TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• front montert IC prosess

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #123201  av TheStig

Fikk IC`n idag fra statene. Er en svæær jævel som tåler 6-800 hk og har minimalt med trykktap. Ser at de selger kit på fensport men det er jo latterlig dyrt da om man skal ha det store kittet..
Prøver nå å finne et monteringkit.. Finnes det? Kanskje noen har lest på utenlanske forum at noen selger eller vet av en plass der det selges ferdige kit..
Ellers er det jo mulig å måle opp selv og bestille løse slanger og rør men det kan nok bli litt vanskelig da jeg ikke helt klarer å se for meg hvordan alt skal være ... Knipser et bilde av den senere

#123202  av blixern

Hei!
Du finner ingen kit til dette....
Her er det bare å få tak i ca 2m 54mm rustfritt stål (evnt alu) , 6-8 rørbøyer , kjøpe 1m silikon hos kollevold... å begynne derfra....
finn fram sveiseapparatet og vinkelsliper..... Det er en artig jobb :D

#123208  av TheStig

hehe, positiv fyr du iallefall! hehehe
Kan sveise men nesten bare med halvautomat. Den der jævli sveisingen der men peiser inn en tråd og nesten drypper er jo umulig.. Men kun den som ser skikkelig pen ut da.. :/

Så ditt prosjekt om dette og det så rått ut. Det som er synd er at jeg ser etter et litt "originalt" utseende på hele opplegget.. Kanskje det holder å bruke svarte slanger.. hmm

Iallefall håpet jeg å få til å få slangene til å gå foran motor og ikke oppe i motor rommet...

Må titte litt mer på de bildene dine.. Du har ikke noen flere? Gjerne av prosess og/eller ferdige ..

#123235  av tojo

OBS! Ved montering av fmic på ST185CS får du feilkode(motorlampen lyser) om du ikke legger inn en motstand. :wink:
Feilkode 54.

#123236  av TheStig

jamen tommy du bor jo rett borti her så da er det ingen fare ! 8)

#123394  av celica_st185

har kjøpt frontmontert selv og bestillte 2 1/4" aluminiumsrør fra martin schanke. Kosta vel 2-2500 for bare røra :( Kutta di til med vinkelsliper, men har ikke fått di sveiset ennå.

#123417  av tojo

Andre som selger rør som er velegnet er http://www.astrup.no og http://www.alutech.se .
Alutech selger også siliconslanger++ :wink: