TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK1 Turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#12305  av MRQuoc

Ã¥ helvete.. det er jo slikt jeg vil ha min.. ! ..
men ettersom banken ALDRI kommer til å låne penger til en "SÅ" gammel bil, så kan jeg vel drite i det.. 66 000 danske kroner er vel den verdt !! :)

#12306  av Dalan

Vil tro den er verdt det i Danmark ja, men kan bli litt dyrt å ta inn hit kanskje..?

den er blevet målt til 195,1HK ved 0,6 bar´s tryk... Jeg har kørt med 0,9 bar´s tryk i en længer periode, men jeg syntes at det var for vildt til daglig brug... (men det var rigtig sjovt) OBS: den kan skrues op til 1,5 bar´s tryk
satan! :shock:

#12307  av MRQuoc

:lol: :shock: :lol:

#12315  av chris

Å steike.. det får'n si.. Gud hjelpe meg som det der må fløtte på seg :D

#12322  av bose

hvis bremser og tingtang står i stil.hvorfor ikke? Tror den er aktuell for en kammerat av meg

#12323  av CelicaTurbo

hvordan er effektavgift og slikt for en så gammel bil da? Og godkjenning her til lands kan kanskje bli en utfordring :)

#12324  av @lpher

CelicaTurbo skrev:hvordan er effektavgift og slikt for en så gammel bil da? Og godkjenning her til lands kan kanskje bli en utfordring :)
Bra med fradrag på en så gammel bil ja....men det hadde nok vært greit
om den hadde blitt intolla som 'original' ja :D

Kjapp kjapt:

75.700,- (66.000 DKR i dagens kurs)
5.000,- i frakt
18.000,- i mva.
48.500,- i toll
147.200,- TOTALT

Så OM den lar seg regisrere så blir nok totalen på rundt 150' lapper ser det ut til :)

@lpher

#12331  av CelicaTurbo

da er det jo mye billigere å gjøre dette prosjektet selv på en bil til 45.000 :shock:

#12333  av Dalan

Ã¥ svarte for noen avgifter!
hadde vært greit om man bodde i danmark, men.. eller et land hvor man ikke betaler sånne fæle avgifter :x

har faktisk begynt å se litt etter mk1 selv nå, da jeg fant ut at mk2 var litt dyrt ;)

men man må vel begynne i det små, ikke rett på et sånt monster
:lol:

#12335  av @lpher

Dalan skrev:Ã¥ svarte for noen avgifter!
hadde vært greit om man bodde i danmark, men.. eller et land hvor man ikke betaler sånne fæle avgifter :x
:lol:
Tja...nå er faktisk Danmark et av de landene som er mest lik norge hva gjelder bilpriser da... :)

....og jeg glemte å nevne at regnestykket ovenfor gjelder inntolling med
200hk...sparer nok ca. 30' lapper om du får den inn som original :D

@lpher

#12336  av MRQuoc

Skulle vel kanskje være mulig å få inn turboen seperat... eller.no

hvis ikke den i vognkortet står oppført med turbo , så går vel det fort å avinstallere noe for så å frakte den.. (med defekt motor?) ;)

#12339  av chris

MRQ skrev:Skulle vel kanskje være mulig å få inn turboen seperat... eller.no

hvis ikke den i vognkortet står oppført med turbo , så går vel det fort å avinstallere noe for så å frakte den.. (med defekt motor?) ;)
Importere den som delebil/vrak med defekt motor ja.. kan ikke være så mye avgifter på det vel?

#12343  av MRQuoc

aldri import før , så jeg aner null niks.. var bare ett forslag til å kvitte seg med effektavgiften hvertfall :o

#12344  av @lpher

chris skrev:
MRQ skrev:Skulle vel kanskje være mulig å få inn turboen seperat... eller.no

Importere den som delebil/vrak med defekt motor ja.. kan ikke være så mye avgifter på det vel?
No can do....
For å få den inn avgiftsfritt (?) som vrak, må du kappe den i to.

@lpher