TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• InngÃ¥ avtale om kjøp av bil.. Lurt eller ikke?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#121477  av sindrejl

kake skrev:Fortell litt mer om bilen da, pris, modell, bilder ?
Røyk ved høyt turtall ? Det hørtes litt uggent, spes hvis det er blårøyk :?:
neh er ikke så ille, kommer blårøyk ifra nesten alle 4AGE motorer når dem kjøres på 7500 rpm :) og det ekke lite røyk heller, men motorene tikker og går til dommedag likevel

Så om det er ille eller ikke spørs hvor ny bilen er.

#121478  av sindrejl

unnskyld meg, men hvem bytter stempelringer hos merkeverksted da? det er jo samme som å si at du hater penger :P

Har en kar som fikser det for noen få laken :)

#121570  av Fredrik

Som jeg nevnte tidligere så kommer det litt røyk fra motoren på høyt turtall/full gass..
Selger sier det er vanlig røyk.. Noen som har forslag på hva som kan være galt? Kondens?
Med sort/blå røyk hadde det vel vært mye verre? Toppakning e.l?

#121612  av BrennaRacing

sindrejl skrev:unnskyld meg, men hvem bytter stempelringer hos merkeverksted da? det er jo samme som å si at du hater penger :P

Har en kar som fikser det for noen få laken :)
Selvfølgelig drar jeg ikke til Toyota å fikser det. Er ikke så dum :D
Men det var bare for å si hvor mye det EGENTLIG koster. Det finnes vel sikkert noen som er helt i mot svartjobbing å :D

#121641  av kake

Fredrik skrev:Som jeg nevnte tidligere så kommer det litt røyk fra motoren på høyt turtall/full gass..
Selger sier det er vanlig røyk.. Noen som har forslag på hva som kan være galt? Kondens?
Med sort/blå røyk hadde det vel vært mye verre? Toppakning e.l?
Er det svartrøyk er det ufulstendig forbrenning. Tett luftfilter, slitte tenningsdeler, feil blanding eller nedsota motor/eksosanlegg kanskje ?

Men, kjøper du MR2 til 70' må du jo regne med sånnt.

#121653  av BrennaRacing

Ja, for 70 lapper er ganske billig for en Mr2...Så da er det jo bare å sette seg ned å regne på om det lønner seg å kjøpe en billig bil med litt feil, eller om det er bedre å kjøpe en strøken mk2 til rundt 100 lapper :)

#121724  av Goose

Jeg vill styrre unna å kjøpe drømme bil som du skal begynne fikse på.
Har gjort det en gang og aldri mer!
(Det var Mercedes men den gangen var det drømme bil) :roll:

#121735  av Fredrik

Overhaling av motor får jeg billig.. Han jobber med detta til daglig og har peiling på hva han driver med..

En annen ting;
Import er jo også en mulighet og har vært litt inne på http://www.mobile.de og sett på priser..
Her kan man få en MR2 fra 2700 Euro til 8000 Euro.. Det virker hvertfall som at det er helt orginale uten store modifikasjoner..
Hvilken pris bør man da legge seg på for å få en grei/bra MR2?

#121748  av BrennaRacing

Hvis du skal kjøpe i Norge, så burde du hvertfall over 90 lapper. Men man kan jo aldri vite om den er helt strøken selv om den er dyr.. Det lureste er vel å få bilen inn på en Naf test FØR du kjøper den. Eller så er det jo lurt å se etter biler som har overhalt motoren.

Er enig med det Goose sier, for nå har jeg en del ting jeg må gjøre for å få bilen min helt bra (lakkering og motoroverhaling) Å det er så mange ting jeg har lyst til å kjøpe til bilen, men jeg kan ikke for jeg må spare til utgifter som jeg kunne unngått hvis jeg hadde undersøkt bilen nærmere før jeg kjøpte den...Men men, gjør vel ikke den feilen en gang til (håper jeg) :D

Men hvis du får overhaling billig, og du finner ut at det ikke er noen andre store feil på bilen, så er det jo bare å kjøre på...Da har du gjort et kupp :lol:

#121912  av GT_rider

Bare jeg som ikke har fått det med meg, eller har han ikke opplyst om hilken bil det er han lurer på å kjøpe?

#121941  av BrennaRacing

Jeg trodde det var den du linka til på forrige side jeg?? Tror det er den hvertfall :lol:

Mr2 er det hvertfall :D

#121969  av GT_rider

BrennaRacing skrev:Jeg trodde det var den du linka til på forrige side jeg?? Tror det er den hvertfall :lol:

Mr2 er det hvertfall :D
Spurte om det var den, men fikk ikke noe svar.

Samme for meg. Ikke jeg som skal ha ny bil langt borte så..

#121988  av BrennaRacing

Ikke veit jeg... :D

Men vi er vel enige om at det er en Mr2 hvertfall :lol:

#121996  av GT_rider

jupp. det er vi :wink: