TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• "Foreningen for sprengte Celcia'er" Noen som har en 3SGE?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #123354  av k_one

Etter en noe "merkelig" metalisk lyd i motoren på min bror's 86' Celica(med 93mod 3SGE motor) så leverte vi den til være kjære venn og nabo Øyvind som skrur på alt som må skrus på hos oss. Når han dagen etter ringer og sier; "Hei, jeg ringer fra foreningen for sprengte Celcia'er" så lyste jo ikke akkurat lillebrors ansikt opp. "Det ser ut som en stempelring har tatt med seg noe av råde'n og slengt opp i topplokket...det ser faen meg ut som du har skutt med hagle oppi her"
ikke akkurat gode nyheter..hehe...menmen, livet går videre og vi er da selvfølglig på jakt etter ny motor.
Noen som har en 3SGE liggende å slenge?blokk og topp should do the trick...

#123431  av TheStig

hva er comp på den da ?

#123587  av k_one

Erling skrev:
Har en liggende som bruker olje. Kompresjonen er fin, men oljeringene på stempler må byttes. Gi bud. :D

hm...hva må du ha for en slik motor da?jeg har faktisk ingen anelse om hva de koster?3000?5000?10000?15000?

#124023  av erling

Vet ikke hvilket trykk som ble målt i sylindrene, men motoren fungerer helt fint og normalt bortsett fra oljeforbruk.

k_one: Kan få den for 3000 :)

#124142  av k_one

erling skrev:Vet ikke hvilket trykk som ble målt i sylindrene, men motoren fungerer helt fint og normalt bortsett fra oljeforbruk.

k_one: Kan få den for 3000 :)
høres bra ut det erling:)
men, jeg har fått et veldig fint tilbud fra en annen her på forumet på en motor m/clucth og girkasse. får vite det på fredag om jeg kan få den eller ikke(den er egentlig holdt av til en annen foreløpig)
hvis jeg ikke får kjøpt den så er din motor helt klart interresant.
Vet du hva som må til for å få den til å redusere oljeforbruket?