TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Supra Mk III, noen spørsmÃ¥l.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #119771  av theend
 
Hei.
Er ny her på forumet, men tenkte dette var rette stedet å henvende meg med tanke på noen spørsmål ang. dette spm.

Er på jakt etter en supra, blir vel en Mk III, de som er fra slutten av 80 tallet og litt utpå nittitallet.
Tenkte å importere, og kun momse inn, da dette skal bli et banebil prosjekt.

Det jeg lurer på er hvordan man ser forskjell på N7A og Turbo utgavene, sjelden det står spesifisert.
Vet ikke hvor stor effekt de forskjellige har osv..
Det jeg også lurer på er hvor det er gunstig å importere fra, har tittet litt i Tyskland og England.
Er foretrukket med vanlig ventreratt, men høyreratt er ikke det helt store problemet.
En annen ting er prisnivået jeg burde legge meg på.
Har selv erfart at det å kjøpe en billigere bil, fort ikke lønner seg i lengden, hverken med tanke på penger, tid eller frustrasjon.. :roll:
Kosmetisk sett så er jeg ikke så nøye, legger mer vekt på tilstanden på motor og drivverk.


Takker og bukker for alle tips og vink på veien!

 #119790  av Andreazz
 
Slik jeg har forstått det så ser man ingen forskjell på en N/A og turbo utgave, eventuelt bare på et lite turbo emblem på bakluken..
N/A motoren heter 7MGE og har rundt 204hk, TURBO motoren heter 7MGTE og har rundt 238hk orginalt..
Største problemet jeg så når jeg en gang tenkte på å importere en Supra , var å finne en fin en med manuel girkasse! Og hvis du tenker å bruke den som banebil kan det vell være lurt å finne en UTEN targa tak?? Lavere vekt og stivere karosseri :) :)

 #119814  av Dice
 
[quote="Andreazz"]Slik jeg har forstått det så ser man ingen forskjell på en N/A og turbo utgave, eventuelt bare på et lite turbo emblem på bakluken.. quote]

Da må du ha forstått feil :wink:

"Just pop the hood" og du ser forskjell :lol:

Intercooler pipen, 3000 pipen og ikke minst turbo'n. Det er ikke på en na skulle jeg tro. Dette er med første øyekast. Så er det sikkert mange andre ting som man kan se etter for å se forskjell (bl.a selver intercooleren osv...)

 #119823  av Andreazz
 
Dice skrev:
Andreazz skrev:Slik jeg har forstått det så ser man ingen forskjell på en N/A og turbo utgave, eventuelt bare på et lite turbo emblem på bakluken.. quote]

Da må du ha forstått feil :wink:

"Just pop the hood" og du ser forskjell :lol:

Intercooler pipen, 3000 pipen og ikke minst turbo'n. Det er ikke på en na skulle jeg tro. Dette er med første øyekast. Så er det sikkert mange andre ting som man kan se etter for å se forskjell (bl.a selver intercooleren osv...)

Nå tenkte jeg når man ser på to supraer ved siden av hverandre jeg da, med huven igjen :lol: På Mobile.de foreks er det få annonser som har ordentlige bilder av motor rommet. Men en hver oppegående selger burde vite om han har en N/A eller Turbo tilsalgs..

 #119837  av tojo
 
Angående forskjeller under panseret kan dere se her:
http://www.speedtoys.com/~stryder/conversion.html

 #120735  av KK-ma70
 
Kansje ta med at mk3 fikk Facelift i 89. den fikk"nese" på frontfanger og ny vinge(3delt). Noen hevder at "nesen" betyr at det er turboutgaven, men det er ikke sant..

En annen utgave(JDM) har andre type baklykter og andre speil.(betegnelsen kan være feil)

91.5 modellen fikk vell annet understell/oppheng en tiligere også

 #120780  av tojo
 
MKIII Differences By Year
1986.5:

Introduced as 86.5 model year, replacing the 1986 MKII Supra
Only available as a non-turbo model
Targa top available
LSD, headlight washers are a part of the "Sport Package"
TEMS optional
Late models have wiring for the "Super Monitor" -- some early models do not



1987:

First year of the Turbo model
N/A model carries over essentially unchanged, however it gets an updated radio, which has new rear plugs
Turbo model gets rear 1-piece spoiler, turbo badging, "Sport Package" is standard, gets 3.91:1 rear end gearing, opposed to the N/A's 4.30:1, also gets beefier transmission (R154 vs W58)
ABS is now an option



