TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• vurderer Ã¥ kjøpe toyota levin.noen spm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #123763  av mEhE

noen som vet hvordan det er me deler til disse bilene? er kansje mulig å bruke coralla int. for å bygge om til venstrestyring? kansje delene til corallo å passer? takker for svar

#123790  av CelicaTurbo

tror nok du er på egenhånd med et slikt prosjekt, det er ikke mange som har erfaring med de bilene der her til lands eller på langt nær bygget de om, men det er jo en viss sjangs for at Corolla interiøret og "tilbehøret" som styring og pedaler osv er det samme. Jeg tror det er halvannet år siden jeg første gang så en annonse på en slik bil her til lands og den var da registrert på historisk grunnlag, som i praksis vil si at når den ble registrert var den den eneste av sitt slag som var registrert i landet. Jeg har sett en annen slik bil siden og den var ikke registrert ;)

#124148  av lexusmann

Så også den annonsen, var skikkelig flott! Svæææært sjelden man ser slike.... :)

#124160  av TurboKnut

Men hvorfor ikke ha den som den er??? Det er jo ikke SÅ ille å sitte på den siden å kjøre.

#124162  av MR2turbo

TurboKnut skrev:Men hvorfor ikke ha den som den er??? Det er jo ikke SÅ ille å sitte på den siden å kjøre.
hehe turboknut du er en ekte RHD entusiast... :mrgreen: Har blitt mange sånne poster fra deg etterhvert... :P

#130985  av Levin GT

Hei........
Jeg har en toyota Levin GT (TE71) og denne begynner å bli veldig vannskelig å få fatt i deler til.....Motor,drivverk,bakaksling er så godt som umulig å få fatt i siden dette ikke er likt på noen andre corollaer,grunnet bakhjulsdrift....Interiør og slikt kan man selvfølgelig sette over fra andre toyotaer, men går du til toyota og skal kjøpe slitedeler er dette somregel ute av produksjon, grunnet sjeldenhet...Og om de kan skaffe,er deleprisen meget høy.
Jeg har heldigvis ordnet meg en kontakt på andre siden av jordkloden som hjelper meg med deler til min Levin GT. Ellers hadde det vært veldig vannskelig for meg å ha denne bilen.

#131011  av mr.veilsidewankel

TurboKnut skrev:Men hvorfor ikke ha den som den er??? Det er jo ikke SÅ ille å sitte på den siden å kjøre.
helt enig,, er kun en vanesak
tar 1 time å venne seg til

#131120  av Azrael

Jeg hadde også lyst til å importere en Levin,men jeg ga egentlig litt opp. En vannvittig fin Toyota (etter min mening), men den var vanskelig å finne deler til. Undersøkte litt om ombygging til LHD, og det jeg fant ut, var at man kan bruke coralla inertiør. Kan også importere LHD fra Saudia Arabia?? Kan ikke garantere at det er bra den ombygginga som skjer der, men jeg hørte at det var veldig "pop" der å bygge om japanske RHD til LHD. Ble vel mer eller mindre frarådet å importere derfra :)!

Men som de andre her sier, at velger du å importere fra Japan, er det ikke lang tid man trenger for å tilvenne seg til RHD.
 #131674  av n0rberg

en god venn av meg har nettopp kjøpt en Toyota Levin. Rå bil. 1,6liters med 160hk eller noe sånt. den går godt, høres bra ut, og pent utseendet. hvordan det er med deler vet jeg ikke, men bilen er veldig bra. et minus: høyreratt