TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har byttet kullfilteret?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #12001  av tahustvedt

Når bilen min står stille uten motoren i gang kommer det av og til svake summlyder fra kullfilteret. Det høres ut som dårlig elektrisk kontakt et eller annet sted. På det amerikanske forumet leste jeg en gang at denne lyden betyr at kullfilteret begynner å bli slitent. Dette kan gjøre at bilen ikke får nok bensin av og til, og at den blir litt rar når den er kald. Noen hadde boret hull i tanklokket for at tanken skal få luft den veien i stedet men det høres litt farlig ut. :?

Jeg har ikke merket noe annet enn at bilen er litt "vanskelig" rett etter kaldstart. Er det noen som har byttet og merket stor forskjell?

#12014  av RumpShaker

Jeg har ogsåirritert meg endel over denne boksen... :evil:

Mon tro om det koster mye å få det skiftet? Jeg kan høre med Toyota i morgen hva de skal ha for å bytte denne!!

Tror ikke det er noe serlig bra at dette filteret er tett!

#12228  av RumpShaker

Det tok litt tid, siden det for tiden er ferietid. Men her kommer det;

1stk kullfilter koster 2200,- inkl mva. Arbeid kommer i tillegg (men hos Toyota sier de at dette er enkelt å gjøre selv).

#12237  av CelicaTurbo

hm, var jo ikke akkurat billig :?

Jeg har lyst til å bytte bensinfilter men liker ikke at den ligger under kullfilterboksen så den må av..

#12273  av tahustvedt

Kullfilterboksen er bare tre tynne slanger og en klemme rundt boksen på min MR2. :)

Tror den er veldig enkel å bytte, men 2200 var litt ekstremt.

Enkelte Toyota-deler er relativt billige, bremser og dempere for eksempel, mens andre som ikke byttes så ofte er forferdelig dyre, for eksempel interiør og kullfilter. En girkule til min MR2 koster 560!!!!