GT4 CS skrev:Du kan risikere og gå på en liten smell da du åpner motoren, pluttselig ser det ikke så lyst ut lenger. Bilen til firewalk gikk som en klokke på tomgang, ingen mekaniske ulyder, ikke under kjøring heller, men alikevell var det ganske knust nedi der.
Vet selv hvordan det er og bli forelsket i bil, da jeg kjøpte min prøvde jeg og prute hos selger (einars bil og deler) Men Einar var en ærlig mann han, han sa bare, du skal ha denne uansett du rune, så selv omjeg øker prisen så kjøper du den. Han økte ikke prisen heldigvis da 
Men synes kansje 10000 var litt for lite her, ville uansett krevd penger for alt av deler som må byttes, få en skriftelig avtale på det. Med andre ord etter du har åpnet motoren og kansje finner ut at, oi, der var det mere utgifter, så står selger 100% ansvarlig for ny del og eventuelt jobb med honing,sliping osv.
Ellers virker det jo som du er VELDIG innstilt på og ha bilen
Bare ikke bli helt blind, det kan koste deg dyrt, eller du kan være griseheldig og komme unna med kunn topp pakningsbytte.
Da har du litt peng til og spandere på kompiss en kasse øl og en tur på byen som takk for hjelpen 
Mulig at 10.000,- er for lite... Men så er planen at jeg skal gjøre alt selv med hjelp ifra en god kompis av meg... Hvis jeg skulle være så uheldig at for eksempel et eller 2 stempel\ringer skulle være ødelagt etter at vi har tatt av toppen og funnet ut mere... så har jeg vært og sjekket litt priser i dag... planing av toppen 600,- (det blir eg og gjør uansett), borring osv av blokka 1200-1500,- å det er her i traktene, så jeg slipper og sende inn noe som helst...bare og levere det på døra...
Har vært og bestilt alt av deler jeg trenger for et topppakningsskifte i dag
Vet at dette kan koste meg dyrt...men kan også være heldig at det er bare toppakinga...men det vet jeg ikke før jeg har begynt...
Nå ska dere høre gunnen til at jeg ikke er så intressert i å bytt tilbake... I over en måned har jeg prøvd og få solgt den gamle bilen min...91.mod mr2, helt til jeg fant en som var villig til og bytte den mot sin st205 med et lite mellomlegg(10.000,-)...så saken er den at jeg kjøpte hans bil og han kjøpte min...bytter jeg tilbake sitter jeg på en mr2 som jeg ikke får solgt for den prisen som jeg ville ha...
Hvis jeg er heldig og dette går bra så skal jeg spandere en bytur i allefall på kompisen min...men uansett så skal han få noe for at han hjelper meg!
Satser på og ha ihop motoren i løpet av 14daga(Hvis ikke noe der nedi e vranga...da tar der litt lengre tid) Men ihop skal det!
En ting jeg lurer på...noen som har peiling åssn kanaler(olje) som går opp og ned i blokka...og evnt hvor ca i mororen dem går?
Etter en kjøretur så skal vel ikke vannet i radiatoen koke hvis man tar av lokke?
Er mange som tviler på at det trenger og være noe galt med stemplene\ringene og tror at noe annet e galt...
Prøver bare og finne ut før eg tar opp motoren hva ca som kan være galt...
Til alle dere som skal ha meg til og heve kjøpet kan slutte og klage på det...kom heller med forslag og ideer... Er ikke akkurat så possitivt å komme på forumet og ser at alle prøver og ska ha meg til og heve kjøpet osv når eg e så bestemt...føler ikke mye støtte herifra... Kom heller med noe possitivt...
Noen som kan flytte dette til prosjekter for meg..får så og forandre overskifta til: "Overhaling av motor ST205" ??