1988:

Essential carry-over from 1987
Redesigned rear 3rd brake light on rear spoiler (trapezoid vs rectangle)
Interior cloth material changed
Headlight pushrods threaded
Rear sway bar endlinks changed to plastic construction
Slight changes made to the climate controller, radio, and left-side buttons (made slightly darker)
Seat belt guides added to front seats
Cloth sunvisors replace vinyl ones on hardtops



1989:

N/A Models get updated cams (exact changes unknown)
MKIII recieves it's first major update, both on the interior and exterior
Redesigned mouldings (different shape, as well as being entirely plastic)
New rear tail-lights (3-piece, goes all the way across the rear) (non-European Countries Only)
New 3-piece rear spoiler
New mirrors on the doors (reshaped)
New steering wheel (cruise on/off switch moved to the wheel, switch replaced with coin holder)
New front bumper cover (including new fog lights)
New front turn signals (not as wide)
New front grilles (2 as opposed to a single one)
Cup holders added underneath center console lid
New climate control
New steering column stalks (turn signals/headlights/wipers)
Switches on left side of steering column changed from silver colour to black
Power window switches updated
Rear seatbelts are changed to shoulder belts
Front seatbelts get updated (the top mount plastic is redesigned)
Rear speakers get updated (2 extra are added in the rear panels beside the seats)
Instrument cluster updated (less lines on gauges, speedo up to 260km/h - from 240km/h, lights are now completely blacked out unless lit up)
Shift boot, shift knob, e-brake handle, steering wheel, and steering column become black
Updated stereo to match other new interior components
Seats get extra power assist (tilt back/forward - changed from the old knob on side)
Turbo rear end gets changed to 3.73:1 gearing, opposed to the old 3.91:1
Headlight washers no longer an option (US Only)
Progressive Power Steering part of Sport Package on N/A's (replacing headlight washers - US Only)
Horsepower up to 232hp (from 230hp), torque up to 254ft-lbs (from 246ft-lbs)
Halfway through 1989, the engine crossmember changes, as does the wiring harness and engine mounts, as well as the ECU
Progressive speed-based power steering added
ABS now standard
Wiring for "Super Monitor" no longer included, and it is no longer an option
"White Package" now available, includes white trim pieces, and white wheels, on a white car
Strut manufacturer changes
Car drops in height by 12mm (about 1/2")
Rear subframe receives 2 extra braces
Late models have completely standardized body harness, with wiring for every option (NA/Turbo/Manual/Auto/TEMS) -- body harness, not engine harness
At some point in the 89 model year the engine crank changed over to fully balanced 7M crank, redline dropped to 6250 from 6500
Aluminum replaces steel on the brake master cylinder
TEMS actuators become smaller
Idle speed drops to 650rpm for Turbo model (from 800rpm) and to 700rpm (from 850rpm) for N/A model (may only affect 7M-crank-equipped 7M's)



1990:

Steering wheel changes to a 4-spoke design with SRS airbag (cruise moved to stalk) (US Only)
Progressive power steering electronics get revised
Foglights now on all the time (driving lights) (Canada Only)
Larger transparent laminate area in front of rear wheel well to prevent chipping
Coinholder introduced in 1989 replaced with dimmer switch
Seat Cloth pattern changed again (line spacing changed)



1991:

Front speakers get updated to 6.5", and get a larger grille
5-spoke 16x7" rims replace the old 16x7" sawblades
Factory sunroof now an option
Subwoofer for stereo now an option (rare)
Square "Supra" emblem on nose replaced with new "T" Toyota logo
Power steering cooler added
All body trim is now the same colour as the body paint
Shadow Grey interior colour introduced (rare, closest to black you can get)
Teal exterior colour introduced
A lot of extra sound deadening material added
Heated seats added as an option (Canada Only)
TEMS no longer an option (Canada Only)



1992:

Automatic transmission shift points revised
New stereo system introduced
Remote keyless entry option added
Good Year Eagles become standard on turbos
Dark steel grey debuts as does dark green.
Targa no longer available on N/A cars
N/A model dropped (Canada Only)

 #121934  av theend
 
takker for all hjelp!

Har funnet noen interesante objekter nå, var litt stress å finne biler med manuell kasse, spesielt i tyskland!

Så, kanskje vi sees på en banedag ;)