 1 LOST Vakumslange + register spm.(hjelp)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #121830  av blixern

Driver å overhaler motoren i mr2en(3sge) min, alt har gått smertefritt til i går...
lett bil å skru på værtfall.
Men ble litt "lost" nå, har montert "ALT" ved motor, men under innsuget, så er det skrudd fast en brankett , hvor en sylynder formet boks står, med to vakumslanger er koblet til, (HVA ER DENNE TIL? STYRING/FORANDRING AV VAKUM?TRYKKBOKS?)
Hvor skal slangene montres? har montert den ene, den korteste, den skal inn like ved siden av,ved en kontakt. den andre slangen er ca 20-25 cm.
Noen som har peiling?

Mener jeg hadde RIMELIG kontroll på hvor alt skulle osv av vakum å ledninger....men ble lost der. Ellers så har jeg fått montert alt utenom registeret....det skal en annen få ta seg av...Det forsto jeg meg ikke heeelt på...(har ikke autodata tegninger eller noen ting)...noen tips/guide eller skal jeg bare vente?

har forøvrig skifta alle lager i motor,stempelringer,slipt ventiler,honet blokk,tetninger på kam og veiv(register) osv..tenker noen av de utdøde 156hken kommer tilbake?
takker på forhånd...

p.s skal slenge ut noen bilder av "fine" veivlager etterhvert :lol:

#121842  av soarer

#121843  av blixern

nei det er ikke den, den er noe tynnere enn det kullfiltere...

#121860  av Amund

t-vis ventilen de du har problem med der... husker ikkje i farten heilt kordan de skal kobles. men skal vere vakuum slanger som passer i vert fall...

#122162  av blixern

Hm...
Noen som har skjema over dette eller?
finnen fanken ikke ut av det....
Evig takknemlig vis noen orker å sjekke det....

#122200  av tojo

Husker jeg ikke feil skal en slange opp på spjellhuset.
Men burde være mulig å finne ut av!
Sett deg ned å ta en titt her: http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... anical.htm

Lykke til :wink:

#122205  av blixern

satt å surfa der natt til søndag...men tror vakum-oppsette på 3sgte er noe annaledes............HMMMM.... skulle bare klemt inn 3stge maskinen inn med en gang

#122220  av tojo

Kan dette være til hjelp da?

OBS! om det er slangen fra vakum tanken som du skal koble,så skal den kobles på innsugsmanifoilen rett under der gassviren er festet. :wink:

Bilde

Bilde