TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• VANSKELIG cs spørsmÃ¥l! hehe.. UPDATE! del 2 :p

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #121621  av TheStig

vet du denne er du god

Det kommer to kontakter ut av ledningsnettet bak venstre frontlykt.. Den ene går til kjøleviften, men hva går den andre litt mindre til ?! Finner ikke noen plass å plugge den inn.. Men den er ikke sjitten så virker nesten som om den har vært plugget i før.....
Kanskje noen her kjenner han Amund fyren som visstnok skal være blodekspret! :)
Sist redigert av TheStig den 05 aug 2005 17:50, redigert 1 gang totalt.

#121766  av kennethx

Ligger jo en aldri saa liten vannpume til IC'en nede bak venstre baklykt. Er ikke den du snakker om vel?

#121814  av TheStig

kan noen med cs bare gå ut og titte ned foran batteriet? Det er den kontakten på bildene her jeg snakker om. Bildene er klikkbare
Vedlegg
DSC00108.JPG
DSC00108.JPG (61.74 kiB) Vist 791 ganger
DSC00107.JPG
DSC00107.JPG (93.35 kiB) Vist 184 ganger

#121817  av CelicaTurbo

hm, ser ikke ut til at min bil har denne kontakten, men det går et ledningspar fra kontakten ved viften ned til en lignende kontakt som den som er avbildet som er festet i batteriholderen, og den kontaktene er igjen koblet til to wirer som leder til noe som ser ut som en resistorpakke, en flat alu-boks av et slag med kjøleribber som står mellom batteriholder og startmotor sånn ca..

#122131  av TheStig

hmm, pokker altså. Trenger at noen med CS ser etter. Finner ingen kontakter what so ever å plugge den i..... Den er ganske kort så må enten være en lang ledning den plugges inn i eller noe svært nært. Ligger oljepumpen til IC foran eller bak batteriet?

#122138  av larsst185

vannpumpe!!ikke oljepumpe :) .Hvis jeg ikke husker helt feil så står pumpa på venstre rammevange ca under batteriet.

#122139  av TheStig

hehe, SORRY!! tabbe i farten.. Skal dobbeltsjekke dette i morgen

#122140  av larsst185

om du venter 5 min så kan jeg gå ut å sjekke på min

#122142  av TheStig

suuuupert

#122144  av larsst185

jeg har ikke det stikket jeg heller.Syns nesten ut ifra bildene dine at det ser ut som om det er buntet opp slik det bruker å se ut på stikk som ikke er i bruk.Virker alt på bilen som det skal da?

#122145  av TheStig

hmm, det kommer ut av ledningsnettet sammen med kjøleviften altså og det er en skikkelig kontakt uten dritt inni. Men er mulig det sto i en holder eller no så dro jeg den ut under litt demontering.. jeg har ikke tåkelys eller aircondition så kan jo tenkes at den er til det.

Litt vanskelig å si om alt virker da. Merker vel ikke akkurat om pumpen til IC går? Kan kanskje finne den og se om den er plugget i. Får ingen feilmelinger under diagnosetest og alt annet ser ut til å fungere ja...

#122148  av larsst185

ja,mulig kontakten til ac vifta.

#122175  av CelicaTurbo

eGtTurbo skrev:hmm, det kommer ut av ledningsnettet sammen med kjøleviften altså og det er en skikkelig kontakt uten dritt inni. Men er mulig det sto i en holder eller no så dro jeg den ut under litt demontering.. jeg har ikke tåkelys eller aircondition så kan jo tenkes at den er til det.

Litt vanskelig å si om alt virker da. Merker vel ikke akkurat om pumpen til IC går? Kan kanskje finne den og se om den er plugget i. Får ingen feilmelinger under diagnosetest og alt annet ser ut til å fungere ja...
Du kan finne ut om pumpen går ved å åpne radiatorlokket på IC og sette nøkkel i posisjonen som den står i når motoren går (jeg tror ikke det er nødvendig at motoren er startet) og deretter åpne gasspjeldet ganske mye. Da skal pumpen starte og du skal se at vannet i IC beveger/kruser seg.. Eventuellt hadde Kennethx et triks med en sikring men jeg er ikke 100% sikker på hvordan det var, men mener det var å ta ut EFI-sikringen (normalt flat sikring, 15 ampere tror jeg) og skrur på tenningen, da skal også pumpen gå konstant.

#122196  av Amund

var samme pluggen på den gt4'en jeg hugger nå. ser ut som den har vert i bruk, men husker ikke hva den var koblet til..