TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fjerning av Defa alarm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #118958  av hovik

Har rota bort eneste fjernkontrollen jeg har til bil alarmen, og ønsker nå å fjerne den. ( Den har bare vært trøbbel, slått seg på i fart, etc. )

Hvor kan jeg finne informasjon på hva som må fjernes ? Trenger bare å koble den ut slik at alarmen ikke skrur seg på, og jeg kan starte bilen.

( Bilen er en Mr2 mk2 )

#118961  av cs2451

Har ikke du instruksjonsbok til defa alarmen?

#119009  av Blueman

Det er vell bare og røske ut av som har med alarme og gjøre ? 8)

#119013  av larsst185

Jeg bare røska den ut og kobla sammen igjen ledninga på tenningslåsen som er splitta innom defaen.

#119014  av Kaizern

Fjern sentralen og tilbehør, koble fra sentralen på tenningen....

#119015  av ADHD:-)))

Hei eg opplevde nesten de same som du bare de3 var mor som ikke sjekka jakkelomma og fjernkontrolen min blei vaska og eg hadde rota vekk nød koden vor man på defa alarmer kan trykke på di 3 knappene på alarmfløyta vor man kan deaktivere eller gjøre den klar for ny fjernkontroll!!!
De var å bare ta ut sikkringen i alarmen ergo så er den uteavdrift!!!
Eg veit ikke omm de går på din defa men virka på min!!!
HÃ¥per dette hjelper!!!
Sist redigert av ADHD:-))) den 13 jul 2005 22:10, redigert 1 gang totalt.

#122804  av hovik

Er Defa 800 serie, men finner ikke hvor den h... kontroll boksen er montert. Hvor pleier man å montere kontrollboks og tute på Mr2 mk2 ?

Noen som vet åssen den ser ut ?

#122880  av tojo

hovik skrev:Er Defa 800 serie, men finner ikke hvor den h... kontroll boksen er montert. Hvor pleier man å montere kontrollboks og tute på Mr2 mk2 ?

Kontrollboksen er i di fleste tilfeller montert oppunder rattstammen,se der :wink:

#122898  av ADHD:-)))

tojo skrev:
hovik skrev:Er Defa 800 serie, men finner ikke hvor den h... kontroll boksen er montert. Hvor pleier man å montere kontrollboks og tute på Mr2 mk2 ?

Kontrollboksen er i di fleste tilfeller montert oppunder rattstammen,se der :wink:
Hei! vel di eghar stt er GRÅ eller SVART å skal vere ganske enkelt å finne se etter en boks (Ca 15Cm*8Cm*4Cm)som de er mangen ledninger inn på å så er de ein sikkring vedsiden a lednings pluggene! disse boksene er som regel ikke skrudd fast du vil se de er liksom ikke noe som er orginalt montert fra fabrikken!!!:-)

Håper dette kan hjelpe deg til å finne den alarn boksen!!?
Har eg forklart noe feil vendlikst rett meg!!!

#122912  av @lpher

Koble ut en Defa 821? Tror du er på styr jeg! :D

Skal du ikke heller få fikse den da? :) 98% sikker på at det er en bagatell som er problemet ditt :D Try me :D

#122913  av @lpher

cs2451 skrev:Har ikke du instruksjonsbok til defa alarmen?
Det følger med en "brukermanual" og en "monteringsanvisning"

#122914  av @lpher

Blueman skrev:Det er vell bare og røske ut av som har med alarme og gjøre ? 8)
Nope...det skal du IKKE gjøre :D DA blir det ihvertfall kødd :D

#122917  av @lpher

ADHD:-))) skrev:Hei eg opplevde nesten de same som du bare de3 var mor som ikke sjekka jakkelomma og fjernkontrolen min blei vaska og eg hadde rota vekk nød koden vor man på defa alarmer kan trykke på di 3 knappene på alarmfløyta vor man kan deaktivere eller gjøre den klar for ny fjernkontroll!!!
De var å bare ta ut sikkringen i alarmen ergo så er den uteavdrift!!!
Eg veit ikke omm de går på din defa men virka på min!!!
HÃ¥per dette hjelper!!!
Dette gjelder kun på VELDIG gamle (15-20år) Defa alarmer...eller nye alarmer der bilens originale startsperre er benyttet...

#122919  av @lpher

Her har du bilde av hornet ihvertfall:
http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... php?id=175