TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sportsratt og stoler! Hvor er det billigst?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #122718  av Celica_t18

Hei!
Jeg lurte rett og slett på om dere har noen forslag til hvor jeg skal kjøpe sportsratt/m ratt navigasjon for celica 93 mod. I tillegg så trenger jeg jo noen fete stoler.......

Gjerne så billig som mulig ( så lenge det ikke går utover kvaliteten ).

#122754  av BrennaRacing

Du burde stikke innom Mekonomen å kjøpe ratt...Der har de Luighi (tror det skrives sånn) ratt...Hvis du har sett momo millenium rattet, så har Luighi det samme rattet til 1150 spenn....Momo Rattet koster over 2000 tror jeg...

En kamerat av meg kjører rundt med et Luighi ratt å han er hvertfall veldig fornøyd...

Er ikke vits å betale masse mer bare fordi det står Momo :lol:

#122803  av Celica_t18

Ja så det rattet... noe sånt jeg kunne ha tenkt meg egentlig..... men rattnavigasjon kmr i tillegg på 700kr. Ikke at dette er så dyrt...mulig jeg kjøper dette....

Hvis ikke andre har noen forslag ?

#122841  av BrennaRacing

Koster ratt-navet 700 spenn???? Syns det var ganske dyrt jeg...Mener jeg har hørt at det ligger på rundt 300...

Må nok ha meg et sånnt ratt snart jeg å.... :D

Du får legge ut litt bilder å prisinfo når du har montert det da vettu :D

#122846  av BrennaRacing

Å når det gjelder stoler så kan du snakke med Raze-r her på forumet....Han fikk seg nye stoler for ikke så lenge siden, så han har nok litt å fortelle deg :D

Mener å huske at det ikke var så værst pris på de heller, å det gjør jo ikke no :wink:

#123084  av Per-Ø

kjøp heller momo rattet det er mye stivere laget av bedre matriale.

#123162  av FireFox

Bare en ting... Kjøper du Luighi ratt, får du ikke bilen EU-godkjent :wink:

#123184  av angrykid

FireFox skrev:Bare en ting... Kjøper du Luighi ratt, får du ikke bilen EU-godkjent :wink:
Det får du ikke om det står MOMO i rattsenter heller, tro du meg. :)

#123193  av TheStig

jeg selger ratt med nav for 1000 kr jeg.. Solgt noen og alle er topp fornøyd. Men trenger spec på bilen

#123245  av Celica_t18

Hva er grunnen til at momo ratt og luighi ratt ikke er lovlig i Norge?
Har da sett endel biler som har dette allerede.

Og TheStig du har fått en PM :)

Takker for alletilbakemeldinger folkens... hyggelig at folk vil hjelpe!

#123253  av BrennaRacing

Alle ratt blir godkjent, så lenge du har papirer på de, å de er over 12" store....

Det er uansett ikke no problem å bytte om til orginalrattet når man skal ha bilen inn på eu-godkjenning...

#123683  av FireFox

Var noe med at Luighi ratt ikke var godkjent av noe slag..

#123768  av cameleon

Har momoratt selv samt mye annet momostæsj. Er bare tull at det ikke er lovlig. Har aldri hatt noen problemer med EU eller lignende. Har TUV papirer, men aldri blitt bedt om å vise de. Du kan kjøpe trygt uten å bekymre deg. :wink:

#123770  av TheStig

i en teknisk kontroll av politiet og biltilsynet slipper de deg aldri avgårde med sportsratt. Det SKAL stå i vognkort.
Eu kontroll er mer slappt siden det bare en mekanikere som sjekker bilen da