TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 mk1 under car cover

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#123436  av Mr2Nyter'n;p

Hmm... Farligfarlig.. Snakka med et par mekanikere om dette og de sa at grunnen til at det ikke er no cover under motor er pga kjøling.. Vil tro de har et poeng.. Heller en møkkete motor enn en overopphetet. :)

#123455  av Mr2 Mk2

Jeg har jo originale deksler under motor,og har alltid kjørt med åpent filter.Er null problem,litt støv blir det nå som viften til motorrommet er koplet inn konstant.Men er enda ikke noe som plager.

#123536  av pkgrette

ja men har trua på det
med lufinntak under
lage 2 kan hjelpe til---?

også kapper vi undersiden på panseret blir utblåsingen dobbelt så stor:P
og 2 vister i bond..detta har jeg tru på mere kjørling mindre varmer mere fart:P

#123652  av Mr2 Mk2

Men hvorfor skal du dette?om du har standard motor,så er det jo ikke noe problem.Om du ikke har gjort det så hjelper deg MYE,å kople inn viften.Og om det er kald luft til åpent filter du vil ha så kan du jo ta et tykt rør fra viften til filteret.Eller lag et nytt luft inntak på fører siden.Og igjen om det er filteret du tenker på så er det jo bare å skjære hull til bagasjerommet og plassere filteret der.Slik som på de nyere.
litt usikker på om du tenker på kaldere luft til motor,eller filter.For motoren vil holde seg omtrent like varm uansett hva du gjør,og det er også meningen.

#124204  av pkgrette

slippe dritt inni der og mere luft:D og kaldere luft:D jeg og karoseriarbeid hmm trur ikke jeg skal gjøre noe mere enn jeg må.. vis man ikek får ferdige skjermer med luftinntak slik sompå andre siden :twisted:

#124322  av Mr2Nyter'n;p

Blir ikke tanklokket i veien på andre siden da?

#124464  av Mr2 Mk2

Mr2Nyter'n;p skrev:Blir ikke tanklokket i veien på andre siden da?
Ikke om man har det slik som Amund :wink:

Ellers kan du jo kjøpe snorkel,jeg syns det ser rart ut men det funker jo...